Genel kurul toplantısı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Çağrı: Toplantı, yönetim kurulu tarafından veya belirli durumlarda (örneğin, sermayenin %10'una sahip pay sahipleri) mahkeme izniyle başka bir pay sahibi tarafından çağrılır. 2. Katılım: Genel kurula, yönetim kurulu tarafından hazırlanan katılabilecekler listesinde yer alan tüm pay sahipleri veya temsilcileri katılabilir. 3. Toplantı Yönetimi: Toplantı, bir başkan ve başkanlığı oluşturacak yetkililer tarafından yönetilir. 4. Gündem: Toplantıda, açılış, yönetim kurulu raporunun okunması, finansal tabloların müzakeresi, kâr dağıtımı gibi maddeler görüşülür. 5. Oylama: Kararlar, toplantıda hazır bulunanların çoğunluğunun olumlu oyuyla alınır. 6. Tutanak: Toplantı devam ederken her detay bir tutanağa kaydedilir ve bu tutanak, toplantı başkanı ve Bakanlık temsilcisi tarafından imzalanmadıkça geçerli olmaz. Önemli Notlar: Genel kurul toplantıları, şirket merkezinin bulunduğu yerde yapılır, aksi esas sözleşmede belirtilebilir. Bakanlık temsilcisi bulundurma zorunluluğu, bazı durumlarda (örneğin, sermayenin artırılması) devam etmektedir.