• Buradasın

    E fatura ve e defter hadleri aynı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-fatura ve e-defter hadleri aynı değildir. E-fatura ve e-defter geçiş zorunlulukları, farklı kriterlere ve zaman dilimlerine tabidir 123.
    E-fatura geçiş hadleri:
    • 2024 yılında brüt satış hasılatı 3 milyon TL ve üzeri olan mükellefler, 1 Temmuz 2025 tarihine kadar e-faturaya geçmek zorundadır 13.
    • Gayrimenkul ve motorlu araç üretimi, alımı, satımı veya kiralaması yapan işletmelerin ve aracılık faaliyetinde bulunan mükelleflerin, 2024 hesap dönemi brüt satış hasılatı 500 bin TL’yi aşması durumunda, 1 Temmuz 2025 tarihine kadar e-faturaya geçmesi gerekmektedir 13.
    • Elektronik ortamda mal ve hizmet satışı yapan işletmeler, kendi siteleri veya aracı hizmet sunan internet siteleri fark etmeksizin, 2024 yılı brüt satış hasılatı 500 bin TL’yi aşması halinde 1 Temmuz 2025 tarihine kadar e-faturaya geçmek zorundadır 13.
    E-defter geçiş hadleri:
    • 1/1/2025 tarihinden itibaren bilanço esasına göre defter tutmak zorunda olan mükellefler ile bu tarihten itibaren ihtiyari olarak bilanço esasına göre defter tutmayı tercih eden mükellefler, 1/1/2025 tarihinden itibaren e-defter uygulamasına geçmek zorundadır 1.
    • Türk Ticaret Kanunu’nun 397’nci maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca bağımsız denetime tabi olan şirketler, şartların sağlandığı yılı takip eden yılın başından itibaren e-defter’e geçiş yapmak zorundadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Defter Beyan ile e-Defter arasındaki fark nedir?

    Defter Beyan ve e-Defter arasındaki temel farklar şunlardır: Kullanım Alanı: Defter Beyan, basit usul, serbest meslek erbapları ve işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler için kullanılırken; e-Defter, belirli finansal eşiği geçen firmalar, e-fatura ve e-arşiv fatura uygulamasına geçen şirketler, bağımsız denetime tabi işletmeler ve özel usulsüzlük cezası almış mükellefler için zorunludur. Kayıt Yöntemi: Defter Beyan, klasik usul ve kırtasiye sistemine dayanırken, e-Defter dijital ortamda tutulur. Saklama ve Onay: e-Defter, dijital ortamda en az 10 yıl saklanmak zorundadır ve mali mühür veya elektronik imza ile onaylanır. İşlem Hızı: e-Defter, dijital ortamda hızlı işlem yapma imkanı sunar ve Gelir İdaresi Başkanlığı'na elektronik ortamda kolayca ulaşılabilir. Maliyet ve Çevre Etkisi: e-Defter, kağıt, baskı ve arşivleme masraflarından tasarruf sağlar ve çevre dostudur.

    Defter beyan sistemi ile e-fatura aynı mı?

    Defter-Beyan Sistemi ile e-Fatura aynı değildir. e-Fatura, kağıt fatura yerine elektronik ortamda düzenlenen, gönderilen ve muhafaza edilen bir belgedir. e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu bulunan mükellefler, aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçmek zorundadır.

    E-defter ve e-fatura zorunluluğu aynı mı?

    E-defter ve e-fatura zorunlulukları aynı değildir. E-fatura zorunluluğu, belirli kriterleri sağlayan mükellefler için yasal bir yükümlülüktür. E-defter zorunluluğu, e-fatura uygulamasına zorunlu olarak geçen mükellefler için de geçerlidir.

    E fatura ile ilgili merak edilenler nelerdir?

    E-fatura ile ilgili merak edilen bazı konular şunlardır: E-fatura nedir? En basit haliyle elektronik ortamda hazırlanan faturalara e-fatura ismi verilir. E-fatura mükellefi kimdir? Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından e-fatura kesmesi şart koşulmuş kişilere e-fatura mükellefi denir. E-fatura kullanmanın avantajları nelerdir? E-fatura kullanımının başlıca faydaları arasında kağıt tüketimini azaltarak çevreyi koruması, vakitten tasarruf sağlaması ve faturaların kaybolma riskini ortadan kaldırması yer alır. E-fatura zorunluluğu ne zaman başlar? 2023 hesap dönemi brüt satış hasılatı 3 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin, 1 Temmuz 2024 tarihine kadar e-fatura uygulamasına geçmeleri zorunludur. E-fatura nasıl iptal edilir? Ticari e-faturalarda faturayı alan kişi iptal ve reddetme haklarına sahiptir. E-fatura nasıl sorgulanır? E-fatura sorgulama işlemi için Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından açılan efatura.gov.tr adresi ziyaret edilebilir. E-fatura ile ilgili daha fazla bilgiye ulaşmak için protel.com.tr, dopilgo.com ve mukellef.co gibi siteler ziyaret edilebilir.

    E faturalar Ba Bs formuna dahil mi?

    E-faturalar, 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren, Ba-Bs formlarına dahil edilmemektedir. Bu değişiklik, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 396)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 523) ile düzenlenmiştir. Bir kişi veya kurumdan yapılan mal ve/veya hizmet alış tutarları ile bir kişi veya kuruma yapılan mal ve/veya hizmet satış tutarlarına ilişkin 5.000 TL tutarındaki haddin belirlenmesinde, elektronik olarak ve kâğıt ortamında düzenlenen tüm belgelerin birlikte değerlendirilmesi gerekmektedir.

    E faturaya geçiş hadleri nasıl hesaplanır?

    2025 yılı için e-faturaya geçiş hadleri (limitleri), 2024 yılı brüt satış hasılatına göre hesaplanır. E-faturaya geçiş zorunluluğu bulunan işletmeler: Genel ciro limiti: 2024 hesap döneminde 3 milyon TL ve üzeri brüt satış hasılatı olan tüm işletmeler, 2025 yılında e-fatura kullanmak zorundadır. Belirli sektörler için 500.000 TL limiti: E-ticaret, gayrimenkul ve motorlu taşıt ticareti, internet reklamcılığı ve ilan aracılığı gibi sektörlerde faaliyet gösterip 2024'te 500.000 TL ve üzeri brüt satış hasılatı elde eden işletmeler, 1 Temmuz 2025'e kadar e-faturaya geçmekle yükümlüdür. Ciroya bakılmaksızın zorunlu geçiş: SGK anlaşmalı sağlık kuruluşları, konaklama sektörü, elektrikli araç şarj istasyonu işletmeleri, sebze-meyve ticareti yapan hal komisyoncuları ve tüccarlar, ÖTV'ye tabi mal üreticileri ve ithalatçıları gibi bazı sektörler için ciro limiti aranmaz. E-faturaya geçiş için ayrıca gelir veya kurumlar vergisi mükellefi olmak, GİB sistemine kayıt olmak, mali mühür veya e-imza edinmek ve başvuru işlemlerini tamamlamak gereklidir.

    E fatura keserken nelere dikkat edilmeli?

    E-fatura keserken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır: Alıcının mükellefiyet durumu: Fatura kesilecek kişinin veya firmanın e-fatura mükellefi olup olmadığı kontrol edilmelidir. Doğru format ve XML uyumu: E-fatura, teknik olarak bir XML dosyası olduğu için bilgilerin sistemin doğru biçimde XML çıktısı oluşturacak şekilde girilmesi gerekir. Gönderim sonrası kontrol: Fatura gönderildikten sonra GİB sistemi tarafından "başarılı" olarak işlenip işlenmediği kontrol edilmelidir. Tarih ve saat ayarı: E-fatura kesme süresi için tarih ve saat ayarının doğru olduğundan emin olunmalıdır. KDV ve diğer vergiler: KDV oranı doğru olmalı, iskontolar ve ek bedeller net bir şekilde faturada belirtilmelidir. İmza ve kaşe: E-fatura için imza ve kaşe gerekmez, ancak matbu faturalarda yetkili kişi tarafından ıslak imza ve kaşe bulunması zorunludur. Geriye dönük fatura kesimi: Vergi Usul Kanunu'na göre, e-fatura geriye dönük olarak kesilemez, en geç 7 gün içerisinde alıcı tarafa iletilmelidir.