• Buradasın

    E okulda sınıf rehberlik proje tanımlama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-Okul'da sınıf rehberlik projesini tanımlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin bireysel ve grup olarak ihtiyaçlarını belirlemek için bir analiz yapılır 1.
    2. Hedef Belirleme: İhtiyaç analizi sonuçlarına dayanarak, rehberlik hizmetlerinin hedefleri somut ve ölçülebilir şekilde belirlenir 1.
    3. Planlama ve Programlama: Belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılacak rehberlik etkinlikleri ve aktiviteler planlanır 1. Bu, sınıf içi aktiviteler, bireysel danışmanlık seansları ve grup çalışmalarını içerebilir 1.
    4. Uygulama: Planlanan rehberlik etkinlikleri ve destek hizmetleri uygulanır 1.
    5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır 1.
    e-Rehberlik Sistemi üzerinden sınıf rehberlik programı hazırlamak için:
    1. Eğitim kurumu müdürü tarafından okulun özel hedeflerinin sisteme girilmiş olması gerekmektedir 23.
    2. e-Rehberlik Sistemi'nde "Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı Hazırlama" sekmesine tıklanır 23.
    3. Açılan menüden "Yıllık Program Girişi" seçilir 23.
    4. İlgili ay seçilerek MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Sunum Sistemi'nde önceden belirlenen çalışmalar seçilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    Sınıf rehber öğretmeni proje nasıl verir?

    Sınıf rehber öğretmeni, proje verirken aşağıdaki adımları izler: 1. Yıllık rehberlik planını hazırlama: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı çerçevesinde sınıf rehberlik planını oluşturur ve ekim ayının ikinci haftasına kadar okul müdürüne onaylatır. 2. Etkinlikleri uygulama: Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygular. 3. Öğrenci ihtiyaçlarını belirleme: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek bunları rehberlik servisine iletir. 4. İş birliği yapma: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ulaşmak için rehberlik servisiyle iş birliği yapar. 5. Rapor sunma: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda okul müdürüne sunar. Ayrıca, sınıf rehber öğretmeni, öğrencileri ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirir.

    6. sınıf rehberlik raporu nasıl hazırlanır?

    6. sınıf rehberlik raporu hazırlamak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: sosyalbilgiler.biz sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 6. sınıf rehberlik yıl sonu faaliyet raporu örneği bulunmaktadır. sosyalciniz.net sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 6. sınıf rehberlik faaliyet raporu yer almaktadır. milliegitimakademisi.com sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 6. sınıf rehberlik sene sonu faaliyet raporu dosyaları ve içerikleri mevcuttur. Ayrıca, turkceci.net sitesinde 6. sınıf rehberlik hizmetleri yıl sonu faaliyet raporu örneği bulunmaktadır. Rapor hazırlanırken, sınıf rehber öğretmeninin yaptığı çalışmalar ve uygulanan etkinlikler detaylı bir şekilde yazılmalıdır.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'nin 15. maddesinde yer almaktadır. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri şunlardır: 1. Öğretmenler kurulunca belirlenen öğrenci kulüplerinin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. 2. Öğrenci kulüplerine katılacak öğrencileri ilgi ve isteklerine göre belirlemek. 3. Belirlenen öğrencileri e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 4. Öğrencilerin okul dışı etkinlikleri, toplum hizmeti çalışmaları ve buna ilişkin belgeleri e-Okul Sistemi Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 5. Sınıf rehberlik planını, okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde hazırlayarak eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 6. Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygulamak. 7. Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek.

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları ne zaman yapılır?

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları iki haftada bir Rehberlik derslerinde yapılır.

    11. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    11. sınıf rehberlik planı, genellikle eğitim-öğretim yılı başında hazırlanır. Bu süreç, genellikle Eylül ayında başlar. Örneğin, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için rehberlik planı, Eylül 2024'te hazırlanmaya başlanır. Özetle: - Eylül ayında rehberlik planı hazırlanır. - Eğitim-öğretim yılı başında gerekli toplantılar ve hazırlıklar yapılır.

    10. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    10. sınıf rehberlik planı, genellikle her eğitim öğretim yılının başında hazırlanır. Örneğin, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için rehberlik planı, Eylül ayında oluşturulmaya başlanır. Planın tam olarak ne zaman hazırlanacağı, okulun takvimine ve rehberlik hizmetlerinin organizasyonuna bağlı olarak değişebilir. Ancak, genel olarak eğitim yılının başlangıcından itibaren ilk birkaç hafta içinde planların tamamlanması önerilir.