Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Denetimde kayıt yönetimi, aşağıdaki adımları içerir:
- Kayıtların Tanımlanması ve Kategorize Edilmesi: Hangi belgelerin kayıt olarak kabul edileceğini ve bunların türlerine, içeriklerine göre sınıflandırılmasını içerir 12.
- Kayıtların Saklanması ve Düzenlenmesi: Kayıtların güvenli bir şekilde saklanması ve kolay erişilebilir olacak şekilde düzenlenmesi gerekir 13.
- Kayıtların Korunması ve Muhafazası: Kayıtların hasar veya kayıplardan korunması için gerekli önlemlerin alınması gereklidir 13.
- Kayıtların Elde Edilmesi ve Kullanılması: Kayıtların ihtiyaç duyan kişilere erişiminin sağlanması ve gerektiğinde kullanılabilir durumda tutulması önemlidir 13.
- Kayıtların İmhası: Güncelliğini yitirmiş kayıtların yürürlükteki yasa ve yönetmeliklere uygun olarak imha edilmesi gerekir 13.
Ayrıca, denetim sürecinde kayıt yönetimi, sitenin evrak işleyiş sisteminin incelenmesi ve değerlendirilmesini de kapsar 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: