• Buradasın

    Özel eğitim kurumları yönetmeliği değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nde değişiklikler yapılmıştır.
    Bu değişiklikler, 16 Şubat 2024 tarihli ve 32462 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik değişikliği ile gerçekleşmiştir 1. Öne çıkan bazı değişiklikler şunlardır:
    • Sosyal etkinlik ve gelişim merkezleri: Ortaokul öğrencilerinin akademik gelişimlerine yönelik yeni bir özel öğretim kurumu türü olarak tanımlanmıştır 1.
    • Müdür atama şartları: İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde okul müdürü olmak için Bilim ve Sanat Merkezleri'nde görev yapmış olmak, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri'nde rehberlik öğretmenliği yapmış olmak veya özel eğitim öğretmeni olmak şartları getirilmiştir 2.
    • Ücretlendirme: Özel okulların ara sınıflarının eğitim ücreti belirlenirken bir önceki eğitim öğretim yılında ilan edilen ücret dikkate alınacaktır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim kurumu tanıtımında neler olmalı?

    Özel eğitim kurumu tanıtımında olması gerekenler: 1. Hedef Kitle Belirleme: Ebeveynler, öğrenciler, okul personeli ve sektör gibi temel hedef kitlelerin belirlenmesi. 2. Konumlandırma Stratejisi: Kurumun iddiası, başarı hikayeleri ve sosyal becerileri gibi öne çıkan özelliklerin belirlenmesi. 3. İçerik Stratejisi: Dersler, okulda yaşam, değerler, ilham veren paylaşımlar, başarılar ve deneyimler gibi çeşitli içerik başlıklarının kullanılması. 4. Sosyal Medya Kullanımı: Instagram, Tiktok, Facebook gibi platformlarda hesap açılması ve doğru hashtag stratejisiyle içeriklerin üretilmesi. 5. Erken Kayıt Tanıtımları: Erken kayıt dönemlerinde dikkat çekmek için farklı kreatif uygulamalar ve reklam modellerinin kullanılması. 6. Etkileşim İpuçları: Soru-cevap, anketler ve kaydetme gibi etkileşim yöntemlerinin kullanılması. 7. Tanıtım Malzemeleri: Logo, amblem, flama ve tanıtıcı bayrak gibi kurum tanıtım malzemelerinin kullanılması.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin kapsamı şu hususları içerir: - Özel eğitim ihtiyacı olan bireylere sunulacak eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesi; - Özel yetenekli bireylere destek eğitim hizmetlerinin verilmesi; - Merkezî sistem sınavları ile protokolle yapılan sınavlarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için gerekli tedbirlerin alınması. Yönetmelik, 31 Mayıs 2006 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, herhangi bir nedene bağlı olarak gelişimsel farklılığı bulunan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar yer alır: - Zeka geriliği olan çocuklar. - Yaygın gelişimsel bozukluklar (örneğin, otizm). - Ortopedik ve hareket bozukluğu olanlar. - Görme ve işitme engelliler. - Konuşma bozukluğu olanlar. - Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar. - Öğrenme güçlüğü çekenler. - Duygusal ve davranış bozukluğu olanlar. - Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar.

    Kurumlara özel eğitim nasıl alınır?

    Kurumlara özel eğitim almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İlgili Kurumlara Başvuru: Özel eğitim sertifikası almak için üniversiteler, eğitim merkezleri veya özel kurslar gibi MEB onaylı kurumlara başvurulmalıdır. 2. Programa Kayıt: Seçilen kurumun özel eğitim programına kayıt yaptırılmalıdır. 3. Eğitim Süreci: Program kapsamında teorik dersler, uygulamalı eğitimler ve gerekli durumlarda proje veya sınav süreçleri tamamlanmalıdır. 4. Başarı Şartlarını Sağlama: Eğitim sürecinde belirlenen başarı kriterlerini sağlamak ve sonunda yapılacak sınavı geçmek gerekmektedir. 5. Sertifika Alımı: Tüm şartları yerine getiren katılımcılar, özel eğitim sertifikasını almaya hak kazanır. Bu sertifika, özel eğitim alanında öğretmenlik, danışmanlık veya destek personeli olarak çalışmak için gereklidir.

    Milli Eğitim Bakanlığı özel öğretim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği, her derece ve türdeki özel öğretim kurumlarının açılış ve işleyişiyle ilgili usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı ana maddeleri şunlardır: Kurum Türleri: Yönetmelik, öğrenci etkinlik merkezleri, psikolojik danışma merkezleri ve dil, konuşma ve ergoterapi merkezleri gibi yeni kurum türlerini tanımlamaktadır. Ücretler: Özel öğretim kurumlarının ücretleri, bir önceki yılın ortalama yurt içi üretici fiyat endeksi ve tüketici fiyat endeksinin yarısı oranından fazla artırılamaz. Ücretsiz Eğitim: Özel okullarda şehit, gazi çocukları ile koruma altındaki çocuklar ücretsiz olarak okutulabilir. Eğitim Personeli: Kurumlarda görevli eğitim personeli, yönetici, öğretmen, uzman öğretici ve benzeri kişilerden oluşur. Program İlavesi: Kurucular, mevcut programlarına ilave yapmak için Bakanlığa başvurabilirler.

    Özel eğitim hizmetleri kurulu özel eğitim sınıfı açılması için ne yapmalı?

    Özel eğitim hizmetleri kurulunun özel eğitim sınıfı açılması için yapması gerekenler şunlardır: 1. Değerlendirme Yapmak: Öğrencilerin yetersizlik türlerini, eğitim performanslarını ve özelliklerini değerlendirerek özel eğitim sınıfına ihtiyaç duyulup duyulmadığını belirler. 2. Öneri Sunmak: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne özel eğitim sınıfı açılması yönünde öneride bulunur. 3. Valilik Olurunu Almak: Önerinin onaylanması için valiliğin olurunu alır. 4. Bilgileri Sisteme İşlemek: Açılan özel eğitim sınıfına ilişkin bilgileri Bakanlığın kurum bilgilerinin veri girişi yapılan sistemine işler.

    Özel eğitim kurumlarında hangi dersler zorunlu?

    Özel eğitim kurumlarında zorunlu dersler, bireylerin ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir ancak genel olarak aşağıdaki dersler verilmektedir: 1. Akademik Dersler: Matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler, okuma, yazma ve dil becerileri gibi. 2. Dil ve Konuşma Terapisi: Dil ve konuşma bozukluğu yaşayan bireyler için. 3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon: Fiziksel engellilik veya hareket sorunları yaşayan bireyler için. 4. İşitme Terapisi: İşitme kaybı yaşayan bireyler için. 5. Görme Terapisi: Görme engeli olan bireyler için. 6. Özgül Öğrenme Güçlüğü Destekleri: Okuma ve yazma güçlüğü yaşayan bireyler için. 7. Otizm Terapisi: Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için. 8. Duygusal ve Davranışsal Destekler: Duygusal ve davranışsal sorunları olan bireyler için. 9. Sanat ve Müzik Terapileri: Duygusal ifade ve kendini ifade etme becerilerini geliştirmek için. 10. Sosyal Beceri Eğitimi: Sosyal etkileşim becerilerini geliştirme konusunda destek. Ayrıca, ortaöğretim kademesinde bağımsız yaşam, beslenme, sağlık ve güvenlik gibi dersler de zorunlu olarak verilmektedir.