Buradasın
Hizmet kalitesi modelleri nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hizmet kalitesi modelleri iki ana kategoride incelenebilir:
- GAP (Hizmet Kalitesi Boşluk) Modeli: Müşteri beklentileri ile servis sunumu arasındaki farkları belirlemek için kullanılır 1. Bu modelde beş boşluk tanımlanmıştır:
- Bilgi Boşluğu: Yöneticinin ve müşterinin beklentileri arasındaki anlayış farkı 1.
- Politika Boşluğu: Yönetimin müşteri beklentilerine ilişkin algısı ile gerçek hizmet standardı politikaları arasındaki uyumsuzluk 1.
- Teslimat Boşluğu: Belirlenmiş hizmet kalitesi ile gerçek teslimat hizmeti arasındaki fark 1.
- İletişim Boşluğu: İşletmenin hizmetleri hakkında ilettikleri ile gerçek hizmet sunumu arasındaki uyuşmazlık 1.
- Algı Boşluğu: Müşterinin sunulan hizmete ilişkin algısı ile başlangıçtaki beklentileri arasındaki fark 1.
- SERVQUAL Modeli: Müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için hizmet kalitesini değerlendirmeyi amaçlar 25. Bu model beş ana boyuttan oluşur:
- Maddi Unsurlar: İşletmenin fiziksel ortamı ve görsel unsurları 5.
- Güvenilirlik: Hizmetin düzgün bir şekilde gerçekleştirileceğine dair güven hissi 25.
- Duyarlılık: Müşteri sorunlarına ve ihtiyaçlarına hızlı ve etkili şekilde yanıt verme yeteneği 25.
- Empati: İşletmenin müşterileri anlama ve onların ihtiyaçlarına uygun davranışlar sergileme becerisi 25.
- Güven: Çalışanların bilgili ve nazik olmaları ve müşterilere güven duygusu hissettirebilme becerisi 25.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: