• Buradasın

    Renk şöleni kazanım ve göstergeler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Renk şöleni" ifadesi, okul öncesi eğitim programlarındaki belirli bir kazanım ve gösterge setine işaret etmemektedir. Ancak, okul öncesi eğitim programlarındaki bazı genel kazanım ve gösterge kategorileri şunlardır:
    • Bilişsel Gelişim: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahminde bulunma, algıladıklarını hatırlama, nesneleri sayma, nesne ya da varlıkları gözlemleme 13.
    • Sosyal-Duygusal Gelişim: Kendini yaratıcı yollarla ifade etme, başkalarının duygularını açıklama, olumsuz duygularını uygun yollarla gösterme 15.
    • Dil Gelişimi: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurma, dili iletişim amacıyla kullanma, dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrama, dinlediklerini çeşitli yollarla ifade etme 5.
    • Motor Gelişim: Denge hareketleri yapma 5.
    Daha spesifik "renk şöleni" kazanım ve göstergeleri için, kullanılan eğitim programının ilgili bölümüne bakmak gereklidir.

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi kazanım ve göstergeler kaç tane?

    Okul öncesi kazanım ve göstergeler 5 ana kola ayrılır: 1. Motor Gelişim: Koşma, zıplama, tutma, topa vurma gibi kaba ve ince motor becerilerin gelişimi. 2. Bilişsel Gelişim: Düşünce süreçleri, hafıza kapasitesi ve problem çözme becerilerinin gelişimi. 3. Dil Gelişimi: Sesleri tanıma, kelimeleri ve sembolleri öğrenme, dili düzgün kullanma becerilerinin gelişimi. 4. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Duyguları anlama, ifade etme, diğer insanlarla anlamlı ilişkiler geliştirme becerilerinin gelişimi. 5. Öz Bakım Gelişimi: Beslenme, giyinme, temizlik ve bakım becerilerinin gelişimi.

    Kazanım değerlendirme etkinlikleri nelerdir?

    Kazanım değerlendirme etkinlikleri çeşitli yöntemlerle gerçekleştirilebilir: Sınavlar ve testler. Gözlem. Performans görevleri. Portfolyo değerlendirmesi. Akran değerlendirmesi. Ayrıca, kazanım değerlendirme etkinliklerine şu sitelerden ulaşılabilir: ogmmateryal.eba.gov.tr. odsgm.meb.gov.tr.

    Fen bilimleri kazanımları nasıl belirlenir?

    Fen bilimleri kazanımları, öğretim programları çerçevesinde belirlenir. Bu süreçte şu unsurlar göz önünde bulundurulur: Özel amaçlar ve alana özgü beceriler. Disiplinler arası yaklaşım. Güncel ihtiyaçlar ve günlük yaşamla ilişkilendirme. Ölçme ve değerlendirme. 2024-2025 eğitim öğretim dönemi için uygulanacak fen bilimleri kazanımlarına fenbilim.net ve fenbilimleri.org sitelerinden ulaşılabilir.

    Kazanım göstergeleri nasıl yazılır?

    Kazanım göstergeleri yazılırken şu kurallara dikkat edilmelidir: Erişilebilirlik ve ölçülebilirlik: Öğrenci tarafından erişilebilir olmalı ve öğretim üyesi tarafından gözlemlenebilmeli/ölçülebilmelidir. Kolay anlaşılabilirlik: Karmaşık cümleler içermemeli, kolay anlaşılmalıdır. Tek fiil kullanımı: Her kazanım için tek bir fiil kullanılmalıdır. Örnek bir kazanım göstergesi: "Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir". Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişimsel özellikleri dikkate alınarak seçilir ve belirli bir gelişim alanını destekleyecek şekilde açıkça yazılır.

    Kazanım listesi nasıl hazırlanır?

    Kazanım listesi hazırlarken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedefleri Belirleme: Kazanımların hangi gelişim alanlarına (bilişsel, sosyal-duygusal, dil, motor gelişim) yönelik olacağını belirlemek. 2. Kazanımları Tanımlama: Çocukların ulaşması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlamak. 3. Göstergeleri Oluşturma: Kazanımların gözlenebilir hâlini oluşturan göstergeleri belirlemek. 4. Modül Kullanımı: Ortaokullarda görev yapan Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler, İngilizce ve din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri, Kocaeli Ölçme Değerlendirme Merkezi'nin geliştirdiği online kazanım tablosu hazırlama modülünü kullanarak kendi sınavları için kazanım tabloları oluşturabilir. Kazanım listeleri, farklı eğitim programları ve yaklaşımlarına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, AÇEV Okul Öncesi Eğitim Programı'nda her yaş grubu için gelişim özellikleri, kazanımlar ve göstergeler tablolar halinde sunulmuştur.

    Kazanım değerlendirmesinde hangi sorular sorulur?

    Kazanım değerlendirmesinde genellikle şu tür sorular sorulur: Bilgi düzeyi soruları. Anlama düzeyi soruları. Uygulama düzeyi soruları. Analiz düzeyi soruları. Sentez düzeyi soruları. Değerlendirme düzeyi soruları. Yaratıcılık düzeyi soruları. Ayrıca, MEB kazanım değerlendirme sınavlarında öğrencilere ders içeriklerini kapsayan ve bilgi, beceri ve tutumlarını ölçen sorular da sorulur.

    Etkinlik planlarında kazanım ve göstergelerin altına ne yazılır?

    Etkinlik planlarında kazanım ve göstergelerin altına şu unsurlar yazılabilir: Kavramlar. Materyaller. Değerler. Etkinlik türü ve uygulama şekli. Süre. Eğitmen. Aile katılımı. Uyarlamalar.