• Buradasın

    Resmi belgelerde onay makamı nasıl yazılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Resmi belgelerde onay makamı, "Makamına" ifadesi kullanılarak yazılır 35.
    Örnek yazım: "VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI MAKAMINA" 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Olur ve onay yazısı arasındaki fark nedir?

    Olur ve onay yazısı arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Onay yazısı, bir talebin onaylandığını veya bir işlemin gerçekleştirilebileceğini belirten, genellikle yetkili kişiler tarafından hazırlanan resmi bir belgedir. Olur yazısı ise, onay veya izin vermek amacıyla kullanılan, talep edilen durumun nedenlerini belirten ve resmi bir dil ile yazılan kısa bir metin türüdür. Her iki yazı türü de resmi işlemlerde ve başvurularda gereklidir ve genellikle tarih ile imza içermelidir.

    Resmi yazılarda kısaltma nasıl yapılır?

    Resmi yazılarda kısaltma kullanımı şu kurallara tabidir: İlk Kullanım: Metin içinde kısaltma kullanılacaksa, ifadenin ilk kullanıldığı yerde açık biçimi yazılır, ardından parantez içinde kısaltma yer alır. Örnek: Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM). Zorunluluk: Zorunlu olmadıkça yabancı kelime kullanılmaz, kullanılması durumunda anlamı parantez içinde belirtilir. İstisna: Muhatabı yabancı ülke veya uluslararası kuruluş olan resmî yazışmalarda yabancı dil kullanılabilir. Bağlı veya ilgili idarelerde başlık yazımı şu şekildedir: İlk satıra “T.C.” kısaltması, ikinci satıra bağlı veya ilgili olunan bakanlığın adı büyük harflerle, üçüncü satıra idarenin adı ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle, dördüncü satıra birimin adı ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle yazılır. Örnek: T.C. ENERJİ VE TABİİ KAYNAKLAR BAKANLIĞI Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü İnsan Kaynakları Yönetimi Dairesi Başkanlığı.

    Resmi evrakta imza nasıl atılır?

    Resmi evrakta imza atmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. El yazısıyla imza: İmza, ad ve soyadın üzerinde bırakılan boşluğa atılır. El yazısıyla atılan imza, kaybolmayacak ve kâğıda işlemesini sağlayacak kalemle atılır. 2. Elektronik imza: Elektronik ortamda yapılacak resmî yazışmalarda, imza yetkisine sahip kişi belgeyi, güvenli elektronik imzası ile imzalar. İmza bölümünde ayrıca şu bilgilere de yer verilir: Belgeyi imzalayanın adı ilk harfi büyük diğerleri küçük, soyadı ise büyük harflerle yazılır. Unvan, ad ve soyadın altına ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle yazılır. Akademik unvanlar veya rütbeler adın ön tarafına ya da bir satır altına ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle açık ya da kısaltılarak yazılabilir.

    Resmi yazılarda sayfa düzeni nasıl olmalı?

    Resmi yazılarda sayfa düzeni şu şekilde olmalıdır: Yazı alanı: Sayfanın üst, alt, sol ve sağ kenarından 2,5 cm boşluk bırakılarak düzenlenir. Başlık: Kağıdın yazı alanının üst kısmına ortalanarak, "Times New Roman" yazı tipi ve 12 karakter boyutu kullanılarak, kalın ve koyu yazılmalıdır. Sayı ve evrak kayıt numarası: Başlığın son satırından iki aralık aşağıda ve yazı alanının en solunda yer alır. Tarih: Gün, ay ve yıl rakamla, aralarına (/) işareti konularak yazılır. Konu: "Konu:" yan başlığından sonra, başlık bölümündeki "T.C." kısaltması hizasını geçmeyecek biçimde yazılır. Gönderilen makam: Konunun son satırından sonra, yazının uzunluğuna göre iki-dört aralık aşağıdan ve kağıdı ortalayacak biçimde büyük harflerle yazılır. Metin: "İlgi"den sonra başlayıp "İmza"ya kadar süren kısımdır. İmza: Metnin bitiminden itibaren iki-dört aralık boşluk bırakılarak, yazıyı imzalayacak makam sahibinin adı, soyadı ve unvanı yazı alanının en sağına yazılır. Adres: Yazı alanının sınırları içinde kalacak şekilde, sayfa sonuna soldan başlayarak yazılır. Gizlilik derecesi: Yazı gizlilik derecesi taşıyorsa, gizlilik derecesi belgenin üst ve alt ortasına büyük harflerle belirtilir.

    Belge onay makamı kim?

    Belge onay makamı, belgenin türüne ve onay gerekliliğine göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı örnekler: Konsolosluk Onayı: Apostil geçerli olmayan ülkelerde, Lahey anlaşması ile anlaşmış ülkelerde apostil onayı yerine geçen onay, konsolosluk tasdik ve onayı ile yapılır. Oda Onayı: Türk malı belgesi gibi bazı belgeler, ilgili ticaret odaları veya sanayi odaları tarafından onaylanır. Resmi Yazışma Onayı: Onay gerektiren yazılar, ilgili birim tarafından teklif edilir ve yetkili makam tarafından onaylanır.

    Resmi yazıda onay nasıl yapılır?

    Resmi yazıda onay şu şekilde yapılır: 1. İmza bölümünden sonra uygun satır aralığı bırakılarak yazı alanının ortasına büyük harflerle "OLUR" yazılır. 2. "OLUR"un altında onay tarihi yer alır. 3. Onay tarihinden sonra imza için uygun boşluk bırakılarak onaylayanın adı, soyadı ve unvanı yazılır. Örnek: >OLUR >21.03.2025 >Onaylayan: Adı Soyadı, Unvan Yazıyı teklif eden birim ile onay makamı arasında makamlar varsa, onay makamına en yakın yetkili "Uygun görüşle arz ederim." ifadesiyle onaya katılır.

    Olur yazısına hangi makam imza atar?

    Olur yazısı, oluru alınan makam tarafından imzalanır. Eğer imza yetkisi devredilmişse, imzalayanın adı birinci satıra, yetki devreden makamı gösteren ibare (örneğin "Başbakan a.", "Bakan a.") ikinci satıra, imzalayan makamın unvanı ise üçüncü satıra yazılır. Örneğin, "OLUR" ibaresi ve ardından tarih, imza için uygun boş satır bırakılarak imzalayanın adı ilk harfi büyük diğerleri küçük, soyadı büyük ve bir alt satıra unvanı ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle ortalanarak yazılır.