İşveren markası, bir şirketin çalışanlarının ve potansiyel iş adaylarının gözündeki itibarını temsil eden bir kavramdır. Bu marka; şirket kültürü, iş etiği, çalışma koşulları ve çalışan deneyimi gibi unsurları bir araya toplayarak şirketin benzersiz olmasını sağlar. Kavramın tasarımcısı Simon Barrow, işveren markasını “işveren tarafından sunulan fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik yararlar paketi” olarak tanımlamıştır. Fonksiyonel ve ekonomik yararlar, işletmelerde fiziksel çalışma şartları, ücret ve yan haklar, sosyal imkanlar gibi faktörlerle mevcut ve potansiyel çalışanların ihtiyaçlarını karşılar. Güçlü bir işveren markası, yetenekli adayları çekmenin yanı sıra, mevcut çalışanların şirkette kalmasını ve daha yüksek performans göstermesini sağlar.