• Buradasın

    Çalışma Hayatım hizmeti ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çalışma Hayatım hizmeti, e-Devlet üzerinden çalışanların ve emeklilerin sigorta ve çalışma bilgilerine erişebilmesini sağlar 23. Bu hizmet sayesinde:
    • Sigorta durumu görülebilir 2.
    • Hizmet dökümü incelenerek hangi işyerlerinde, hangi tarihlerde çalışıldığı öğrenilebilir 2.
    • Prim gün sayısı kontrol edilebilir 2.
    • Emeklilik tarihi hesaplanabilir ve ne zaman emekli olunabileceği öğrenilebilir 23.
    • Tahmini emekli maaşı hesaplanabilir 2.
    • Barkodlu belge oluşturup resmi işlemlerde kullanılabilir 2.
    Ayrıca, iş arayanlar için "iş arıyorum" modülü ile İŞKUR kayıt bilgilerine, iş ilanlarına ve başvurulara erişim imkanı sunar 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Çalışma Bakanlığı'nın hangi hizmetleri var?

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın bazı hizmetleri: Çalışma hayatını düzenleme ve denetleme. İşgücü piyasasının yapısal sorunlarını çözme. İstihdamı ve tam çalışmayı sağlayacak tedbirler alma. Çalışanların hayat seviyesini yükseltecek tedbirler alma. Sosyal güvenlik imkanlarını sağlama, yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi için tedbirler alma. Yabancı işçilerin çalışma hayatı ve sosyal güvenlikle ilgili meselelerine çözüm yolları arama. İş sağlığı ve güvenliği kültürünü geliştirme. Bağlı ve ilgili kuruluşların amaçlarına uygun şekilde idare edilmesini sağlama ve denetleme. İş istatistikleri derleme ve yayınlama. Bakanlığın sunduğu hizmetlere ilişkin daha detaylı bilgilere, csgb.gov.tr adresinden ulaşılabilir.
    A young professional in a modern Turkish office setting, attentively listening to a mentor while holding a notebook, with a laptop displaying an online course and a motivational vision board in the background.

    Çalışma hayatım nasıl öğrenilir?

    Çalışma hayatıyla ilgili bilgilere ulaşmak için e-Devlet Kapısı'ndaki "Çalışma Hayatım" hizmeti kullanılabilir. Bu hizmete ulaşmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. turkiye.gov.tr adresine gidilerek T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılır. 2. Arama çubuğuna "Çalışma Hayatım" yazılır ve ilgili sayfaya ulaşılır. 3. "Sosyal Güvenlik Kurumu Hizmet Dökümü" veya "4A/4B/4C Sigorta Hizmet Dökümü" gibi seçenekler kullanılarak sigorta bilgileri görüntülenir. Bu hizmet sayesinde aşağıdaki bilgilere ulaşılabilir: sigorta durumu; hizmet dökümü; prim gün sayısı; emeklilik hesaplaması; tahmini emekli maaşı; barkodlu belge. Eğer "Çalışma Hayatım" bölümünde çalışma hayatına dair bilgiler görünmüyorsa, işverenle veya SGK ile iletişime geçilmesi gerekebilir.

    SGK hizmet dökümünde çalışma hayatım ne zaman aktif olur?

    SGK hizmet dökümünde "Çalışma Hayatım" hizmetinin ne zaman aktif olacağı, işverenin Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) aylık prim ve hizmet belgesini bildirmesine bağlıdır. Bu bildirim süreleri, işverenin kullandığı beyanname türüne göre değişir: Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi kullanan işyerlerinde: Bir sonraki ayın 26'sı. Aylık Prim ve Hizmet Belgesi kullanan işyerlerinde: Bir sonraki ayın 23'ü. Örneğin, 10 Eylül'de işe başlayan bir çalışan için işveren, sigorta hizmetini en erken 1 Ekim'de sisteme bildirebilir. Eğer "Çalışma Hayatım" bölümünde bilgiler görünmüyorsa, işverenle veya SGK ile iletişime geçilmesi önerilir.

    Çalışma Hayatım'da hangi bilgiler var?

    Çalışma Hayatım e-Devlet hizmetinde aşağıdaki bilgilere ulaşılabilir: Sigorta durumu: SSK, Bağ-Kur, Emekli Sandığı bilgileri. Hizmet dökümü: Hangi işyerlerinde, hangi tarihlerde çalışıldığı. Prim gün sayısı. Emeklilik hesaplamaları: Ne zaman emekli olunabileceği. Tahmini emekli maaşı. Barkodlu belge: Resmi işlemlerde kullanılmak üzere oluşturulan belge. Ayrıca, iş arayanlar için İŞKUR kayıt bilgileri, iş ilanları ve başvurulara erişim sağlayan bir "iş arıyorum" modülü bulunmaktadır. Çalışma Hayatım hizmetine turkiye.gov.tr/calisma-hayatim adresinden ulaşılabilir.

    Çalışma hayatım pasif ne demek?

    Çalışma Hayatım hizmetinin "pasif" olarak görünmesi, şu anlamlara gelebilir: Aktif sigortalı bir işte çalışmamak. İşveren tarafından SGK girişinin yapılmamış olması. SGK hizmet dökümünde eksiklik olması. BAĞ-KUR veya isteğe bağlı sigorta primlerinde eksiklik olması. Güncelleme sürecinde sistemde gecikmeler yaşanabileceği unutulmamalıdır.

    e-Hizmetler nasıl kullanılır?

    e-Hizmetler, genellikle e-Devlet üzerinden kullanılır. e-Devlet'e giriş yapmak için birkaç yöntem bulunmaktadır: E-Devlet Şifresi ile Giriş: En yakın PTT şubesine kimliğinizle başvurarak e-Devlet şifresi alın. turkiye.gov.tr adresine girip "Giriş Yap" butonuna tıklayarak TC kimlik numarası ve şifre ile sisteme giriş yapın. Mobil İmza veya Elektronik İmza ile Giriş: Mobil imza veya elektronik imza sahibi iseniz, bu yöntemlerle de e-Devlet'e giriş yapabilirsiniz. İnternet Bankacılığı ile Giriş: Anlaşmalı bankaların internet bankacılığı hizmetlerini kullanarak doğrudan giriş yapabilirsiniz. e-Devlet üzerinden sunulan hizmetler arasında SGK hizmet dökümü, vergi borcu sorgulama, araç plaka sorgulama, adres değişikliği bildirimi gibi işlemler bulunmaktadır. Güvenlik önlemleri olarak şifrenizi başkalarıyla paylaşmamalı, kamuya açık bilgisayarlarda giriş yapmaktan kaçınmalı ve düzenli olarak şifrenizi değiştirmelisiniz.