• Buradasın

    E okulda sınıf rehberlik proje tanımlama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-Okul'da sınıf rehberlik projesini tanımlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin bireysel ve grup olarak ihtiyaçlarını belirlemek için bir analiz yapılır 1.
    2. Hedef Belirleme: İhtiyaç analizi sonuçlarına dayanarak, rehberlik hizmetlerinin hedefleri somut ve ölçülebilir şekilde belirlenir 1.
    3. Planlama ve Programlama: Belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılacak rehberlik etkinlikleri ve aktiviteler planlanır 1. Bu, sınıf içi aktiviteler, bireysel danışmanlık seansları ve grup çalışmalarını içerebilir 1.
    4. Uygulama: Planlanan rehberlik etkinlikleri ve destek hizmetleri uygulanır 1.
    5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır 1.
    e-Rehberlik Sistemi üzerinden sınıf rehberlik programı hazırlamak için:
    1. Eğitim kurumu müdürü tarafından okulun özel hedeflerinin sisteme girilmiş olması gerekmektedir 23.
    2. e-Rehberlik Sistemi'nde "Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı Hazırlama" sekmesine tıklanır 23.
    3. Açılan menüden "Yıllık Program Girişi" seçilir 23.
    4. İlgili ay seçilerek MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Sunum Sistemi'nde önceden belirlenen çalışmalar seçilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    10. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    10. sınıf rehberlik planı, eğitim öğretim yılı ders yılının ilk ayı içinde hazırlanır.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde olması gerekenler şunlardır: 1. Yıllık Sınıf Rehberlik Planı. 2. Sınıf Listesi. 3. Öğrenci Tanıma Fişleri. 4. Rehberlik Etkinlikleri ve Raporları. 5. Devamsızlık Takip Listesi. 6. Veli Toplantı Tutanakları. 7. Ev Ziyaret Formları. Bu belgeler, sınıf rehber öğretmenlerinin yıl içerisinde yürüteceği rehberlik faaliyetlerini ve sınıf rehberlik dokümanlarını dosyalamak için gereklidir.

    11. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    11. sınıf rehberlik planı, eğitim öğretim yılı başlangıcında hazırlanır.

    Sınıf Rehberlik Planı kaç tane?

    Sınıf rehberlik planı kapsamında en az 17 belge ve form bulunması gerekmektedir. Bunlar şunlardır: 1. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri. 2. Yıllık rehberlik planı. 3. Öğrenci bilgi formları. 4. Sınıf listesi. 5. Oturma planı. 6. Sınıf risk haritası. 7. Sınıf içerisinde yapılan seçimlerin tutanakları. 8. Veli görüşmeleri tutanakları. 9. Öğrenci gözlem ve görüşme notları. 10. Öğrencilerle yapılan anketler. 11. Rehberlik servisinden gönderilen bilgilendirme formları. 12. Öğrencilerin sosyal kulüplerin dağılım listeleri. 13. Uygulanan sınıf rehberlik etkinliklerinin kayıtları. 14. Öğrencilerin dönem sonu değerlendirme raporları. 15. Devamsızlık listesi (aylık). 16. Yönlendirme formu. 17. Psikolojik destek yönlendirme formu.

    8 sınıf rehberlik planı ne zaman hazırlanır?

    8. sınıf rehberlik planı, eğitim-öğretim yılı başında hazırlanır.

    1. sınıf rehberlik dönem sonu raporu nasıl hazırlanır?

    1. sınıf rehberlik dönem sonu raporu hazırlamak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Planlama: Dönem boyunca gerçekleştirilecek rehberlik faaliyetlerinin bir planını yapmak. 2. Faaliyetlerin Kaydedilmesi: Yapılan tüm rehberlik faaliyetlerinin düzenli bir şekilde kaydedilmesi. 3. Veri Analizi: Elde edilen verilerin analiz edilerek bir sonuca varılması. 4. Raporun Bölümleri: Raporun giriş, gerçekleştirilen faaliyetler ve değerlendirme-öneriler olmak üzere üç ana bölümden oluşması gerekmektedir. Örnek bir rapor formatı: 1. Giriş: Raporun amacı, kapsam ve içereceği bilgiler. 2. Gerçekleştirilen Faaliyetler: Tarih, katılımcı sayısı, içerik ve sonuçlar. 3. Değerlendirme ve Öneriler: Öğrenci gelişimleri, zorlandıkları alanlar ve gelecek dönem için öneriler. Rapor, okul yönetimine sunulmak üzere iki nüsha halinde düzenlenmelidir.