• Buradasın

    Resmi evrakta imza nasıl atılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Resmi evrakta imza atmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
    1. El yazısıyla imza:
      • İmza, ad ve soyadın üzerinde bırakılan boşluğa atılır 13.
      • El yazısıyla atılan imza, kaybolmayacak ve kâğıda işlemesini sağlayacak kalemle atılır 13.
    2. Elektronik imza:
      • Elektronik ortamda yapılacak resmî yazışmalarda, imza yetkisine sahip kişi belgeyi, güvenli elektronik imzası ile imzalar 13.
    İmza bölümünde ayrıca şu bilgilere de yer verilir:
    • Belgeyi imzalayanın adı ilk harfi büyük diğerleri küçük, soyadı ise büyük harflerle yazılır 13.
    • Unvan, ad ve soyadın altına ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle yazılır 13.
    • Akademik unvanlar veya rütbeler adın ön tarafına ya da bir satır altına ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle açık ya da kısaltılarak yazılabilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-imza ile imzalanan belge nasıl anlaşılır?

    E-imza ile imzalanan bir belgenin anlaşılması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Adobe Acrobat Reader Kullanımı: Adobe Acrobat Reader ile imzalanan belgelerde, imzanın detaylarını incelemek için imzanın üzerine tıklandığında, belgeyi imzalayan kişinin bilgileri ve imzanın geçerlilik durumu görünür. 2. "İmza Özellikleri" Butonu: Bu butona basıldığında, imzanın bir elektronik imza olduğu, imzalayan kişi bilgisi, imzalama zamanı ve belgenin değiştirilip değiştirilmediği bilgileri görüntülenir. 3. "İmza Sahibinin Sertifikasını Göster" Butonu: Bu buton, imzanın yasal olarak geçerli olduğunu, elektronik imzanın hangi sağlayıcı firma tarafından üretildiğini ve sertifikanın başlangıç ve bitiş tarihlerini gösterir. 4. Diğer PDF Görüntüleyici Uygulamalar: Belgeyi başka bir PDF görüntüleyici uygulama veya tarayıcı üzerinden açmak, imzanın doğruluğunu ispatlamak için yeterli olmayabilir. Ayrıca, e-imzanın geçerliliğini kontrol etmek için e-imza yazılımı veya hizmet sağlayıcısının sunduğu doğrulama araçları da kullanılabilir.

    Kaç çeşit imza vardır?

    Dört ana imza çeşidi bulunmaktadır: 1. Islak İmza: Kalem ve kağıt kullanılarak yapılan geleneksel imzadır. 2. Kuru İmza: Elektronik imza ile eş anlamlı olarak kabul edilen, mürekkep veya fiziksel ortam kullanmadan yapılan imzadır. 3. Elektronik İmza (eİmza): Dijital ortamda belgelerin doğruluğunu ve bütünlüğünü sağlamak için kullanılan imzadır. 4. Dijital İmza: Güvenliğin ön koşul olduğu, şifreleme yöntemleri ile korunan elektronik imzadır.

    Islak imza ve imza sirküleri nasıl istenir?

    Islak imza ve imza sirküleri istemek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Gerekli belgelerin hazırlanması: imza yetkilisinin T.C. kimliği ve fotokopisi; şirketin kayıtlı olduğu yerin ticaret sicil gazetesi; sirküde ismi geçen şirketin vergi levhası. 2. Notere başvuru: Belgelerle birlikte yetkili kişi, şirketin kayıtlı bulunduğu bölgedeki herhangi bir notere başvurmalıdır. 3. İmza örneklerinin sunulması: Yetkili kişi, noter huzurunda imza örneklerini vermelidir. 4. Belgenin düzenlenmesi ve teslimi: Noter, imza sirküsünü düzenler ve tasdik eder. İmza sirküsü e-devlet üzerinden alınamaz, yalnızca noterden fiziki başvuru ile alınabilir. 2025 yılı itibarıyla noterden imza sirküsü çıkarmak için her bir nüsha için 491 TL ücret ödenmesi gerekmektedir.

    E imza ile imza atınca ne olur?

    E-imza ile imza atıldığında şu sonuçlar elde edilir: Veri bütünlüğü sağlanır. Kimlik doğrulama yapılır. İnkâr edilemezlik sağlanır. Yasal geçerlilik kazanılır. Zaman ve maliyet tasarrufu sağlanır.

    E imza ile hangi belgeler imzalanamaz?

    Elektronik imza (e-imza) ile imzalanamayan belgeler arasında, kanunların resmi şekle veya özel bir merasime tabi tuttuğu hukuki işlemler ile teminat sözleşmeleri bulunmaktadır. Bu kapsamda, e-imza ile gerçekleştirilemeyen işlemler: emlak alım satımı; veraset ve intikal; evlenme; noter işlemleri. Ayrıca, yabancı bir ülkeden alınan elektronik sertifikalar, Türkiye'de ancak Türkiye'de kurulu bir Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı tarafından kabul edilirse kullanılabilir; aksi takdirde bu sertifikalarla işlem yapılamaz.

    Dilekçe imza atılmazsa ne olur?

    Dilekçe imza atılmazsa, dilekçenin işleme alınması mümkün olmayabilir. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun'a göre, Türkiye Büyük Millet Meclisine veya yetkili makamlara verilen veya gönderilen dilekçelerde, dilekçe sahibinin adı, soyadı ve imzası ile iş veya ikametgâh adresinin bulunması gerekir. Ayrıca, imzasız dilekçeler genellikle resmi işlemler için geçerli sayılmaz ve dikkate alınmaz.
    A person’s hand carefully signing their name with a fountain pen on crisp white paper, surrounded by scattered practice sheets and an inkwell on a wooden desk in a sunlit Turkish study.

    El yazısıyla imza nasıl atılır?

    El yazısıyla imza atmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Araçların hazırlanması. 2. İmza temelinin çizilmesi. 3. Tarzın netleştirilmesi. 4. Tutarlılık pratiği yapılması. 5. Benzersiz hale getirilmesi. El yazısıyla atılan imzanın dijitalleştirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: imza, beyaz bir kağıda atılır; kağıt taranır ve .bmp, .jpg veya .png gibi yaygın bir dosya biçiminde kaydedilir; resim, Word gibi bir programda açılır ve Resim Biçimi sekmesinde kırpma işlemi yapılır; Resim Araçları Biçim sekmesindeki Kırp komutu kullanılır; resme sağ tıklanarak ayrı bir dosya olarak kaydedilir. Ayrıca, Canva gibi online araçlar da imza oluşturma ve dijitalleştirme için kullanılabilir. İmza oluşturmanın ve dijitalleştirmenin hukuki gereklilikleri karşıladığından emin olmak kullanıcının sorumluluğundadır.