• Buradasın

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu kimlerden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu, aşağıdaki kişilerden oluşur:
    1. RAM Müdürünün görevlendireceği Müdür Yardımcısı veya Bölüm Başkanı Başkanlığında 13.
    2. Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanı 13.
    3. Rehber Öğretmen 13.
    4. Özel Eğitim Öğretmeni 13.
    5. Bireyin Velisi 13.
    6. Varsa Gezerek Özel Eğitim Görevi Yapan Öğretmen ve Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi 13.
    Ayrıca, gerektiğinde diğer meslek elemanlarından (eğitim programcısı, odyolog, psikolog vb.) da katılım sağlanabilir 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin kapsamı şu hususları içerir: - Özel eğitim ihtiyacı olan bireylere sunulacak eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesi; - Özel yetenekli bireylere destek eğitim hizmetlerinin verilmesi; - Merkezî sistem sınavları ile protokolle yapılan sınavlarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için gerekli tedbirlerin alınması. Yönetmelik, 31 Mayıs 2006 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, herhangi bir nedene bağlı olarak gelişimsel farklılığı bulunan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar yer alır: - Zeka geriliği olan çocuklar. - Yaygın gelişimsel bozukluklar (örneğin, otizm). - Ortopedik ve hareket bozukluğu olanlar. - Görme ve işitme engelliler. - Konuşma bozukluğu olanlar. - Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar. - Öğrenme güçlüğü çekenler. - Duygusal ve davranış bozukluğu olanlar. - Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar.

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireylerin özel eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve uygun destek sağlamak amacıyla yapılan bir süreçtir. Bu değerlendirme genellikle şu adımları içerir: 1. Görüşmeler ve Anamnez: Öğrencinin ailesi veya velisi ile yapılan görüşmelerde, öğrencinin gelişim öyküsü, aile geçmişi, öğrenme tarzı ve özel gereksinimleri hakkında bilgi toplanır. 2. Gözlem: Öğrencinin sınıf içi veya sosyal etkileşimlerindeki davranışları, öğrenme süreçleri ve etkileşim biçimleri gözlemlenir. 3. Standardize ve Norm Referanslı Testler: Öğrencinin bilişsel, dil, duyu, motor becerileri ve diğer yeteneklerini değerlendirmek için testler kullanılır. 4. Başkalarıyla İşbirliği: Psikologlar, özel eğitim uzmanları, dil terapistleri gibi farklı uzmanların işbirliği ile öğrencinin ihtiyaçları belirlenir. 5. Öğrencinin Portfolyosu: Öğrencinin öğrenme süreçlerini ve ilerlemesini izlemek için örnek çalışmaları, öğrenme hedefleri ve özel gereksinimlerini içeren bir portfolyo oluşturulur. 6. Gelişim Değerlendirmesi: Öğrencinin yaşına ve gelişim düzeyine uygun beklentileri değerlendirilir. 7. Aile Katılımı: Ailelerin çocuklarının gelişimi ve özel eğitim gereksinimleri konusundaki görüşleri ve katkıları dikkate alınır.

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu ne iş yapar?

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Eğitsel Değerlendirme ve Yerleştirme: Eğitsel amaçla bireyin tüm gelişim alanındaki özelliklerini ve akademik disiplin alanlarındaki yeterliliklerini belirleyerek en az sınırlandırılmış eğitim ortamına ve özel eğitim hizmetine karar verir. 2. Özel Eğitim Tedbirleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin yerleştirilmesi için gerekli özel eğitim tedbirlerini alır. 3. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapar. 4. BEP Hazırlığı: Bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) geliştirir ve eğitim programlarını bireyselleştirerek uygular. 5. Aile Eğitimi: Ailelerin özel eğitim sürecinin her aşamasına aktif katılımlarını ve eğitimlerini sağlar. 6. Politika Geliştirme: Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapar.

    Özel eğitim değerlendirme ölçekleri nelerdir?

    Özel eğitimde kullanılan değerlendirme ölçekleri iki ana kategoriye ayrılır: formal ve informal değerlendirmeler. Formal değerlendirmeler şunları içerir: 1. Standartlaştırılmış Başarı Testleri: Öğrencilerin performansını yaş veya sınıf düzeyindeki diğer öğrencilerle karşılaştırır. 2. Bireysel Başarı Testleri: Özel eğitim öğretmeni veya psikolog tarafından uygulanır ve eğitsel kararlar almak için kullanılır. 3. Psikolojik Testler: Öğrencinin zihinsel veya öğrenme yetersizliğini tanımlamak için kullanılır. Informal değerlendirmeler ise daha çok öğrencinin mevcut eğitim programına ve bireysel ihtiyaçlarına odaklanır: 1. Programa Dayalı Değerlendirme: Öğrencinin programdaki amaçlara ulaşıp ulaşmadığını değerlendirir. 2. Ölçüt Bağımlı Değerlendirme: Öğrenciyi kendi içindeki farklılıklara göre değerlendirir ve güçlü-zayıf yönlerini belirler. 3. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencinin sınıfta, okulda ve evde yaptığı ürünleri içeren gelişim dosyasıdır. 4. Beceri Analizi: Karmaşık bir becerinin öğretimini kolaylaştırmak için alt adımlara ayrıştırılmasıdır. 5. Doğrudan Gözlem, Hata Analizi ve Görüşmeler: Öğrencinin davranışlarını ve performansını doğrudan izlemeyi ve kaydetmeyi içerir.

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler hangi yönetmelik kapsamında değerlendirilir?

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında değerlendirilir.