• Buradasın

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını, hesap verebilirliği ve mali saydamlığı sağlamak amacıyla kamu mali yönetiminin yapısını ve işleyişini düzenler 123.
    Kanunun bazı temel ilkeleri:
    • Kamu mali yönetimi uyumlu bir bütün olarak oluşturulur ve yürütülür 15.
    • Kamu maliyesi, kamu görevlilerinin hesap verebilmelerini sağlayacak şekilde uygulanır 15.
    • Maliye politikası, makroekonomik ve sosyal hedefler ile uyumlu bir şekilde oluşturulur 15.
    • Kamu mali yönetimi, Türkiye Büyük Millet Meclisinin bütçe hakkına uygun şekilde yürütülür 15.
    • Kamu mali yönetimi mali disiplini sağlar 15.
    Kapsamı:
    • Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri 123.
    • Sosyal güvenlik kurumları 123.
    • Mahalli idareler 123.
    • Avrupa Birliği fonları ile yurt içi ve yurt dışından sağlanan kaynaklar 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 1 7 ve 8 maddeleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 7. ve 8. maddeleri şu şekildedir: Madde 7 (Malî Saydamlık): Görev, yetki ve sorumlulukların açık olarak tanımlanması. Hükümet politikaları, kalkınma planları, yıllık programlar, stratejik planlar ile bütçelerin hazırlanması, yetkili organlarda görüşülmesi, uygulanması ve uygulama sonuçları ile raporların kamuoyuna açık ve ulaşılabilir olması. Genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından sağlanan teşvik ve desteklemelerin bir yılı geçmemek üzere belirli dönemler itibarıyla kamuoyuna açıklanması. Kamu hesaplarının standart bir muhasebe sistemi ve genel kabul görmüş muhasebe prensiplerine uygun bir muhasebe düzenine göre oluşturulması. Madde 8 (Hesap Verme Sorumluluğu): Her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanlar, kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.

    5018 sayılı kanun bütçe türleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre bütçe türleri şunlardır: Merkezî yönetim bütçesi. Genel bütçe. Özel bütçe. Düzenleyici ve denetleyici kurum bütçesi. Sosyal güvenlik kurumu bütçesi. Mahallî idare bütçesi.

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi nedir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanunun bazı maddeleri şunlardır: Örtülü ödenek kullanımı. Ödenek aktarmaları. Stratejik planlama ve performans programı.

    Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Nedir?

    Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi (BKMYBS), kamu mali yönetimi ile ilgili fonksiyonel süreçleri destekleyen, birbirleriyle etkileşimli çalışan ve gerekli durumlarda bilgi paylaşımında bulunan yazılımların oluşturduğu entegre sistemler bütünüdür. Sistemin kapsadığı bazı süreçler: bütçe hazırlık ve uygulama; muhasebe ve mali raporlama; varlık yönetimi. BKMYBS'nin amacı: kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını sağlamak; harcama süreçlerindeki kontrol düzeyini artırmak; karar alma süreçlerinde istatistiksel analiz yöntemlerini etkin kullanmak. BKMYBS, T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yürütülmektedir.

    Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Sistemi ne zaman devreye girecek?

    Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Sistemi'nin (BKMYBS) tam anlamıyla devreye girmesi, Aralık 2025 tarihinde planlanmaktadır. Sistemin hizmete girmesi için yapılan çalışmalar, 2024 yılı Ağustos ayında oluşturulan Eylem Planı ile hızlandırılmıştır.

    Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin görevleri nelerdir?

    Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bazı görevleri şunlardır: Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme: Kalkınma planları ve programlar çerçevesinde stratejik planlar hazırlamak, performans hedeflerini belirlemek ve bu süreçleri izlemek. Bütçe hazırlama ve uygulama: Bütçeleri stratejik planlarla uyumlu olarak hazırlamak ve bütçe ödeneklerini belirli esaslara göre kullanmak. Mali kayıt ve denetim: Gelir, gider ve mali işlemleri kayıt altına almak, muhasebe hizmetlerini yürütmek ve mali istatistikleri hazırlamak. Hesap verme sorumluluğu: Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun kullanımını sağlamak, bu konuda yetkili mercilere hesap vermek. İç kontrol ve denetim: İç kontrol sistemlerinin kurulması ve standartların uygulanması için çalışmalar yapmak. Bu görevler, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile düzenlenmiştir.

    5018 sayılı kanuna göre kamu idareleri kaça ayrılır?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre kamu idareleri dört ana kategoriye ayrılır: 1. Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri. 2. Sosyal güvenlik kurumları. 3. Düzenleyici ve denetleyici kurumlar. 4. Mahallî idareler.