• Buradasın

    1 sınıf rehberlik etkinlikleri kaç tane olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf rehberlik etkinlikleri, İlkokul Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Kitabı'na göre 15 haftalık olarak belirlenmiştir 3.
    Geri kalan 3 hafta ise rehberliğe ilişkin test, envanter uygulamaları, meslek gezileri, seminer gibi etkinlikler için ayrılmıştır 3.
    Ayrıca, "orgm.meb.gov.tr" sitesinde yer alan "Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Seti"nde, her sınıf seviyesi için 36 kazanım bulunmaktadır 1.
    Sınıf rehberlik etkinliklerinin sayısı, okulun ihtiyaçlarına ve rehberlik programının içeriğine göre değişebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinliklerinin kullanımı için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: orgm.meb.gov.tr. DİSREP (Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu). Sınıf rehberlik programlarının uygulanmasında dikkat edilmesi gereken bazı ilkeler şunlardır: Programın uygulanmasında bilimsellik esastır. Program bireysel farklılıkları temel alır. Program büyük ölçüde sınıf rehber öğretmenlerinin katılımıyla uygulanır. Öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilerin iş birliği ile yürütülür. Kazanımlar haftalara dağıtılmış olsa da uygulayıcılar, öğrenci, okul ve bölge özelliklerini dikkate alarak kazanımların sırasını değiştirebilirler.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir: İhtiyaç analizi. Zaman analizi. Sınıflandırma yöntemi. Okul danışma kurulu. Psikolojik danışmanlık vaka notları. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi. Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi. Değerlendirme konferansları. Yazılı değerlendirme raporları. Okul panosunda sunum. Öğretmen sunumları. Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri. Psikolojik danışman portfolyo metodu. Akran grup süpervizyonu. Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir: 1. Verilerin kodlanması. 2. Temaların belirlenmesi. 3. Kodların ve temaların düzenlenmesi. 4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması. Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir. Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir.

    1. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    1. sınıf rehberlik planı, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce hazırlanır. Sınıf rehberlik planlarının hazırlanmasında, sınıf rehber öğretmenlerinin katılım göstermesi gereken "Okul RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu" gibi toplantı tarihleri dikkate alınmalıdır.

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    1. sınıfta yapılan rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Okula ve çevreye uyum. Kendini tanıma. Duygularını yönetme. Akademik anlayış ve sorumluluk. Zaman yönetimi. Kariyer farkındalığı. Ayrıca, 1. sınıf rehberlik çalışmalarında sınıf kurallarının oluşturulmasına katılım sağlama, kendini tehlike oluşturacak durumlardan koruma, ders araç-gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark etme gibi kazanımlar da hedeflenir. Rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda okula ve çevreye alıştırma, öğrenciyi tanıma, psikolojik danışma, bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme, izleme ve değerlendirme gibi alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir. Rehberlik çalışmaları, öğrencilerin yaşlarına göre gelişimsel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmelidir.

    Sınıf rehber öğretmeni 1 dönemde kaç faaliyet yapmalı?

    Sınıf rehber öğretmeninin bir dönemde kaç faaliyet yapması gerektiği, yürüttüğü görevlere ve okulun rehberlik programına bağlı olarak değişir. Bazı faaliyetler: Sınıf rehberlik planı hazırlama: En geç ekim ayının ikinci haftasında müdür onayına sunulmalıdır. Sınıf rehberlik programı uygulama: Bu program kapsamındaki etkinlikler sınıfta gerçekleştirilmelidir. Risk altındaki öğrencileri belirleme: Her yıl kasım ayında bu öğrencilere ait verilerin bir örneği rehberlik servisine iletilmelidir. Öğrencileri yönlendirme: İlgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirilmelidir. Rapor sunma: Dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu eğitim kurumu müdürüne sunmalıdır. Bu faaliyetlerin yanı sıra, rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapma ve gerektiğinde diğer rehberlik çalışmalarına destek sağlama gibi görevleri de bulunmaktadır.

    Rehberlik çeşitleri nelerdir?

    Rehberlik çeşitleri farklı kriterlere göre sınıflandırılabilir: Birey sayısına göre: bireysel rehberlik; grup rehberliği. Hizmet alanlarına göre: eğitim; sağlık; sosyal yardım; endüstri; spor; adalet. Eğitim kademelerine göre: okul öncesi; ilköğretim; ortaöğretim; yükseköğretim. Temel işlevlerine göre: uyum sağlayıcı rehberlik; yöneltici rehberlik; geliştirici rehberlik; önleyici rehberlik; ayarlayıcı rehberlik; tamamlayıcı rehberlik. Problem veya konu alanına göre: eğitsel rehberlik; mesleki rehberlik; kişisel rehberlik.

    Sınıf rehberlik etkinlikleri ne zaman yapılır?

    Sınıf rehberlik etkinlikleri, ana sınıfından lise son sınıfa kadar bütün sınıf seviyelerinde uygulanır. Bu etkinlikler, genellikle öğretim yılı başında "Çalışma Takvimi" hazırlanırken planlanır. Sınıf rehber öğretmenleri ve okul rehberlik öğretmenleri, Millî Eğitim Bakanlığı'nın önceliklerine, bölge, il, okul ve öğrenci özellikleri ile ihtiyaçlarına göre kazanımların sırasında ve uygulama haftalarında değişiklik yapabilirler.