• Buradasın

    E faturalar Ba Bs formuna dahil mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-faturalar, 2021 Temmuz ayından itibaren Ba ve Bs formlarına dahil edilmeyecektir 13.
    Bu karar, elektronik belge uygulamalarının yaygınlaşması ve bu belgelerin Gelir İdaresi Başkanlığı sistemlerinde yer alması nedeniyle alınmıştır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-fatura Ba Bs'de nasıl bildirilir?

    E-fatura, BA/BS bildirimlerine dahil edilmez. Dolayısıyla, e-fatura kullanan mükellefler, kağıt ortamında düzenlenen belgeleri kullanarak BA/BS formlarını doldurmalıdır.

    E fatura ve e defter hadleri aynı mı?

    E-fatura ve e-defter hadleri aynı değildir. E-fatura ve e-defter geçiş zorunlulukları, farklı kriterlere ve zaman dilimlerine tabidir. E-fatura geçiş hadleri: 2024 yılında brüt satış hasılatı 3 milyon TL ve üzeri olan mükellefler, 1 Temmuz 2025 tarihine kadar e-faturaya geçmek zorundadır. Gayrimenkul ve motorlu araç üretimi, alımı, satımı veya kiralaması yapan işletmelerin ve aracılık faaliyetinde bulunan mükelleflerin, 2024 hesap dönemi brüt satış hasılatı 500 bin TL’yi aşması durumunda, 1 Temmuz 2025 tarihine kadar e-faturaya geçmesi gerekmektedir. Elektronik ortamda mal ve hizmet satışı yapan işletmeler, kendi siteleri veya aracı hizmet sunan internet siteleri fark etmeksizin, 2024 yılı brüt satış hasılatı 500 bin TL’yi aşması halinde 1 Temmuz 2025 tarihine kadar e-faturaya geçmek zorundadır. E-defter geçiş hadleri: 1/1/2025 tarihinden itibaren bilanço esasına göre defter tutmak zorunda olan mükellefler ile bu tarihten itibaren ihtiyari olarak bilanço esasına göre defter tutmayı tercih eden mükellefler, 1/1/2025 tarihinden itibaren e-defter uygulamasına geçmek zorundadır. Türk Ticaret Kanunu’nun 397’nci maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca bağımsız denetime tabi olan şirketler, şartların sağlandığı yılı takip eden yılın başından itibaren e-defter’e geçiş yapmak zorundadır.

    E fatura ile ilgili merak edilenler nelerdir?

    E-fatura ile ilgili merak edilen bazı konular şunlardır: E-fatura nedir? En basit haliyle elektronik ortamda hazırlanan faturalara e-fatura ismi verilir. E-fatura mükellefi kimdir? Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından e-fatura kesmesi şart koşulmuş kişilere e-fatura mükellefi denir. E-fatura kullanmanın avantajları nelerdir? E-fatura kullanımının başlıca faydaları arasında kağıt tüketimini azaltarak çevreyi koruması, vakitten tasarruf sağlaması ve faturaların kaybolma riskini ortadan kaldırması yer alır. E-fatura zorunluluğu ne zaman başlar? 2023 hesap dönemi brüt satış hasılatı 3 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin, 1 Temmuz 2024 tarihine kadar e-fatura uygulamasına geçmeleri zorunludur. E-fatura nasıl iptal edilir? Ticari e-faturalarda faturayı alan kişi iptal ve reddetme haklarına sahiptir. E-fatura nasıl sorgulanır? E-fatura sorgulama işlemi için Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından açılan efatura.gov.tr adresi ziyaret edilebilir. E-fatura ile ilgili daha fazla bilgiye ulaşmak için protel.com.tr, dopilgo.com ve mukellef.co gibi siteler ziyaret edilebilir.

    Ba ve Bs formları neden kaldırıldı?

    Ba ve Bs formları, elektronik belge uygulamalarının yaygınlaşması ve vergi mükelleflerinin uyum maliyetlerinin azaltılması amacıyla kaldırıldı. Bu karar, 25 Eylül 2024 tarihinde yayımlanan 565 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile yürürlüğe girdi.

    Ba ve Bs'de hangi faturalar bildirilir?

    Ba ve Bs formlarında bildirilen faturalar şunlardır: 1. Ba (Mal ve Hizmet Alımlarına İlişkin Bildirim Formu): KDV hariç 5.000 TL ve üzerindeki mal veya hizmet alımlarını kapsar. 2. Bs (Mal ve Hizmet Satışlarına İlişkin Bildirim Formu): Yine KDV hariç 5.000 TL ve üzerindeki mal veya hizmet satışlarını gösterir. Bu formlar, bilanço esasına göre defter tutan mükellefler tarafından her ayın son gününe kadar elektronik ortamda bildirilmelidir.

    Ba bs yerine ne geldi?

    Ba-Bs yerine gelen bir uygulama bulunmamaktadır. 25 Eylül 2024 tarihli ve 32673 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 565 sıra nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile, bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin belirli bir haddi aşan mal ve hizmet alım ve satımlarına ilişkin olarak vermekle yükümlü oldukları Form Ba ve Form Bs bildirimlerinin verilmesi uygulamasına son verilmiştir. Eylül 2024 dönemi ve bu dönemi izleyen dönemlere ilişkin olarak Form Ba ve Form Bs bildirimi verilmeyecektir.

    Ba ve Bs formları hangi durumlarda verilmez?

    Ba ve Bs formları, aşağıdaki durumlarda verilmez: Elektronik belge kullanımı: Alışları ve satışları tamamen elektronik belge (e-fatura, e-arşiv fatura vb.) ile olan mükellefler, boş dahi olsa Ba ve Bs formu vermezler. Belirlenen haddin altında kalma: Tüm alış ve satışların KDV hariç 5.000 TL'nin altında kalması durumunda, ilgili dönem için Ba ve Bs bildirimi yapılmaz. Muafiyet durumu: Kurumlar vergisi muafiyeti bulunan mükellefler, bu muafiyetten yararlanmaya başladıkları tarihten itibaren Ba ve Bs formu vermek zorunda değildir. Ayrıca, 25 Eylül 2024 tarihli 565 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Ba ve Bs formu verme uygulaması 1 Ekim 2024 tarihinden itibaren tamamen kaldırılmıştır.