Buradasın
Kilit performans alanları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kilit performans alanları (KPA), bir kuruluşun veya birimin performansını değerlendirmek için kullanılan ana kategorilerdir 13. Bu alanlar genellikle şunlardır:
- Süreç KPA'ları: İş süreçlerinin etkinliğini veya üretkenliğini ölçer 1. Örnekler arasında "ürün onarım çevrim süresi" ve "sipariş sevk süresi" bulunur 1.
- Girdi KPA'ları: İş sonuçları elde etmek için yatırılan veya kullanılan varlık ve kaynakları ölçer 1. Örnekler arasında "araştırma ve geliştirmeye harcanan dolar miktarı" ve "yeni işe alınanların bilgi ve becerileri" yer alır 1.
- Çıktı KPA'ları: İş faaliyetlerinin finansal ve finansal olmayan sonuçlarını ölçer 1. Örnekler arasında "ciro", "kazanılan yeni müşteri sayısı" ve "tam zamanlı çalışanların artış yüzdesi" sayılabilir 1.
- Finansal Performans: Şirketin mali durumunu ve karlılığını değerlendirir 2.
- Müşteri Memnuniyeti: Müşterilerin memnuniyet düzeyini ve sadakatini ölçer 2.
- Operasyonel Verimlilik: İş süreçlerinin ve operasyonların verimliliğini analiz eder 2.
- Büyüme ve Öğrenme: Şirketin büyüme potansiyelini ve çalışanlarının gelişimini izler 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: