• Buradasın

    Bağımlılıkta sosyal öğrenme kuramı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bağımlılıkta sosyal öğrenme kuramı, bireylerin sosyal etkileşimler yoluyla nasıl öğrendiğini açıklayan bir teoridir 12. Bu kuram, Albert Bandura tarafından geliştirilmiş ve özellikle gözlem yoluyla öğrenme, taklit ve model alma gibi kavramları ön plana çıkarmıştır 12.
    Bağımlılık bağlamında, bu kuram, bireylerin başkalarının davranışlarını ve bu davranışların sonuçlarını gözlemleyerek bağımlılık yapıcı maddeleri kullanmayı öğrenebileceğini öne sürer 4. Örneğin, bir kişi, çevresindeki insanların madde kullandığını ve bu davranışın olumlu sonuçlar doğurduğunu gözlemlerse, aynı davranışı taklit etme olasılığı artar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bağımlılık kuramı nedir?

    Bağımlılık kuramı iki farklı bağlamda kullanılabilir: 1. İşkoliklik bağlamında: Bu kurama göre, işkoliklik bir bağımlılık türüdür ve işkolikler, işlerine karşı alışılmadık ve muhtemelen zararlı ölçüde bir tutku gösterirler. 2. Uluslararası ilişkiler bağlamında: Bağımlılık kuramı, az gelişmiş ülkelerin geri kalmışlıklarını, gelişmiş ülkelerin ekonomik emperyalizmi ve sömürüsü sonucu açıklamaya çalışan bir uluslararası politik ekonomi teorisidir.

    Davranışsal bağımlılık eğitimi nedir?

    Davranışsal bağımlılık eğitimi, bireylerin zararlı alışkanlıklardan kurtulmalarına ve sağlıklı bir yaşam sürdürebilmelerine yardımcı olan bir eğitim programıdır. Bu eğitimde ele alınan konular arasında: - Bağımlılık türleri ve nedenleri. - Bağımlılığın fiziksel ve psikolojik etkileri. - Bağımlılığın tedavisi ve iyileşme süreçleri. - Bağımlılığın önlenmesi. - Empati ve destek. - Yasal ve etik konular.

    Davranışsal bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı nedir?

    Davranışsal bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı kavramları şu şekilde açıklanabilir: 1. Davranışsal Bağımlılık: Fiziksel bir maddeye dayanmayan, belirli bir davranışı yaparak rahatlama ve huzur hissetme durumudur. 2. Teknoloji Bağımlılığı: Teknolojik araçların (akıllı telefonlar, bilgisayarlar, internet, sosyal medya, video oyunları) aşırı ve kontrolsüz kullanımı sonucu ortaya çıkan bir bağımlılık türüdür. Teknoloji bağımlılığının belirtileri arasında sürekli cihaz kullanma isteği, zaman algısının kaybolması, gerçek hayattan uzaklaşma ve dijital dünyadan uzak kalındığında huzursuzluk hissetme yer alır.

    Bağımlılığın 4 temel özelliği nedir?

    Bağımlılığın dört temel özelliği şunlardır: 1. Kompulsif Davranış: Madde veya davranışa karşı kontrol edilemeyen bir dürtü. 2. Tolerans: İstenen etkiyi elde etmek için artan miktarlarda madde veya davranışa ihtiyaç duyma. 3. Yoksunluk: Madde veya davranış azaltıldığında veya durdurulduğunda ortaya çıkan fiziksel veya psikolojik semptomlar. 4. Sorumlulukların İhmali: İş, okul veya evdeki yükümlülüklerin yerine getirilmemesi.

    Psiko sosyal kuram kaça ayrılır?

    Psiko-sosyal kuram, birkaç ana yaklaşıma ayrılır: 1. Bireyin sosyal etkileşimleriyle gelişen tutum ve davranışlar. 2. Toplumsal normlar ve değerlerin bireyin psikolojisine etkisi. 3. Erik Erikson'un psikososyal kuramı.

    Sosyal bilişsel kuram nedir sosyal psikoloji?

    Sosyal bilişsel kuram, sosyal psikolojide kişiliğin ve benzeri psikolojik özelliklerin, bilişsel içerik ile sosyokültürel çevrenin etkileşimi sonucu oluştuğunu savunan bir yaklaşımdır. Bu kurama göre: - Birey aktif bir konumdadır ve hem çevresini etkiler hem de çevresinden etkilenir. - Öğrenme, gözlem ve taklit yoluyla gerçekleşir: İnsanlar, başkalarının davranışlarını ve bu davranışların sonuçlarını gözlemleyerek yeni bilgiler edinirler. - Öz yeterlilik önemlidir: Bireylerin, kendi yeteneklerine olan inançları, gözlemlenen bir davranışı yeniden üretip üretmeyeceklerini etkiler. Kuramın temel temsilcileri arasında Albert Bandura bulunmaktadır.

    Bandura'nın sosyal öğrenme kuramı kaça ayrılır?

    Bandura'nın sosyal öğrenme kuramı altı temel ilkeye ayrılır: 1. Karşılıklı Belirleyicilik: Öğrenme; birey, çevre ve davranış olarak üç temel faktörden oluşur. 2. Sembolleştirme Kapasitesi: İnsanlar dünyada gördüklerini zihninde sembolleştirir. 3. Öngörü Kapasitesi: Bireyler, geçmişte yaşadıklarını düşünce ve sembollerle zihinlerine kodlayarak ileriye dönük planlar yaparlar. 4. Dolaylı Öğrenme Kapasitesi: Bireyler, başkalarının davranışlarını ve davranışlarının sonuçlarını gözlemleyerek öğrenirler. 5. Kendini Düzenleme Kapasitesi: Birey, kendisini biçimlendirme potansiyeline sahiptir. 6. Kendini Yargılama Kapasitesi: Birey, kendi fikir ve düşüncelerini uyguladıktan sonra sonuçları değerlendirir ve kendisini yargılayabilir.