Buradasın
Belediyelerin ekspertiz işlemi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Belediyelerin ekspertiz işlemi, genellikle gayrimenkul değerleme uzmanları tarafından yürütülür ve aşağıdaki adımları içerir:
- Tapu ve Proje Dosyası İncelemesi: Uzman, ilgili belediyenin arşivindeki proje klasöründe tapu bilgilerini ve ruhsat, yapı kullanma izin belgesi gibi belgeleri kontrol eder 14.
- TAKBİS Karşılaştırması: Belediyedeki bilgilerle TAKBİS sisteminden elde edilen bilgileri karşılaştırır 1.
- Yerinde İnceleme: Değerleme uzmanı, mülkün bulunduğu yere giderek asansör, kat planı, yerleşim planı, numarataj bilgisi gibi detayları inceler ve fotoğraflar çeker 14.
- Emsal Araştırması: Bölgedeki benzer mülklerin satış ve kira bilgilerini toplar ve bu verileri kendi raporuna ekler 14.
- Rapor Hazırlama: Tüm bu bilgileri içeren bir rapor hazırlar ve bu raporu sorumlu değerleme uzmanının imzasıyla ilgili bankaya gönderir 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: