Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İşveren markası, bir şirketin çalışanlarının ve potansiyel iş adaylarının gözündeki itibarını temsil eden bir kavramdır 13.
Bu marka; şirket kültürü, iş etiği, çalışma koşulları ve çalışan deneyimi gibi unsurları bir araya toplayarak şirketin benzersiz olmasını sağlar 1. İşveren markası; bir şirketin işe alım süreçlerinde nasıl algılandığını, çalışan bağlılığını, şirket içi memnuniyeti ve şirketin genel itibarını şekillendirir 1.
Kavramın tasarımcısı Simon Barrow, işveren markasını “işveren tarafından sunulan fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik yararlar paketi” olarak tanımlamıştır 45.
Fonksiyonel ve ekonomik yararlar, işletmelerde fiziksel çalışma şartları, ücret ve yan haklar, sosyal imkanlar gibi faktörlerle mevcut ve potansiyel çalışanların ihtiyaçlarını karşılar 5. Psikolojik yararlar ise çalışanların öz kimliklerini koruma, kişisel imajlarını geliştirme, kendilerini ifade etme, saygınlık kazanma, adil yönetim ve objektif değerlendirme gibi duygusal ihtiyaçlarını karşılar 5.
Güçlü bir işveren markası, yetenekli adayları çekmenin yanı sıra, mevcut çalışanların şirkette kalmasını ve daha yüksek performans göstermesini sağlar 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: