• Buradasın

    Sosyal ve öğrenme davranışı ölçeği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sosyal ve duygusal öğrenme davranışı ölçeği, bireylerin sosyal ve duygusal becerilerini değerlendirmek için kullanılan bir ölçme aracıdır 12.
    Bu tür ölçekler genellikle şu kategorileri içerir:
    • Benlik becerileri 2. Öz farkındalık, öz motivasyon, öz düzenleme gibi bireyin kendini tanıma ve yönetme becerilerini kapsar 2.
    • Sosyal yaşam becerileri 2. Sosyal farkındalık, ilişki becerileri ve sorumlu karar verme gibi diğer insanlarla etkileşimde bulunma yeteneklerini içerir 2.
    • Ortak/birleşik beceriler 2. Empati, iş birliği, sorumluluk gibi hem benlik hem de sosyal becerileri bir arada değerlendiren unsurları kapsar 2.
    Sosyal ve duygusal öğrenme davranışı ölçeklerine örnek olarak, Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği (SDÖBÖ) ve Sosyal ve Duygusal Beceriler Araştırması verilebilir 12.
    Ayrıca, okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal davranışlarını değerlendirmek için Okul Öncesi Sosyal Davranış Ölçeği gibi özelleşmiş ölçekler de bulunmaktadır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal duygusal öğrenme programları nelerdir?

    Sosyal-duygusal öğrenme (SDÖ) programlarından bazıları şunlardır: WITS (Uzaklaş, Görmezden Gel, Konuşarak Çöz, Yardım İste). INSIGHTS Intervention (İçgörü Programı: Mizaç Temelli Davranışsal Müdahale). The Incredible Years (İnanılmaz Yıllar). Michigan Model for Health (Michigan Sağlık Modeli). I Can Problem Solve (Ben Sorun Çözebilirim). Captain McFinn: Explore Kindness (Kaptan McFinn: İyiliği Keşfet). PAX Good Behavior Game (PAX İyi Davranış Oyunu). Tuning in to Kids (Çocuklara Uyum). Kimochis (Duygular). Ayrıca, Microsoft Learn Eğitimci Merkezi ve Minecraft Eğitim Sürümü gibi platformlar da sosyal-duygusal öğrenmeyi destekleyen araçlar sunmaktadır.

    Sosyal bilişsel kuram ve sosyal öğrenme kuramı aynı mı?

    Sosyal bilişsel kuram ve sosyal öğrenme kuramı aynı anlama gelmektedir. Sosyal öğrenme kuramı, 1960’lı yıllardan sonra Albert Bandura tarafından geliştirilen ve daha sonra adı sosyal bilişsel kuram olarak değiştirilen bir öğrenme kuramıdır. Bu kuram, hem davranışçı hem de bilişsel öğrenme kuramından farklı bir yapıya sahip olmakla birlikte her iki kuramın özelliğini de taşımaktadır. Sosyal öğrenme kuramına göre davranış, davranışın sonuçlarından etkilenir. Sosyal öğrenme kuramının ilkeleri şunlardır: Öğrenme yalnızca davranışsal bir süreç değil, daha çok sosyal ortamlarda gerçekleşen bilişsel bir süreçtir. Öğrenme bir davranışı veya sonuçlarını (dolaylı pekiştirme) gözlemleyerek gerçekleşebilir. Öğrenme gözlemi, bu gözlemlerden bilgi çıkarmayı ve davranışın nasıl yapılacağı hakkında karar vermeyi (gözlemsel öğrenme veya model almayı) içermektedir. Pekiştirme öğrenmede rol oynar ancak öğrenmeyi tamamen açıklamaz. Öğrenen kişi edilgen bir durumda değildir, aksine aktiftir.

    Sosyal dahil olma ölçeği nedir?

    Sosyal Dahil Olma Ölçeği, bireylerin sosyal dahil olma düzeylerini ölçmek için geliştirilmiş bir araçtır. Özellikleri: Geliştiren/Uyarlayan: Sebahat Gözüm, Ayşegül Ilgaz ve Ayşe Dağıstan Akgöz. Dil: Türkçe. Puanlama: 1'den 4'e kadar (hiç, pek değil, biraz, evet kesinlikle). Alt Boyutlar: Sosyal ilişkiler, sosyal izolasyon, sosyal kabul. Puan Aralığı: 18-72 puan. Geçerlik ve Güvenirlik: Yüksek güvenilirlik (Cronbach alfa: 0.894) ve geçerlilik (kapsam geçerlik indeksi: 0.97). Ölçek, 60 yaş üstü yaşlılar ve yetişkinler için uygundur.

    Davranışsal değerlendirme ölçeği nasıl yapılır?

    Davranışsal değerlendirme ölçeği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Madde Havuzu Oluşturma: Ölçek, adayların geçmişteki deneyimlerine ve bu deneyimlerde sergiledikleri davranışlara odaklanarak, gelecekteki iş performansları hakkında öngörüde bulunmayı amaçlamalıdır. 2. Alt Başlıkların Belirlenmesi: Ölçek, belirli davranışsal yetkinlikleri ölçen alt başlıklardan oluşmalıdır. Örneğin, "çalışmaya başlamak ve sürdürmek", "bilinçli çalışmak ve öğrendiğini kullanmak" gibi. 3. Soruların Hazırlanması: Her bir alt başlığı oluşturan sorular hazırlanmalıdır. Bu sorular, adayların belirli bir duruma nasıl tepki verdiklerini, nasıl karar aldıklarını ve sorunları nasıl çözdüklerini analiz etmelidir. 4. Yanıt Anahtarının Oluşturulması: Soruların yanıtları genellikle "doğru" ve "yanlış" şeklinde olmalıdır. Her doğru yanıt 1 puan, yanlış yanıt ise 0 puan olarak değerlendirilmelidir. 5. Uygulama ve Puanlama: Ölçek, adaylara uygulanmalı ve elde edilen veriler puanlanmalıdır. Bu süreçte standartlaştırılmış değerlendirme kriterleri kullanılmalı ve gözlemciler tarafından yapılan değerlendirmeler objektif verilere dayanmalıdır. Örnek bir davranışsal değerlendirme ölçeği olarak "Çalışma Davranışı Değerlendirme Ölçeği" kullanılabilir.

    Bağımlılıkta sosyal öğrenme kuramı nedir?

    Bağımlılıkta sosyal öğrenme kuramı, bireylerin başkalarının davranışlarını gözlemleyerek ve taklit ederek nasıl öğrendiklerini açıklar. Sosyal öğrenme kuramının temel ilkeleri: Öğrenme, çevre, kişisel faktörler ve davranışın üç yönlü, dinamik ve karşılıklı etkileşimiyle gerçekleşir. Öğrenme, davranışta bir değişiklik meydana gelmeksizin de oluşabilir. Öğrenme sürecinde algı önemli bir rol oynar. Bağımlılık bağlamında, bireyler sosyal ortamlarda sapkın veya suçlu davranışları gözlemleyerek ve taklit ederek öğrenebilirler.

    Olumlu sosyal davranış nedir sosyoloji?

    Olumlu sosyal davranış, başkalarına fayda sağlamak amacıyla yapılan gönüllü davranışları ifade eder. Bu davranışlar arasında yardım etme, paylaşma, bağışta bulunma, işbirliği yapma ve gönüllülük gibi eylemler yer alır. Olumlu sosyal davranışlar, bireysel ve toplumsal etkilerle şekillenir.

    Sosyal becerileri değerlendirme ölçeği kaç yaş için uygundur?

    Sosyal becerileri değerlendirme ölçeklerinin uygun olduğu yaş aralıkları, ölçeğin türüne göre değişiklik göstermektedir: Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ/4-6). Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ/7-12). Sosyal Beceri Geliştirme Sistemi-Derecelendirme Ölçeği (3-5 yaş okul öncesi versiyonu). 6-12 Yaş Türk Çocukları İçin Sosyal Uyum ve Beceri Ölçeği. Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği-Ebeveyn Formu. Ölçeklerin kullanımıyla ilgili en doğru bilgiyi, ölçeği geliştiren veya uyarlayan uzmanların sağlaması önerilir.