• Buradasın

    Okullarda kaç çeşit toplantı yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okullarda yapılan toplantılar, çeşitli kategorilere ayrılabilir:
    • Öğretmenler Kurulu Toplantıları: Ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve eğitim kurumu müdürünün gerekli gördüğü durumlarda yapılır 12.
    • Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantıları: Ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyulması halinde yapılır 12.
    • Sınıf/Şube Öğretmenler Kurulu Toplantıları: Okul yönetimince belirlenen tarihlerde, genellikle dönemin ikinci ayında, sonunda ve ihtiyaç duyulduğunda yapılır 14.
    • İlçe Sınıf/Alan Zümre Toplantıları: Ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında, ders yılı sonunda ve ihtiyaç duyulması halinde yapılır 12.
    • Ülke Sınıf/Alan Zümre Toplantıları: Ekim ayının ilk haftası içerisinde, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü koordinesinde gerçekleştirilir 2.
    Bu toplantıların yanı sıra, Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu ve Okul Öğrenci Meclisi gibi diğer kurul ve meclis toplantıları da yapılabilir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul aile birliği toplantı evrakları nelerdir?

    Okul aile birliği toplantı evrakları arasında şunlar bulunur: Toplantı davetiyesi. Gündem maddeleri. Toplantı tutanağı. Toplantıya katılan velilerin isim ve imza listesi. Yönetim kurulunun bağış toplama ve harcama konularında yetkilendirilmesi yazısı. Yeni yönetim kurulunun seçilmesi yazısı. Genel kurul üst yazısı. Bu evraklar, okul aile birliği genel kurul toplantıları için gereklidir. Daha fazla detay ve örnek evraklar için aşağıdaki siteler ziyaret edilebilir: okuldosyam.com; sosyalbilgiler.org; ogretmensitemiz.com.

    Oturum ve toplantı arasındaki fark nedir?

    Toplantı ve oturum kavramları benzer olsa da farklı anlamlar taşır. Toplantı, belirli bir konu üzerine anlaşmaya varmak, fikir alışverişinde bulunmak veya sorunlara çözüm aramak amacıyla yapılan bir etkinliktir. Oturum ise, genellikle bir konunun farklı yönlerinin tartışıldığı ve uzmanların görüşlerini sunduğu bir toplantı türüdür. Örneğin, bir sempozyum bir oturum türüdür.

    Konferans ve toplantı arasındaki fark nedir?

    Konferans ve toplantı arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Katılımcı Sayısı: Konferanslar genellikle daha geniş bir katılımcı kitlesine hitap eder ve yüzlerce hatta binlerce kişiyi içerebilirken, toplantılar daha az katılımcıya sahiptir. 2. Etkileşim: Konferanslarda iletişim daha çok konuşmacıdan izleyiciye doğrudur ve katılımcılar sınırlı etkileşimde bulunurken, toplantılarda daha fazla etkileşim ve katılımcılar arasında iletişim vardır. 3. Süre: Konferanslar birkaç gün sürebilirken, toplantılar genellikle daha kısa sürelidir ve birkaç saat içinde sona erer. 4. Amaç: Konferansların amaçları arasında bilgi paylaşımı, fikir alışverişi ve profesyonel ağ kurma yer alırken, toplantıların özel bir gündemi olabilir ve daha çok kurum içi konularda yapılır.

    Bir toplantıda neler yapılır?

    Bir toplantıda genellikle şu etkinlikler gerçekleştirilir: Bilgi paylaşımı. Sorun çözme. Fikir alışverişi. Strateji oluşturma. Anlaşma sağlama. Görev dağılımı. Soru-cevap. Toplantının verimli geçmesi için önceden amaç ve gündemin belirlenmesi, katılımcıların doğru seçilmesi ve zaman yönetimine dikkat edilmesi önemlidir.

    ŞÖK toplantısı nedir?

    ŞÖK, "Şube Öğretmenler Kurulu"nun kısaltmasıdır. ŞÖK toplantısı, ortaokulda aynı şubede ders okutan öğretmenlerin ve okul rehber öğretmeninden oluşan kurulun yaptığı toplantıdır. ŞÖK toplantısında görüşülen bazı konular: öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkileri ve ailenin ekonomik durumu; öğrencilerin başarıları ve bu başarıların artırılması için alınacak tedbirler; zararlı alışkanlıklar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi; okul-veli-öğrenci işbirliğinin değerlendirilmesi; öğrenci-okul-aile ilişkilerinin değerlendirilmesi. ŞÖK toplantı zamanları: okul yönetimince yapılacak planlamaya göre birinci dönemin ikinci ayında, ikinci dönemin birinci veya ikinci haftasında ve ders yılı sonunda; gerektiğinde şube rehber öğretmeni veya okul rehber öğretmeninin önerisinin okul yönetimince uygun görülmesi hâlinde.

    2. dönem öğretmenler kurulu toplantısında neler yapılır?

    2025 yılı için 2. dönem öğretmenler kurulu toplantısında ele alınabilecek bazı gündem maddeleri şunlardır: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Yeni eğitim modelinin tanıtımı ve uygulanması. Birinci dönemin değerlendirilmesi: Başarılar, eksiklikler ve öğrenci davranışlarının analizi. Öğrenci başarısı: Akademik başarılar, devamsızlık ve disiplin sorunlarının görüşülmesi. Destekleme ve yetiştirme kursları: Kursların etkinliğinin artırılması. Zümre toplantıları ve eğitim programları: Ders planlarının ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarının gözden geçirilmesi. Sosyal etkinlikler: Öğrencilerin sosyal ve kültürel gelişimlerine katkı sağlayacak etkinliklerin planlanması. Değerler eğitimi: İyi ahlak ve vatandaşlık bilinci oluşturma çalışmalarının değerlendirilmesi. Veli toplantıları: Velilerle iletişimi güçlendirmek için toplantıların planlanması. Rehberlik hizmetleri: Öğrencilerin psikolojik sorunları ve kariyer planlaması konularında rehberlik. İş sağlığı ve güvenliği: Okulda çalışanların ve öğrencilerin güvenliği için alınacak tedbirlerin belirlenmesi. Bilişim teknolojileri: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımının sağlanması.

    Okul kurul toplantısı ne zaman yapılır?

    Okul kurul toplantıları genellikle şu tarihlerde yapılır: Sene başı öğretmenler kurulu toplantısı: 2025-2026 eğitim öğretim yılı için 1 Eylül 2025 Pazartesi günü yapılır. İkinci dönem başı öğretmenler kurulu toplantısı: Genellikle sömestr tatilinden hemen sonra, örneğin Şubat 2026'nın ilk haftasında yapılabilir. Yıl sonu öğretmenler kurulu toplantısı: Haziran 2026'da düzenlenir. Ayrıca, eğitim kurumu müdürünün gerekli gördüğü durumlarda veya kurul üyelerinin salt çoğunluğunun yazılı isteği doğrultusunda da kurul toplantısı yapılabilir.