Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Elektronik deftere (e-defter) geçmeyen ticari defterlerin nasıl tutulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren, defterlerini elektronik ortamda tutmak zorunda olan şirketler, en geç iki ay içinde noter aracılığıyla fiziki defterlerine kapanış onayı yaptırmalıdır 135.
Kapanış onayında noter, aşağıdaki işlemleri yapar:
- Defterin kapanışının elektronik deftere geçiş amacıyla yapıldığını belirtir 15.
- İşlemin yapıldığı tarih ve sayıyı fiziki deftere şerh olarak işler 15.
Elektronik deftere geçiş yapan şirketler, pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı müzakere defteri gibi tüm defterlerini elektronik ortamda tutmak zorundadır 13.
Elektronik deftere geçiş zorunluluğu bulunmayan şirketler ise, dernek, vakıf, sendika, oda, birlik, federasyon, konfederasyon gibi mükellefler ile kurumlar vergisinden muaf olan kooperatifleri kapsar 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: