Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Denetimde kayıt yönetimi, kayıtların oluşturulması, saklanması, izlenmesi ve imha edilmesi süreçlerini içerir 15. İşte bu sürecin adımları:
- Kayıt Tanımlama ve Kategorize Etme: Yönetilecek belgelerin belirlenmesi ve türlerine, içeriklerine ve önemlerine göre sınıflandırılması 1.
- Kayıtların Saklanması ve Düzenlenmesi: Kayıtların güvenli bir şekilde saklanması ve kolay erişilebilir olacak şekilde düzenlenmesi 12.
- Kayıtların Muhafazası ve Korunması: Kayıtların hasar veya kayıplardan korunması için gerekli önlemlerin alınması, düzenli yedekleme yapılması 1.
- Kayıtların Elde Edilmesi ve Kullanılması: Kayıtlara ihtiyaç duyan kişilerin erişiminin sağlanması ve gerektiğinde kullanılabilir durumda tutulması 1.
- Belgelerin İmhası: Güncelliğini yitirmiş kayıtların, yürürlükteki yasa ve yönetmeliklere uygun olarak imha edilmesi 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: