• Buradasın

    Kamu sosyal tesislerinde muhasebe nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu sosyal tesislerinde muhasebe işlemleri, "Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca İşletilen Sosyal Tesislerin Muhasebe Uygulamalarına Dair Esas ve Usuller" çerçevesinde yürütülür 135.
    Temel muhasebe kavramları:
    • Süreklilik: Sosyal tesislerin faaliyetleri zaman sınırlamasına tabi olmaksızın sürdürülür 125.
    • Dönemsellik: Faaliyetler belirli dönemlerde raporlanır ve her dönemin sonuçları bağımsız olarak saptanır 125.
    • Parayla Ölçülme: Ekonomik olaylar ulusal para birimi ile kaydedilir 125.
    • Maliyet Esası: Varlıklar elde edilme maliyet bedelleriyle muhasebeleştirilir 125.
    • Belgelendirme: Kayıtlar gerçek durumu yansıtan belgelere dayanır 125.
    Kayıt sistemi:
    • Bilanço Esası: Çift taraflı kayıt sistemi kullanılır 125.
    • İşletme Hesabı Esası: Tek taraflı kayıt tutulur 125.
    Mali tablolar:
    • Bilanço: Varlıklar, yabancı kaynaklar ve öz kaynakları gösterir 125.
    • Gelir Tablosu: Elde edilen gelirleri ve yapılan giderleri detaylandırır 125.
    • İşletme Hesabı Özeti: Gider ve gelir tablolarını içerir 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu harcama yönetmeliği nedir?

    Kamu harcama yönetmeliği, merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde malî işlemlerin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesi kapsamında, harcamalarda ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgeleri ve bunların şekil türlerini belirleyen yönetmeliktir. Bu yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 33. maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Bazı kamu harcama yönetmelikleri: Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği. Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliği.

    Mahalli idarelerde muhasebe hangi muhasebe sistemi?

    Mahalli idarelerde muhasebe, tahakkuk esasına göre yürütülmektedir. Ayrıca, mahalli idareler, 2025 yılından itibaren bütçelerini performans esaslı program bütçe sistemi çerçevesinde hazırlamaktadır. Mahalli idarelerin muhasebe işlemlerine ilişkin usul ve esaslar, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği'nde belirlenmiştir.

    Sosyal tesislerde hangi muhasebe fişi kullanılır?

    Sosyal tesislerde muhasebe fişi olarak Esas ve Usuller eki muhasebe fişi kullanılır.

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu nedir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını, hesap verebilirliği ve mali saydamlığı sağlamak amacıyla kamu mali yönetiminin yapısını ve işleyişini düzenler. Kanunun bazı temel ilkeleri: Kamu mali yönetimi uyumlu bir bütün olarak oluşturulur ve yürütülür. Kamu maliyesi, kamu görevlilerinin hesap verebilmelerini sağlayacak şekilde uygulanır. Maliye politikası, makroekonomik ve sosyal hedefler ile uyumlu bir şekilde oluşturulur. Kamu mali yönetimi, Türkiye Büyük Millet Meclisinin bütçe hakkına uygun şekilde yürütülür. Kamu mali yönetimi mali disiplini sağlar. Kapsamı: Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri. Sosyal güvenlik kurumları. Mahalli idareler. Avrupa Birliği fonları ile yurt içi ve yurt dışından sağlanan kaynaklar.

    Sosyal amaçlı muhasebe yaklaşımları nelerdir?

    Sosyal amaçlı muhasebe yaklaşımları şunlardır: Sosyal Muhasebe: Tüm paydaşların beklentilerine cevap veren, niceleyici ve niteleyici her türlü veri ve ölçütü kullanan bir muhasebe dalıdır. Entegre Raporlama: Finansal raporlamanın ötesine geçerek, etik değerler ve sürdürülebilirlik ilkeleriyle harmanlanan bir yaklaşımdır. Sosyal Etki Ölçümü ve Raporlaması: Şirket faaliyetlerinin toplum ve çevre üzerindeki etkilerinin nicel ve nitel olarak değerlendirilmesi ve raporlanmasıdır. İlişkisel Sermaye Muhasebesi: İşletmenin sosyal sermayesini (ilişkiler, değerler ve gelenekler) ölçen ve raporlayan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımlar, finansal muhasebenin sadece kâr ve hissedar odaklı yapısını genişleterek, şirketin topluma, çevreye ve paydaşlarına karşı olan sorumluluklarını da dikkate alır.

    Kamu kurumlarında muhasebe sistemi nasıl olmalı?

    Kamu kurumlarında muhasebe sistemi, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu doğrultusunda şu özelliklere sahip olmalıdır: Tahakkuk Esası: Bütçe hesapları dışındaki tüm gelir, gider, varlık ve yükümlülükler tahakkuk esasına göre raporlanmalıdır. Çift Taraflı Kayıt Sistemi: Her muhasebe işlemi, bir hesabın borcuna kaydedilen tutarın, başka bir hesap ya da hesapların alacağına kaydedilmesi esasına dayanır. Mali Saydamlık ve Hesap Verebilirlik: Mali tablolar, kamu idarelerinin mali durumunu, performansını ve nakit akışlarını gerçeğe uygun şekilde sunmalıdır. Elektronik Sistem Kullanımı: Yeni Devlet Muhasebesi Bilişim Sistemi ve Yeni Harcama Yönetim Sistemi gibi elektronik sistemler kullanılarak işlemler kaydedilmeli ve yönetilmelidir. Tam Açıklama: Mali tablolar, kullanıcıların doğru karar vermelerine yardımcı olacak ölçüde yeterli, açık ve anlaşılır şekilde düzenlenmelidir.

    Muhasebe yönetmeliği nedir?

    Muhasebe yönetmeliği, kamu idarelerinin hesap ve kayıt düzeninde saydamlık, hesap verilebilirlik ve tekdüzenin sağlanması, işlemlerin kayıt dışında kalmasının önlenmesi, faaliyetlerin gerçek mahiyetlerine uygun olarak sağlıklı ve güvenilir bir biçimde muhasebeleştirilmesi amacıyla hazırlanan yönetmeliklerdir. Bu yönetmelikler, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerini kapsar ve mali tabloların zamanında, doğru, muhasebenin temel kavramları ve genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri çerçevesinde hazırlanmasını sağlar. Türkiye'de bu konuda yürürlükte olan yönetmeliklerden bazıları şunlardır: Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği. Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliği. Türkiye İş Kurumu Muhasebe Uygulama Yönetmeliği.