• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Güvenli Mobil Ödeme ve Elektronik Belge Yönetim Sistemi (GMÖEBYS), aşağıdaki mükellef grupları tarafından kullanılabilir:
    • Ticari kazancı basit usulde tespit edilen mükellefler 45;
    • İşletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler 45;
    • Bilanço esasına göre defter tutan mükellefler 45;
    • Serbest meslek kazancı elde eden mükellefler 45;
    • Gerçek usulde vergilendirilen zirai kazancı elde eden mükellefler 45;
    • Vergiden muaf esnaf 45.
    Ayrıca, finans kuruluşları, ödeme kaydedici cihaz üreticileri ve bu işlemleri gerçekleştiren özel entegratör firmalar da GMÖEBYS'yi kullanabilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ebys kullanmak zorunlu mu?

    Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) kullanımı zorunlu değildir, ancak bazı kurumlar için zorunludur. EBYS kullanma zorunluluğu olan kurumlar: Kamu kurumları ve devlet daireleri. E-devlet ile entegre çalışan kuruluşlar. Zorunlu olmasa da EBYS kullanan diğer kurumlar: Eğitim kurumları. Sağlık kuruluşları. Banka ve finans kuruluşları. Özel sektördeki büyük ölçekli firmalar.

    EBYS ile neler yapılabilir?

    EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) ile yapılabilecek bazı işlemler: Belgelerin dijital ortamda oluşturulması, saklanması, paylaşılması ve yönetilmesi. Belge kayıplarını ve karışıklıkları önleme. Onay ve akış süreçlerini otomatikleştirme. Güvenli ve yetkilendirilmiş erişim sağlama. Arşivleme ve yedekleme işlemlerini kolaylaştırma. İş süreçlerini hızlandırma ve verimliliği artırma. Uyumluluk ve mevzuat gereksinimlerine destek olma. Denetim süreçlerini kolaylaştırma. Çevre dostu ve maliyet tasarruflu bir çözüm sunma. Diğer kurumsal yazılımlar ve sistemlerle entegre çalışabilme. EBYS, özellikle kamu kurumları ve e-devlet ile entegre çalışan kuruluşlar tarafından dijital belge yönetimi için kullanılmaktadır.

    Ebys nedir ne işe yarar?

    EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi), kurum ve kuruluşlarda belge ve dokümanların dijital ortamda oluşturulması, saklanması, paylaşılması ve yönetilmesini sağlayan yazılım tabanlı bir sistemdir. EBYS'nin temel işlevleri: Belge yönetimi: Belgelerin dijital ortamda güvenli bir şekilde yönetilmesi, arşivlenmesi ve sınıflandırılması. Hızlı erişim ve paylaşım: Belgelerin her an ulaşılabilir olması ve kolayca paylaşılması, bu sayede iş süreçlerinin hızlanması. Bilgi güvenliği: Belgelerin yalnızca yetkili kişilerce görüntülenebilmesi ve gizlilik gerektiren belgelerin korunması. Maliyet tasarrufu: Fiziksel arşivleme maliyetlerinin azalması. Çevre dostu: Kağıt kullanımını minimize ederek çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlaması. EBYS, özellikle kamu kurumları, özel sektör şirketleri, eğitim ve sağlık kurumları tarafından kullanılır.

    ÖBYS nedir?

    ÖBYS, "Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi" anlamına gelir. ÖBYS, internet erişimli bir sistem olup, aşağıdaki işlevlere sahiptir: belge talebi (öğrenci belgesi, transkript, geçici mezuniyet belgesi gibi); ders seçme işlemleri; ders muafiyeti ve intibak; ders başarı ve sınamalı öğrenci durumu; bütünleme sınavı. ÖBYS'ye örnek olarak, Marmara Üniversitesi Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi ve İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi ÖBYS verilebilir. Ayrıca, ÖBS kısaltması "Ölüm Bildirim Sistemi" için de kullanılmaktadır.