• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre aday öğretmen dosyası kaç sayfa olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre aday öğretmen dosyasının kaç sayfa olması gerektiğine dair bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, aday öğretmen dosyası hazırlanırken MEBBİS formlarının ve güncel mevzuatın dikkate alınması gerektiği belirtilmiştir 3. Dosyanın içeriği, adaylık süreci için gerekli belgeleri ve formları kapsamalıdır 3.
    Daha fazla bilgi için ogretmenadaydosyasi.com gibi kaynaklara başvurulabilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu belgeler şunlardır: 1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı. 2. 5. Sınıf Yıllık Planlarının Maarif Modele uygun olması. 3. 5. Sınıf Günlük Planlarının Maarif Model şablonuna uygun olması. 4. Okul, İlçe, İl Zümrelerinin gündem maddelerinde mutlaka Maarif Modele değinilmiş olması. 5. 5. Sınıflarda Maarif Model çalışmalarının aylık olarak raporlanması. 6. Ders kitaplarında yer alan karekod etkinliklerinin ölçekleri. 7. Okul Temelli Planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılması. 8. Ders kitaplarında yer alan Performans Görevlerine ait birkaç örneğin olması. 9. 5.Sınıfların Şube Öğretmenler Kurulu Tutanağında Maarif Modele değinilmiş olması. 10. 5. Sınıfların Veli Toplantı Tutanaklarında Maarif Model hakkında bilgi verilmiş olması. 11. Ders defterlerinin Maarif Modele uygun doldurulmuş olması (5.sınıflarda). 12. Ders kitabındaki etkinliklerin yapılmış olması (öğrenci yapacak). 13. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve önerilerin TTKB sistemine işlenmiş olması. Bu belgeler, okul idareleri tarafından öğretmenlerden istenebilir ve resmi bir geçerliliği vardır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme ilkeleri nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde ölçme ve değerlendirme ilkeleri şunlardır: Sürekli ve geliştirici (biçimlendirici) ölçme ve değerlendirme: Öğrenme süreci boyunca öğrencilerin anlama ve gelişimlerini desteklemek için geri bildirim sağlanır. Yaşantıyla ilişki kurma: Öğrenme ile gerçek hayat deneyimleri arasında bağlantı kurulur. Objektif değerlendirme: Standartlaştırılmış testler ve açık değerlendirme ölçütleri kullanılarak öğrencilerin performansları adil ve doğru bir şekilde değerlendirilir. Sürekli geri bildirim: Öğrencilerin gelişim süreçleri izlenir ve iyileştirilir. Öğrencileri değerlendirmede aktif kılma: Öğrencilere ilgi çekici görevler verilir ve öz değerlendirme sürecine dahil edilirler. Çeşitlilik: Öğrencilerin farklı beceri ve yetenekleri, adil ve kapsamlı bir şekilde değerlendirilir. Şeffaflık: Değerlendirme kriterleri ve beklentiler önceden bilinir. Destekleyici ortam: Değerlendirme, öğrenmeyi engelleyen bir unsur değil, öğrenmeyi teşvik eden bir araç olarak görülür. Bireysel gelişmeye odaklanma: Öğrencilerin giriş bilgi ve becerilerini ölçmenin ötesine geçilerek, öğrenme süreci boyunca ne kadar gelişme kaydettikleri ölçülür. Geri bildirim odaklılık: Değerlendirmenin temel amacı, eksiklikleri belirlemek ve yapıcı geri bildirimler sunmaktır.

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Danışman Öğretmen Ataması: Okul müdürlüğü, öğretmenin göreve başlamasının ardından 5 iş günü içinde danışman öğretmen atar. 2. Formların Doldurulması: Danışman ve okul müdürüne imzalatılmak üzere gerekli formlar basılı olarak gönderilir. 3. Seminerlerin İzlenmesi: ÖBA (Öğretmen Bilişim Ağı) üzerinden adaylık ile ilgili seminerler izlenir ve ilgili belgeler okunur. 4. MEBBİS Onayı: Okul müdürü, eğitimlerin gerçekleştirildiğine dair onay işlemini MEBBİS üzerinden yapar. 5. Son Kontrol ve Arşivleme: Dosya, danışman, okul müdürü ve maarif müfettişi iş birliğiyle son kez kontrol edilir ve okul idaresince arşivlenir. 6. Yemin Töreni: Adaylığın kaldırılması için yemin metni, il-ilçe müdürlüklerince düzenlenen törenle okunur. 7. MEBBİS İşlevi: Adaylığınızın kaldırıldığına dair bilgiler il-ilçe kurumlarınca MEBBİS'e işlenir. Ayrıca, turkcedersi.net sitesinde Maarif modeli öğretmen dosyasında bulunması gereken evraklar hakkında bilgi bulunmaktadır. Daha fazla bilgi ve destek için ogretmenadaydosyasi.com gibi platformlarla iletişime geçilebilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin nasıl uygulanması gerektiğine dair bazı öneriler: Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlere, modelin uygulanması için gerekli rehberlik ve eğitimler verilmelidir. Velilerin Katılımı: Velilere yönelik bilgilendirme toplantıları düzenlenerek sürece aktif katılımları sağlanmalıdır. Program Dışı Etkinlikler: Sosyal sorumluluk ve hayat boyu öğrenme gibi program dışı etkinliklerle öğrencilerin gelişimi desteklenmelidir. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç ve durum temelli ölçme değerlendirme anlayışı benimsenmeli, öğrencilerin gelişimi sürekli takip edilmelidir. Farklılaştırma: Öğrenci farklılıklarını göz ardı etmeyen, sosyal adaleti sağlayan etkinlikler oluşturulmalıdır. Yerel ve Kültürel Unsurlar: Okulların, yerel unsurları ve kültürel bağlamı öğrenme süreçlerine dahil etmeleri teşvik edilmelidir. Okul Temelli Planlama: Okulların, kendi iç dinamiklerine uygun olarak öğretim faaliyetlerini planlama ve uygulama imkanı tanınmalıdır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporları nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporlarının nasıl olacağına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, bu modelde ölçme ve değerlendirme süreçlerinin süreç ve durum temelli yaklaşımlara dayandığı, öz değerlendirme ve geri bildirim mekanizmalarının önemli bir rol oynadığı belirtilmiştir. Bazı özellikler: Bireyselleştirilmiş geri bildirimler: Öğrencilerin hangi becerilerde gelişim gösterdikleri ve hangi süreçlerde zorlandıkları bireysel raporlarla sunulacaktır. Adil ve bilgilendirici raporlama: Raporların, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini, gelişim gösterdikleri alanları ve potansiyellerini yansıtması hedeflenmektedir. Modelin pilot uygulaması 2024-2025 eğitim öğretim yılında yapılacaktır.