• Buradasın

    Özel eğitimde hangi formlar kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde kullanılan bazı formlar şunlardır:
    • Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu 35. Özel eğitime ihtiyacı olduğu düşünülen öğrencilerin RAM'lara yönlendirilmesi için kullanılır 3.
    • Bireysel Gelişim Raporu 34. Kaynaştırma eğitimine tabi tutulan öğrencilerin bireysel gelişimlerinin takibi ve yeniden değerlendirme taleplerinde kullanılır 3.
    • Eğitsel Performans Formu 3. BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) hazırlanması öncesinde, öğrencinin mevcut performansını değerlendirmek için kullanılır 3.
    • Veli Sözleşmesi 2. Evde eğitim hizmetinden yararlanmak için gerekli belgelerden biridir 2.
    Ayrıca, özel eğitimde kullanılan diğer formlar arasında "Öğrenci Yönlendirme Bilgilendirme Kitapçığı", "Destek Eğitim Odası Açma Süreci ve Form Örnekleri", "Performans Belirleme Formları" ve "Özel Eğitim İle İlgili Yasa, Yönetmelik ve Kılavuzlar" yer alır 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitimde eşleştirme nasıl yapılır?

    Özel eğitimde eşleştirme yapmak için şu adımlar izlenebilir: 1. Gerçek nesneler ile çalışma: Üç boyutlu ve günlük hayatta karşılaşılan nesneler kullanılarak çalışmaya başlanır. 2. Resimlerle çalışma: Sevilen oyuncakların resimleri çift olarak çıktı alınarak çalışmaya devam edilir. 3. İlişkili nesneleri eşleştirme: Bir şeyin başka bir şeyle ilişkisinin saptanması sağlanır. 4. Gruplama: Nesnelerin belirli bir sınıfa ait olması öğretilir. Her zorlandığı beceri içerisinde çeşitli pekiştireçler kullanılmalıdır.

    Eğitsel tanılama için hangi formlar kullanılır?

    Eğitsel tanılama için kullanılan formlar şunlardır: Eğitsel Değerlendirme Formu. Bireysel Gelişim Raporu. Eğitsel Performans Formu. Ayrıca, tanılama için "Performans Belirleme Formu" da kullanılır.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireyin ihtiyaçlarını belirlemek, uygun eğitim ve destek planlarını oluşturmak ve ilerlemeyi izlemek için şu aşamalardan geçer: 1. Ön değerlendirme: Öğrencinin ihtiyaçlarını ve özel gereksinimlerini belirlemek amacıyla öğretmenler, aileler ve uzmanlar arasında iletişim ve işbirliğini içerir. 2. Formel değerlendirme: Öğrencinin bilişsel, duygusal, iletişimsel ve davranışsal ihtiyaçlarını incelemek için özel eğitim uzmanları, psikologlar ve diğer uzmanlar tarafından yürütülür. 3. Değerlendirme araçları ve testler: Bilişsel yetenekler, okuma ve yazma seviyeleri, matematik becerileri ve duygusal davranışlar gibi alanlarda standartlaştırılmış testler, gözlem, öğretmen raporları ve diğer ölçüm araçları kullanılarak yapılır. 4. İşbirliği ve bilgi paylaşımı: Değerlendirme sonuçları ve öğrencinin ihtiyaçları hakkında bilgi paylaşımı, uygun eğitim ve destek planlarının oluşturulmasına yardımcı olur. 5. Özel eğitim planı (IEP) oluşturma: Öğrencinin özel ihtiyaçlarını, hedeflerini, destek hizmetlerini ve öğrenme stratejilerini içeren bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. 6. Eğitim ve destek hizmetleri: IEP'de belirlenen hedeflere ve özel gereksinimlere uygun olarak öğrenciye sunulan hizmetler uygulanır. 7. İlerleme izleme: Değerlendirme süreci, öğrencinin ilerlemesini düzenli olarak izlemeyi içerir.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim ve özel eğitim kavramları farklı bağlamlarda kullanılır: 1. Düzenli Eğitim: Standart öğretim programları ve yöntemleri ile tüm öğrencilerin genel gelişimine yönelik eğitim sürecidir. 2. Özel Eğitim: Bireysel farklılıkları olan öğrenciler için özelleştirilmiş eğitim programlarını kapsar. Özel eğitimin temel bileşenleri arasında bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP), kaynaştırma eğitimi, rehabilitasyon programları ve destekleyici öğretim hizmetleri yer alır.

    Eşleme çalışmaları özel eğitim nedir?

    Özel eğitimde eşleme çalışmaları, birbirinin aynısı veya birbirine benzeyen nesnelerin bir araya getirilmesini içerir. Eşleme çalışmalarının bazı amaçları: Ayırt etme ve dikkatini yöneltme becerisini geliştirme. Uyaran kontrolü ve yönerge takibini sağlama. Gruplama ve sınıflama yapma yeteneğini artırma. Eşleme çalışmaları, özellikle otizm ve benzeri nörolojik bozukluklar gösteren bireylerde, duyusal algı ve öğrenme zorluklarını aşmak için önemlidir. Eşleme çalışmaları genellikle şu adımları içerir: 1. Üç boyutlu nesnelerle eşleme. 2. İki boyutlu görsellerle eşleme. 3. Aynı sınıftan eş olmayan nesneleri eşleme. 4. Farklı sınıflardan nesneleri eşleme. Eşleme çalışmalarının bir uzman tarafından programlanması önerilir.

    Özel eğitimde BEP nasıl hazırlanır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama süreci şu adımları içerir: 1. Ekibin Oluşturulması: BEP Geliştirme Birimi oluşturulur. 2. Performans Seviyesinin Belirlenmesi: Öğrencinin mevcut performans düzeyi tespit edilir. 3. Hedeflerin Saptanması: Uzun ve kısa vadeli hedefler belirlenir. 4. Destek Hizmetleri ve Öğretim Yöntemlerinin Belirlenmesi: Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun destek hizmetleri ve öğretim yöntemleri seçilir. 5. Değerlendirme Yöntemlerinin Belirlenmesi: İlerlemenin nasıl ölçüleceği belirlenir. 6. Uygulama ve İzleme: BEP uygulanır, düzenli olarak izlenir ve değerlendirilir. BEP, özel eğitim ihtiyacı olan her öğrenci için hazırlanır ve eğitim hayatı boyunca rehberlik eder.