• Buradasın

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu kimlerden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu, aşağıdaki kişilerden oluşur:
    • Başkan: RAM müdürünün görevlendireceği müdür yardımcısı veya bölüm başkanı 123.
    • Üyeler:
      • Özel eğitim hizmetleri bölüm başkanı 235;
      • Psikolojik ölçme araçlarını kullanabilen rehber öğretmen 124;
      • Görme, işitme ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenlerinden bir öğretmen 14;
      • Bulunması hâlinde gezerek özel eğitim görevi yapan bir öğretmen 14;
      • Bireyin velisi 124;
      • Gerekirse, eğitim programcısı, odyolog, psikolog, psikometrist, sosyal çalışmacı, dil ve konuşma terapisti, fizyoterapist, uzman hekim gibi diğer meslek elemanlarından birer kişi 124;
      • Çıraklık ve yaygın eğitime gidecekler için ilgili kurum temsilcisi 14;
      • Özel eğitime ihtiyacı olan bireyin çalıştığı kurumdaki iş yeri temsilcisi 14.
    Ayrıca, ilgili bireyin sınıf ve alan öğretmeni, sınıf rehber öğretmeni, kayıtlı olduğu okulun veya kurumun müdürü de bilgilerine başvurulmak üzere kurula çağrılabilir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler hangi yönetmelik kapsamında değerlendirilir?

    Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında değerlendirilir.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireyin ihtiyaçlarını belirlemek, uygun eğitim ve destek planlarını oluşturmak ve ilerlemeyi izlemek için şu aşamalardan geçer: 1. Ön değerlendirme: Öğrencinin ihtiyaçlarını ve özel gereksinimlerini belirlemek amacıyla öğretmenler, aileler ve uzmanlar arasında iletişim ve işbirliğini içerir. 2. Formel değerlendirme: Öğrencinin bilişsel, duygusal, iletişimsel ve davranışsal ihtiyaçlarını incelemek için özel eğitim uzmanları, psikologlar ve diğer uzmanlar tarafından yürütülür. 3. Değerlendirme araçları ve testler: Bilişsel yetenekler, okuma ve yazma seviyeleri, matematik becerileri ve duygusal davranışlar gibi alanlarda standartlaştırılmış testler, gözlem, öğretmen raporları ve diğer ölçüm araçları kullanılarak yapılır. 4. İşbirliği ve bilgi paylaşımı: Değerlendirme sonuçları ve öğrencinin ihtiyaçları hakkında bilgi paylaşımı, uygun eğitim ve destek planlarının oluşturulmasına yardımcı olur. 5. Özel eğitim planı (IEP) oluşturma: Öğrencinin özel ihtiyaçlarını, hedeflerini, destek hizmetlerini ve öğrenme stratejilerini içeren bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. 6. Eğitim ve destek hizmetleri: IEP'de belirlenen hedeflere ve özel gereksinimlere uygun olarak öğrenciye sunulan hizmetler uygulanır. 7. İlerleme izleme: Değerlendirme süreci, öğrencinin ilerlemesini düzenli olarak izlemeyi içerir.

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu ne iş yapar?

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Eğitsel Değerlendirme ve Yerleştirme: Eğitsel amaçla bireyin tüm gelişim alanındaki özelliklerini ve akademik disiplin alanlarındaki yeterliliklerini belirleyerek en az sınırlandırılmış eğitim ortamına ve özel eğitim hizmetine karar verir. 2. Özel Eğitim Tedbirleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin yerleştirilmesi için gerekli özel eğitim tedbirlerini alır. 3. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapar. 4. BEP Hazırlığı: Bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) geliştirir ve eğitim programlarını bireyselleştirerek uygular. 5. Aile Eğitimi: Ailelerin özel eğitim sürecinin her aşamasına aktif katılımlarını ve eğitimlerini sağlar. 6. Politika Geliştirme: Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapar.

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.
    A warm, sunlit classroom in Turkey with a diverse group of children—some using wheelchairs, others with hearing aids or sensory tools—engaged in activities while a smiling teacher gently guides them.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Özel eğitim değerlendirme ölçekleri nelerdir?

    Özel eğitimde kullanılan bazı değerlendirme ölçekleri: Programa Dayalı Değerlendirme: Programda yer alan amaç ve kazanımlara göre gelişimin değerlendirilmesi. Ölçüt Bağımlı Test (ÖBT): Bireyin becerilerinin öğrenme düzeylerine göre değerlendirilmesi. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin sınıfta, okulda ve evde yaptığı ürünlerin yer aldığı dosya ile değerlendirme. Beceri Analizi: Bireyin bir beceriye sahip olup olmadığının belirlenmesi ve hangi düzeyde sahip olduğunun analiz edilmesi. Kontrol Listesi: Bireyin gelişim ve öğrenme alanlarının belirlenen kriterlere göre değerlendirilmesi. Derecelendirme Ölçekleri: Belirli bir özelliğin detaylı olarak değerlendirilmesi. Görüşme: Bireyle ilgili geçmiş gelişimi, aldığı eğitimler ve kişilik özellikleri gibi bilgilerin toplanması. Doğal ve Analog Gözlem: Belirli bir ortamda ve zamanda öğrencinin hareketlerinin ve davranışlarının doğrudan izlenmesi. Hata Analizi: Okuma, yazma ve matematik alanlarında yapılan hataların belirlenmesi.