• Buradasın

    1 sınıf rehberlik etkinlikleri kaç tane olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf rehberlik etkinlikleri, İlkokul Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Kitabı'na göre 15 haftalık olarak belirlenmiştir 3.
    Geri kalan 3 hafta ise rehberliğe ilişkin test, envanter uygulamaları, meslek gezileri, seminer gibi etkinlikler için ayrılmıştır 3.
    Ayrıca, "orgm.meb.gov.tr" sitesinde yer alan "Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Seti"nde, her sınıf seviyesi için 36 kazanım bulunmaktadır 1.
    Sınıf rehberlik etkinliklerinin sayısı, okulun ihtiyaçlarına ve rehberlik programının içeriğine göre değişebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    1. sınıfta yapılan rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Okula ve çevreye uyum. Kendini tanıma. Duygularını yönetme. Akademik anlayış ve sorumluluk. Zaman yönetimi. Kariyer farkındalığı. Ayrıca, 1. sınıf rehberlik çalışmalarında sınıf kurallarının oluşturulmasına katılım sağlama, kendini tehlike oluşturacak durumlardan koruma, ders araç-gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark etme gibi kazanımlar da hedeflenir. Rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda okula ve çevreye alıştırma, öğrenciyi tanıma, psikolojik danışma, bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme, izleme ve değerlendirme gibi alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir. Rehberlik çalışmaları, öğrencilerin yaşlarına göre gelişimsel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmelidir.

    1. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    1. sınıf rehberlik planı, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce hazırlanır. Sınıf rehberlik planlarının hazırlanmasında, sınıf rehber öğretmenlerinin katılım göstermesi gereken "Okul RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu" gibi toplantı tarihleri dikkate alınmalıdır.

    Rehberlik çeşitleri nelerdir?

    Rehberlik çeşitleri, temel işlevlerine ve hizmet alanlarına göre sınıflandırılabilir. Temel işlevlerine göre rehberlik çeşitleri: 1. Geliştirici Rehberlik: Bireylerin gelişimsel süreçlerini destekleyerek tam potansiyelleriyle gelişimlerini hedefler. 2. Çare Bulucu - Düzeltici - İyileştirici Rehberlik: Var olan sorunları ortadan kaldırmayı amaçlar. 3. Uyum Sağlayıcı Rehberlik: Öğrencilerin yeni bir duruma uyum sağlamalarını kolaylaştırır. 4. Ayarlayıcı Rehberlik: Eğitim programlarının öğrencilerin ilgi, yetenek ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmesine yardımcı olur. 5. Tamamlayıcı Rehberlik: Eğitim-öğretim etkinliklerinin rehberlik hizmetleriyle birlikte yürütülmesini sağlar. 6. Önleyici Rehberlik: Olumsuz durumların ortaya çıkmadan önlenmesini hedefler. 7. Yöneltici Rehberlik: Bireylerin uygun alan, ders veya meslek seçmelerine yardımcı olur. Hizmet alanlarına göre rehberlik çeşitleri: 1. Eğitim Rehberliği: Okullarda öğrencilerin akademik başarılarını artırmayı hedefler. 2. Sağlık Rehberliği: Koruyucu ruh sağlığı hizmetleri sunar. 3. Sosyal Yardım Rehberliği: Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme gibi kurumlarda sunulur. 4. Endüstri Rehberliği: Sanayi kuruluşları ve işçi sendikalarında verimliliği artırmayı amaçlar. 5. Spor Rehberliği: Sporcuların motivasyonlarını ve performanslarını destekler. 6. Adalet ve Güvenlik Rehberliği: Cezaevlerinde ve mahkemelerde psikolojik danışmanlık hizmeti sunar.

    Sınıf rehber öğretmeni 1 dönemde kaç faaliyet yapmalı?

    Sınıf rehber öğretmeni, bir dönemde en az iki faaliyet gerçekleştirmelidir: 1. Eğitim yılının başında sınıf rehberlik planını hazırlayıp eğitim kurumu müdürüne onaylatmalı ve bu plan dâhilinde uygulamalarını gerçekleştirmelidir. 2. Dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarını ve ihtiyaç önerilerini içeren raporu rehberlik servisine iletmelidir.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri ne zaman yapılır?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri, eğitim öğretim yılı başında yıllık rehberlik planı çerçevesinde planlanır ve uygulanır.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, süreç ağırlıklı ve çok yönlü bir yaklaşım gerektirir. İşte bazı değerlendirme yöntemleri: 1. Etkinlik Değerlendirme Formları: Her etkinlik sonunda, kazanımların değerlendirilmesi için okul rehber öğretmeni veya ilgili kurul tarafından hazırlanan formlar kullanılır. 2. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretim elemanı ve okul psikolojik danışmanı, öğrencilerin çalışmalarını gözlemler ve geri bildirim verir. 3. Öğrenci ve Veli Görüşmeleri: Öğrencilerin ve velilerin rehberlik hizmetlerine ilişkin algılarını belirlemek için görüşmeler yapılır. 4. Veri Toplama ve Analiz: Öğrencilerin gelişimsel özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun tekniklerle toplanan veriler değerlendirilir ve raporlanır. 5. Okul Panosu ve Sunumlar: Rehberlik faaliyetlerinin sonuçları, okul panosunda veya düzenlenen toplantılarda sunulur.