• Buradasın

    Sınıf rehberlik programı nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sınıf rehberlik programı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin bireysel ve grup olarak ihtiyaçlarını belirlemek için akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları analiz edilir 13.
    2. Hedef Belirleme: İhtiyaç analizi sonuçlarına dayanarak, rehberlik hizmetlerinin somut ve ölçülebilir hedefleri belirlenir 1.
    3. Planlama ve Programlama: Belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılacak rehberlik etkinlikleri ve aktiviteler planlanır 1. Bu, sınıf içi aktiviteler, bireysel danışmanlık seansları ve grup çalışmalarını içerebilir 1.
    4. Uygulama: Planlanan rehberlik etkinlikleri ve destek hizmetleri uygulanır 1. Bu süreçte, öğretmenler ve psikolojik danışmanlar, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uyarlama yapabilirler 1.
    5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik programlarının etkinliğini değerlendirmek ve gerekli değişiklikleri yapmak için geri bildirim toplanır 13.
    Ek olarak, sınıf rehberlik programında yer alabilecek diğer unsurlar şunlardır:
    • Öğrenci bilgi formları ve sınıf listesi 5.
    • Risk haritaları ve sosyal kulüp dağılım listeleri 5.
    • Anketler ve dönem sonu değerlendirme raporları 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    1. sınıfta yapılan rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Okula ve çevreye uyum. Kendini tanıma. Duygularını yönetme. Akademik anlayış ve sorumluluk. Zaman yönetimi. Kariyer farkındalığı. Ayrıca, 1. sınıf rehberlik çalışmalarında sınıf kurallarının oluşturulmasına katılım sağlama, kendini tehlike oluşturacak durumlardan koruma, ders araç-gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark etme gibi kazanımlar da hedeflenir. Rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda okula ve çevreye alıştırma, öğrenciyi tanıma, psikolojik danışma, bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme, izleme ve değerlendirme gibi alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir. Rehberlik çalışmaları, öğrencilerin yaşlarına göre gelişimsel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmelidir.

    1 sınıf rehberlik etkinlikleri kaç tane olmalı?

    1. sınıf rehberlik etkinlikleri, İlkokul Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Kitabı'na göre 15 haftalık olarak belirlenmiştir. Geri kalan 3 hafta ise rehberliğe ilişkin test, envanter uygulamaları, meslek gezileri, seminer gibi etkinlikler için ayrılmıştır. Ayrıca, "orgm.meb.gov.tr" sitesinde yer alan "Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Seti"nde, her sınıf seviyesi için 36 kazanım bulunmaktadır. Sınıf rehberlik etkinliklerinin sayısı, okulun ihtiyaçlarına ve rehberlik programının içeriğine göre değişebilir.

    6. sınıf rehberlik raporu nasıl hazırlanır?

    6. sınıf rehberlik raporu hazırlamak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: sosyalbilgiler.biz sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 6. sınıf rehberlik yıl sonu faaliyet raporu örneği bulunmaktadır. sosyalciniz.net sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 6. sınıf rehberlik faaliyet raporu yer almaktadır. milliegitimakademisi.com sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 6. sınıf rehberlik sene sonu faaliyet raporu dosyaları ve içerikleri mevcuttur. Ayrıca, turkceci.net sitesinde 6. sınıf rehberlik hizmetleri yıl sonu faaliyet raporu örneği bulunmaktadır. Rapor hazırlanırken, sınıf rehber öğretmeninin yaptığı çalışmalar ve uygulanan etkinlikler detaylı bir şekilde yazılmalıdır.

    6 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    6. sınıf rehberlik konuları arasında şunlar yer alır: Sosyal duygusal gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, benlik farkındalığı kazanma, sorumlu karar verme, kişisel güvenliğini sağlama ve kişilerarası iletişim becerileri. Akademik anlayış ve sorumluluk: Öğrenme etkinliklerine yönelik duygu ve düşünceleri ifade etme, akademik erteleme ile başa çıkma, çabanın önemini fark etme. Kariyer farkındalığı: Mesleklerin zaman içindeki değişimini takip etme, ilgi ve yetenekleri ile dersler ve meslekler arasındaki ilişkiyi anlama. İyi oluş ve iyilik hali: Öz bakım, fiziksel egzersiz, beslenme ve uyku düzenine dikkat etme. Çatışma çözme: Çatışma çözme becerilerini kullanma. Davranışların etkisi: Davranışlarının kendisine ve çevresine etkilerini fark etme. Ayrıca, 6. sınıf rehberlik konuları arasında "Öğretmen Olalım" gibi etkinlikler de yer alır; bu tür etkinlikler, öğrencilerin empati kurmalarını ve amaç belirleme, hobiler edinme gibi becerileri geliştirmelerini sağlar.

    4 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    4. sınıf rehberlik konuları, akademik gelişim, kariyer gelişimi, sosyal duygusal gelişim, okula ve okulun çevresine uyum, eğitsel planlama ve başarı, akademik anlayış ve sorumluluk, kariyer farkındalığı, kariyer hazırlığı, kariyer planlaması, kişisel güvenliğini sağlama, benlik farkındalığı ve kişiler arası beceriler gibi alanları kapsar. Bazı spesifik konular: Duyguları anlama ve yönetme. Kişisel güvenlik. Hak savunuculuğu. Kariyer farkındalığı. Öğrenme stilleri.

    E okulda sınıf rehberlik proje tanımlama nasıl yapılır?

    E-Okul'da sınıf rehberlik projesini tanımlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin bireysel ve grup olarak ihtiyaçlarını belirlemek için bir analiz yapılır. 2. Hedef Belirleme: İhtiyaç analizi sonuçlarına dayanarak, rehberlik hizmetlerinin hedefleri somut ve ölçülebilir şekilde belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılacak rehberlik etkinlikleri ve aktiviteler planlanır. 4. Uygulama: Planlanan rehberlik etkinlikleri ve destek hizmetleri uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. e-Rehberlik Sistemi üzerinden sınıf rehberlik programı hazırlamak için: 1. Eğitim kurumu müdürü tarafından okulun özel hedeflerinin sisteme girilmiş olması gerekmektedir. 2. e-Rehberlik Sistemi'nde "Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı Hazırlama" sekmesine tıklanır. 3. Açılan menüden "Yıllık Program Girişi" seçilir. 4. İlgili ay seçilerek MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Sunum Sistemi'nde önceden belirlenen çalışmalar seçilir.