• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre aday öğretmen dosyası kaç sayfa olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre aday öğretmen dosyasının kaç sayfa olması gerektiğine dair bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, aday öğretmen dosyası hazırlanırken MEBBİS formlarının ve güncel mevzuatın dikkate alınması gerektiği belirtilmiştir 3. Dosyanın içeriği, adaylık süreci için gerekli belgeleri ve formları kapsamalıdır 3.
    Daha fazla bilgi için ogretmenadaydosyasi.com gibi kaynaklara başvurulabilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporları nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporları, öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda sosyal-duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimlerini de değerlendiren bütüncül bir yaklaşım sunacak. Raporların içeriği: - Zihinsel gelişim: Derslerdeki başarı ve anlayış düzeyi. - Sosyal ve duygusal gelişim: İletişim, duygusal yönetim ve empati becerileri. - Fiziksel gelişim: Öğrencinin yaşına uygun motor becerileri. Velilere yönelik rehberlik: Raporlar, velilere çocuklarının gelişim süreçlerini anlamalarına yardımcı olacak ve çocuklarının gelişimlerini desteklemek için somut öneriler sunacak. Erişim: Gelişim raporları, e-Okul üzerinden dijital olarak erişilebilir olacak.

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası hazırlığı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kapak Sayfası: Dosyanın ilk sayfasında öğretmen ile ilgili gerekli bilgileri içeren bir kapak sayfası bulunmalıdır. 2. Türk Bayrağı ve Atatürk Portresi: İkinci ve üçüncü sayfalarda sırasıyla Türk bayrağı ve Atatürk portresi veya görseli yer almalıdır. 3. İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe: Dördüncü ve beşinci sayfalarda İstiklal Marşı'nın 10 kıtası ve Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi bulunmalıdır. 4. Öz Geçmiş: Öğretmenin doğum tarihi, okul bilgisi, eğitim durumu gibi bilgileri içeren bir öz geçmiş belgesi eklenmelidir. 5. Talim Terbiye Kurulu Öğretim Programı: Öğretmenin branşına göre değişen MEB Talim Terbiye Kurulu Öğretim Programı dosyada yer almalıdır. 6. İş Takvimi ve Yıllık İş Günü Çalışma Planı: Güncel iş takvimi ve yıllık iş günü çalışma planı eklenmelidir. 7. Günlük ve Haftalık Planlar: Günlük ve haftalık planlar hazırlanmalı ve dosyada bulundurulmalıdır. 8. Zümre Tutanakları: Okulun branş zümreleri tarafından paylaşılan zümre tutanakları da dosyada yer almalıdır. Ayrıca, farklılaştırma ve dijital içeriklere yönelik materyaller de dosyanın zenginleştirilmesi için eklenebilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanması için aşağıdaki adımlar önerilmektedir: 1. Öğretmen Eğitimi: Modelin uygulanabilmesi için öğretmenlerin eğitilmesi gerekmektedir. 2. Müfredatın Kullanımı: Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanacaktır. 3. Öğrenme Ortamının Planlanması: Öğrencilere esnek ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunulmalı, farklılaştırılmış öğretim uygulamaları yapılmalıdır. 4. Sosyal Sorumluluk Programları: Akademik eğitimin yanı sıra sosyal, kültürel ve kişisel gelişimi destekleyecek etkinlikler programın bir parçası olmalıdır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme süreçleri, beceri odaklı ve süreç odaklı olmalı, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin yanı sıra eğilimlerine de odaklanmalıdır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme ilkeleri nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme ilkeleri şunlardır: Sürekli ve geliştirici (biçimlendirici) ölçme ve değerlendirme: Öğrenme süreci boyunca öğrencilerin anlama ve gelişimlerini desteklemek için geri bildirim sağlanır. Yaşantıyla ilişki kurma: Öğrenme ile gerçek hayat deneyimleri arasında bağlantı kurulur. Objektif değerlendirme: Standartlaştırılmış testler ve açık değerlendirme ölçütleri kullanılarak öğrencilerin performansları adil ve doğru bir şekilde değerlendirilir. Sürekli geri bildirim: Öğrencilerin gelişim süreçleri izlenir ve iyileştirilir. Öğrencileri değerlendirmede aktif kılma: Öğrencilere ilgi çekici görevler verilir ve öz değerlendirme sürecine dahil edilirler. Çeşitlilik: Öğrencilerin farklı beceri ve yetenekleri, adil ve kapsamlı bir şekilde değerlendirilir. Şeffaflık: Değerlendirme kriterleri ve beklentiler önceden bilinir. Destekleyici ortam: Değerlendirme, öğrenmeyi engelleyen bir unsur değil, öğrenmeyi teşvik eden bir araç olarak görülür. Bireysel gelişmeye odaklanma: Öğrencilerin giriş bilgi ve becerilerini ölçmenin ötesine geçilerek, öğrenme süreci boyunca ne kadar gelişme kaydettikleri ölçülür. Geri bildirim odaklılık: Değerlendirmenin temel amacı, eksiklikleri belirlemek ve yapıcı geri bildirimler sunmaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu olan belgeler şunlardır: 1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı. 2. 5. sınıf yıllık ve günlük planları, Maarif Model şablonuna uygun olmalıdır. 3. Okul, ilçe ve il zümrelerinin gündem maddelerinde Maarif Modeline değinilmelidir. 4. 5. sınıfların şube öğretmenler kurulu tutanağında ve veli toplantı tutanaklarında Maarif Modeline yer verilmelidir. 5. Ders defterleri Maarif Modeline uygun olarak doldurulmalıdır. 6. Ders kitaplarındaki karekod etkinliklerinin ölçekleri sunulmalıdır. 7. Okul temelli planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılmalıdır. 8. Performans görevlerine ait örnekler sunulmalıdır. 9. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve öneriler TTKB sistemine işlenmelidir.