Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
KPI'ın (Key Performance Indicator) amacı, bir şirketin hedeflerine ne kadar yaklaştığını somut verilerle göstermek ve performansın ne derece hedeflerle uyumlu olduğunu ölçmektir 12.
KPI'ın bazı amaçları:
- Hedefleri netleştirmek 2. Genel ifadeler yerine, ölçülebilir hedefler koyar 2.
- Ölçülebilir başarı kriterleri oluşturmak 2. Başarının tanımını subjektif yorumlardan kurtarır 2.
- Veriye dayalı kararlar almak 2. İçgüdülere değil, gerçek verilere dayanan kararlar süreçleri daha etkili kılar 2.
- Performans takibi yaparak gelişim alanlarını belirlemek 2. Nelerin iyi gittiği, nelerin geliştirilebileceği net bir şekilde ortaya konur 2.
- Çalışan motivasyonunu artırmak 4. Performans bazlı ek ücret ödeyenler için performans verileri dinamik olarak takip edilebilir 1.
KPI'lar, stratejik planlama ve performans yönetiminin temel taşlarından biridir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: