• Buradasın

    Özel eğitimde hangi formlar kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde kullanılan bazı formlar şunlardır:
    1. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Gözlem Formu: Öğrencinin dikkat eksikliği ve hiperaktivite durumunu değerlendirmek için kullanılır 1.
    2. Özel Öğrenme Güçlüğü Gözlem Formu: Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin belirlenmesi ve izlenmesi için kullanılır 1.
    3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Formu: Her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim planını içerir 23.
    4. RAM Veli Müracaat Formu: Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne (RAM) yapılan başvuruları kaydetmek için kullanılır 1.
    5. Sağlık Kuruluşuna Yönlendirme Formu: Öğrencinin sağlık durumuna ilişkin yönlendirmeleri kaydetmek için kullanılır 1.
    Ayrıca, ev ziyaret formu, veli görüşme formu gibi diğer formlar da özel eğitimde yaygın olarak kullanılan belgeler arasındadır 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamaya yönelik usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin kapsamı şu hususları içerir: - Özel eğitim ihtiyacı olan bireylere sunulacak eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesi; - Özel yetenekli bireylere destek eğitim hizmetlerinin verilmesi; - Merkezî sistem sınavları ile protokolle yapılan sınavlarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için gerekli tedbirlerin alınması. Yönetmelik, 31 Mayıs 2006 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireylerin özel eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve uygun destek sağlamak amacıyla yapılan bir süreçtir. Bu değerlendirme genellikle şu adımları içerir: 1. Görüşmeler ve Anamnez: Öğrencinin ailesi veya velisi ile yapılan görüşmelerde, öğrencinin gelişim öyküsü, aile geçmişi, öğrenme tarzı ve özel gereksinimleri hakkında bilgi toplanır. 2. Gözlem: Öğrencinin sınıf içi veya sosyal etkileşimlerindeki davranışları, öğrenme süreçleri ve etkileşim biçimleri gözlemlenir. 3. Standardize ve Norm Referanslı Testler: Öğrencinin bilişsel, dil, duyu, motor becerileri ve diğer yeteneklerini değerlendirmek için testler kullanılır. 4. Başkalarıyla İşbirliği: Psikologlar, özel eğitim uzmanları, dil terapistleri gibi farklı uzmanların işbirliği ile öğrencinin ihtiyaçları belirlenir. 5. Öğrencinin Portfolyosu: Öğrencinin öğrenme süreçlerini ve ilerlemesini izlemek için örnek çalışmaları, öğrenme hedefleri ve özel gereksinimlerini içeren bir portfolyo oluşturulur. 6. Gelişim Değerlendirmesi: Öğrencinin yaşına ve gelişim düzeyine uygun beklentileri değerlendirilir. 7. Aile Katılımı: Ailelerin çocuklarının gelişimi ve özel eğitim gereksinimleri konusundaki görüşleri ve katkıları dikkate alınır.

    Eşleme çalışmaları özel eğitim nedir?

    Eşleme çalışmaları özel eğitimde, bireylerin nesneleri temel görsel biçimlerine göre eşleştirmeyi öğrenmelerini ifade eder. Eşleme çalışmalarının özel eğitimdeki önemi: - Diğer gelişim alanlarına etkisi: Eşleme becerisi, odaklanma, ayırt etme ve dikkatini yöneltme gibi diğer gelişim becerilerini de destekler. - Matematik öğrenimi: Eşleme ve gruplama becerileri, matematik öğreniminin ön koşulu olarak kabul edilir. - Toplumsal yaşam: Toplumsal hayattaki grupların (örneğin, kadın-erkek, meyveler, taşıtlar) ayırt edilmesini sağlar. Eşleme çalışmaları, özel eğitim programlarında aşamalı olarak yürütülür ve her aşama, çocuğun seviyesine göre belirlenir.

    Eğitsel tanılama için hangi formlar kullanılır?

    Eğitsel tanılama için kullanılan bazı formlar şunlardır: 1. Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu: Bu form, okulun bulunduğu bölgedeki Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne (RAM) başvuru yaparken kullanılır. 2. Bireysel Gelişim Raporu: Kaynaştırma eğitimine tabi tutulan öğrencilerin bireysel gelişimlerinin takibinde, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu'nca yeniden inceleme talep edildiğinde doldurulur. 3. Performans Belirleme Formu: Bireyin eğitsel tanılaması sırasında, engel türüne göre doldurularak değerlendirme yapılır. Ayrıca, BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) formu da eğitsel tanılama sürecinde önemli bir yere sahiptir ve öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarına göre hazırlanır.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim ve özel eğitim kavramları farklı bağlamlarda kullanılır: 1. Düzenli Eğitim: Standart öğretim programları ve yöntemleri ile tüm öğrencilerin genel gelişimine yönelik eğitim sürecidir. 2. Özel Eğitim: Bireysel farklılıkları olan öğrenciler için özelleştirilmiş eğitim programlarını kapsar. Özel eğitimin temel bileşenleri arasında bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP), kaynaştırma eğitimi, rehabilitasyon programları ve destekleyici öğretim hizmetleri yer alır.

    Özel eğitimde eşleştirme nasıl yapılır?

    Özel eğitimde eşleştirme, aşağıdaki adımlarla yapılabilir: 1. Gerçek Nesnelerle Çalışma: Üç boyutlu yani gerçek nesneler kullanılarak çalışmaya başlanmalıdır. 2. Resim Kartları: Sevdiği oyuncaklarının resimlerini çift olarak çıktı alarak eşleştirme yapılabilir. 3. Benzer Resimler: 6 farklı araba içinden, çocuğun elindeki arabanın aynısını bulması istenebilir. 4. İlişkilendirerek Eşleme: Bir şeyin başka bir şeyle ilişkisinin saptanması hedeflenmelidir. 5. Gruplama: Son olarak, araba kartları, hayvan kartları ve meyve kartlarına sahip olunup, çocuğa "grupla" yönergesi verilerek, her sınıfa ait olan nesneyi kendi sınıfının yanına koyması beklenmelidir. Eşleştirme becerisi, aynı zamanda işbirlikçi öğrenme yöntemiyle de desteklenebilir.

    Özel eğitimde BEP nasıl hazırlanır?

    Özel eğitimde Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama süreci şu adımlardan oluşur: 1. Değerlendirme Süreci: Öğrencinin mevcut durumu hakkında kapsamlı bir değerlendirme yapılır. 2. Mevcut Eğitim Performansının Belirlenmesi: Öğrencinin akademik yetenekleri ve gelişimsel düzeyi, standart testler ve performans görevleri yoluyla belirlenir. 3. BEP Toplantısı: Katılımcıların belirlenmesi ve toplantının amacı belirlenir. 4. Hedeflerin Belirlenmesi: SMART (spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı) hedefler belirlenir. 5. Öğretim Stratejilerinin ve Destek Hizmetlerinin Belirlenmesi: Öğrencinin bireysel öğrenme stiline uygun öğretim yöntemleri ve gerekli destek hizmetleri belirlenir. 6. Uygulama ve İzleme: Planın uygulanması ve öğrencinin gelişimi düzenli olarak izlenir. 7. Son Değerlendirme ve Revizyon: Öğrencinin BEP sürecinde kaydettiği ilerleme değerlendirilir ve plan buna göre revize edilir.