• Buradasın

    Özel eğitim kurumları standartları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim kurumları standartları, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi ile düzenlenmiştir 12. Bu standartlar, aşağıdaki ana başlıkları içermektedir:
    1. Fiziksel Alan ve Donanım: Dersliklerde bir öğrenciye ayrılması gereken minimum kullanım alanı, kurum bahçelerinde öğrenci başına düşen açık alan oranı gibi fiziki mekân standartları 1. Ayrıca, bilişim teknolojileri ve yazılım dersliği, uygulama atölyeleri ve laboratuvarlar gibi alanlara ilişkin detaylar 1.
    2. Sosyal ve Hijyen Alanları: Tuvalet ve lavabo alanları, sosyal dinlenme ve etkileşim alanları ile ilgili ölçütler ve mimari düzenlemeler 1.
    3. Personel Standartları: Yeni düzenlemelerle birlikte "öğrenci etkinlik merkezleri", "dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri" ve "rehberlik ve psikolojik danışma merkezleri" gibi yeni kurum türlerinde görev yapacak personelin nitelikleri ve kurumsal altyapıya dair gereksinimler 23.
    4. Öğretim Programları: Özel eğitim okullarında ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulanacak öğretim programları ve ders çizelgeleri 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı çeşitli alanlarda ortaya çıkabilir ve farklı türleri vardır. İşte bazıları: 1. Zihinsel Yetersizlik: Hafif, orta veya ağır seviyede zihinsel yetersizliği olan bireyler. 2. Öğrenme Güçlüğü: Disleksi, diskalkuli, disgrafi gibi okuma, yazma ve matematikle ilgili zorluk yaşayanlar. 3. Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu. 4. Fiziksel Engel: Omurilik felci, kas distrofisi gibi nedenlerle hareket kısıtlılığı yaşayanlar. 5. İşitme ve Görme Engeli: İşitme veya görme kaybı olan bireyler. 6. Dil ve Konuşma Bozukluğu: Kekemelik, artikülasyon sorunları gibi konuşma güçlüğü çekenler. 7. Üstün Yetenek: Akademik, sanatsal veya liderlik alanında yaşıtlarından ileri düzeyde gelişmiş bireyler. Bu ihtiyaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ile karşılanır.

    Milli Eğitim Bakanlığı özel program ve proje uygulayan eğitim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliği, yurt içinde ve yurt dışında yerli veya yabancı kurum ve kuruluşlarla işbirliği anlaşmaları çerçevesinde kurulan ve ulusal veya uluslararası proje yürüten okul ve kurumların proje okulu olarak belirlenmesi ve bu okullara yapılacak öğretmen atamaları ile yönetici görevlendirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri: Proje Okulu Belirleme: Proje okulu olmak isteyen okullar, elektronik başvuru formu ile başvurur ve uygun bulunanlar Bakan onayı ile proje okulu olarak belirlenir. Öğretmen ve Yönetici Atamaları: Atamalar, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü'nün teklifi ve Bakan onayı ile dört yıllığına yapılır. Sınıf Mevcutları: Proje okullarında sınıf mevcutları en fazla otuz kişidir. Görev Süresi: Aynı unvanla aynı eğitim kurumunda sekiz yıldan fazla süreyle öğretmen veya yönetici olarak görev yapılamaz.

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu ne iş yapar?

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Eğitsel Değerlendirme ve Yerleştirme: Eğitsel amaçla bireyin tüm gelişim alanındaki özelliklerini ve akademik disiplin alanlarındaki yeterliliklerini belirleyerek en az sınırlandırılmış eğitim ortamına ve özel eğitim hizmetine karar verir. 2. Özel Eğitim Tedbirleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin yerleştirilmesi için gerekli özel eğitim tedbirlerini alır. 3. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapar. 4. BEP Hazırlığı: Bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) geliştirir ve eğitim programlarını bireyselleştirerek uygular. 5. Aile Eğitimi: Ailelerin özel eğitim sürecinin her aşamasına aktif katılımlarını ve eğitimlerini sağlar. 6. Politika Geliştirme: Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapar.

    Özel eğitim kurumlarında hangi dersler zorunlu?

    Özel eğitim kurumlarında zorunlu dersler, bireylerin ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir ancak genel olarak aşağıdaki dersler verilmektedir: 1. Akademik Dersler: Matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler, okuma, yazma ve dil becerileri gibi. 2. Dil ve Konuşma Terapisi: Dil ve konuşma bozukluğu yaşayan bireyler için. 3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon: Fiziksel engellilik veya hareket sorunları yaşayan bireyler için. 4. İşitme Terapisi: İşitme kaybı yaşayan bireyler için. 5. Görme Terapisi: Görme engeli olan bireyler için. 6. Özgül Öğrenme Güçlüğü Destekleri: Okuma ve yazma güçlüğü yaşayan bireyler için. 7. Otizm Terapisi: Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için. 8. Duygusal ve Davranışsal Destekler: Duygusal ve davranışsal sorunları olan bireyler için. 9. Sanat ve Müzik Terapileri: Duygusal ifade ve kendini ifade etme becerilerini geliştirmek için. 10. Sosyal Beceri Eğitimi: Sosyal etkileşim becerilerini geliştirme konusunda destek. Ayrıca, ortaöğretim kademesinde bağımsız yaşam, beslenme, sağlık ve güvenlik gibi dersler de zorunlu olarak verilmektedir.

    Özel eğitim genel müdürlüğü ne iş yapar?

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Özel eğitim ve rehberlik politikalarının belirlenmesi ve uygulanması: Özel eğitim sınıfları, okulları, rehberlik ve araştırma merkezleri gibi kurumların yönetimine ve öğrencilerin eğitim ve öğretimine yönelik çalışmalar yapar. 2. Eğitim programlarının hazırlanması: Özel eğitim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını ve eğitim araç-gereçlerini hazırlar veya hazırlatır. 3. Araştırma ve proje faaliyetleri: Özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile özel yeteneklilere yönelik araştırma, planlama ve geliştirme çalışmaları yapar. 4. Toplumsal farkındalık: Özel eğitim konusunda toplumsal farkındalığı geliştirmek amacıyla çalışmalar yapar. 5. Diğer görevler: Bakan tarafından verilen diğer görevleri yerine getirir.

    Özel eğitim kurumları yönetmeliği değişti mi?

    Evet, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nde değişiklikler yapılmıştır. Bu değişiklikler, 16 Şubat 2024 tarihli ve 32462 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik değişikliği ile gerçekleşmiştir. Öne çıkan bazı değişiklikler şunlardır: Sosyal etkinlik ve gelişim merkezleri: Ortaokul öğrencilerinin akademik gelişimlerine yönelik yeni bir özel öğretim kurumu türü olarak tanımlanmıştır. Müdür atama şartları: İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde okul müdürü olmak için Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapmış olmak, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri'nde rehberlik öğretmenliği yapmış olmak veya özel eğitim öğretmeni olmak şartları getirilmiştir. Ücretlendirme: Özel okulların ara sınıflarının eğitim ücreti belirlenirken bir önceki eğitim öğretim yılında ilan edilen ücret dikkate alınacaktır.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, herhangi bir nedene bağlı olarak gelişimsel farklılığı bulunan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar yer alır: - Zeka geriliği olan çocuklar. - Yaygın gelişimsel bozukluklar (örneğin, otizm). - Ortopedik ve hareket bozukluğu olanlar. - Görme ve işitme engelliler. - Konuşma bozukluğu olanlar. - Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar. - Öğrenme güçlüğü çekenler. - Duygusal ve davranış bozukluğu olanlar. - Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar.