• Buradasın

    Okul rehberlik servisi dosya düzeni nasıl olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul rehberlik servisi dosya düzeni, desimal dosya sistemine göre yapılmalıdır 25. Bu sistem, aşağıdaki dosyaları içerir:
    • Plan-Program Dosyası: Okul RPD programı ve sınıf rehberlik planları 24.
    • Yıl Sonu Raporları Dosyası: E-rehberlik üzerinden oluşturulan faaliyet raporları 24.
    • Eylem Planları Dosyası: Bağımlılıkla mücadele, şiddet gibi konularda il danışma komisyonları tarafından belirlenen planlar 24.
    • Gelen-Giden Evrak Dosyası: Okul idaresi ve diğer kurul/komisyonlarla yapılan yazışmalar 24.
    • Komisyon Tutanakları Dosyası: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu ve diğer komisyonların toplantı tutanakları 24.
    • Görüşme Dosyası: Öğrenci ve veli görüşmeleri sonrası doldurulan formlar 24.
    • Sınıf Dosyası: Her sınıfa ait RPD servisi çalışmaları 24.
    • Okul/Sınıf Risk Haritaları Dosyası: Sınıf ve okul risk haritaları 24.
    • Kaynaştırma Öğrenci Dosyası: Özel eğitim gereksinimli öğrencilere ait belgeler 24.
    • Mevzuat Dosyası: İlgili yönetmelikler ve yönergeler 24.
    Ayrıca, dosyaların en fazla 4 yıllık olması ve her sene başında eski dosyaların arşive kaldırılması önerilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehberlik dosyası içinde neler olmalı?

    Rehberlik dosyası içinde bulunması gereken bazı belgeler: Kapak, Atatürk portresi ve İstiklal Marşı. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri. Yıllık rehberlik planı. Sınıf risk haritası. Sınıf listesi ve oturma planı. Sınıf başkanı/başkan yardımcısı seçim tutanağı. Kulüp öğrenci dağılım listesi. Öğrenci bilgi formları (tanıma fişleri). Devamsızlık takip listesi. Öğrenci gözlem kayıtları. PDR servisine öğrenci yönlendirme formu. Veli toplantı tutanakları ve ev ziyaret formları. Sınıf rehberlik etkinlikleri uygulama çıktıları. PDR servisi tarafından uygulanan test/envanter raporları. 1. ve 2. dönem sonu sınıf rehberlik faaliyet raporları. Rehberlik dosyasında bulunan belgeler, sınıf ve öğrenciler hakkında detaylı bilgi edinmeyi sağlar.

    6. sınıf rehberlik raporu nasıl hazırlanır?

    6. sınıf rehberlik raporu hazırlamak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: sosyalbilgiler.biz sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 6. sınıf rehberlik yıl sonu faaliyet raporu örneği bulunmaktadır. sosyalciniz.net sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 6. sınıf rehberlik faaliyet raporu yer almaktadır. milliegitimakademisi.com sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 6. sınıf rehberlik sene sonu faaliyet raporu dosyaları ve içerikleri mevcuttur. Ayrıca, turkceci.net sitesinde 6. sınıf rehberlik hizmetleri yıl sonu faaliyet raporu örneği bulunmaktadır. Rapor hazırlanırken, sınıf rehber öğretmeninin yaptığı çalışmalar ve uygulanan etkinlikler detaylı bir şekilde yazılmalıdır.

    Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri özel eğitim okullarında nasıl yürütülmelidir?

    Özel eğitim okullarında psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri şu şekilde yürütülmelidir: 1. Fiziksel Ortam: Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin fiziksel ortamı, özel gereksinimli öğrenciler için uygun olmalıdır; bireysel görüşme ve grup çalışmaları için uygun alanlar oluşturulmalıdır. 2. Eğitim ve İşbirliği: Öğretmenlere, lisans eğitimleri sırasında özel eğitim ve psikolojik danışma hizmetleri hakkında dersler verilmelidir. 3. Hizmet Türleri: Psikolojik danışmanlar, öğrencilere mesleki rehberlik, eğitsel rehberlik, bilgi verme ve grup rehberliği gibi hizmetler sunmalıdır. 4. Yasal ve Etik Kurallar: Rehberlik hizmetleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Etik Yönergesi'ne uygun olarak yürütülmelidir. Bu yönerge, gizlilik, ihmal ve istismar vakalarının bildirimi gibi konuları kapsar.

    1 sınıfta hangi rehberlik çalışmaları yapılır?

    1. sınıfta yapılan rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Okula ve çevreye uyum. Kendini tanıma. Duygularını yönetme. Akademik anlayış ve sorumluluk. Zaman yönetimi. Kariyer farkındalığı. Ayrıca, 1. sınıf rehberlik çalışmalarında sınıf kurallarının oluşturulmasına katılım sağlama, kendini tehlike oluşturacak durumlardan koruma, ders araç-gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark etme gibi kazanımlar da hedeflenir. Rehberlik çalışmalarının bütünlüğü açısından her okulda okula ve çevreye alıştırma, öğrenciyi tanıma, psikolojik danışma, bilgi toplama, okula ve mesleğe yöneltme, izleme ve değerlendirme gibi alanlarda rehberlik hizmetleri düzenlenmeli ve yürütülmelidir. Rehberlik çalışmaları, öğrencilerin yaşlarına göre gelişimsel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmelidir.

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış bir yönetmeliktir. Kapsamı: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylere sunulacak eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesine yönelik hükümleri kapsar. Okullardaki ve kurumlardaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesini içerir. Bazı temel ilkeleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimine erken yaşta başlanır. Özel eğitim hizmetleri, bireyleri sosyal ve fiziksel çevrelerinden ayırmadan planlanır. Bireylerin eğitsel performansları doğrultusunda amaç, içerik ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak diğer bireylerle birlikte eğitim görmelerine öncelik verilir. Ailelerin, özel eğitim sürecinin her aşamasına aktif katılmaları sağlanır.

    1. sınıf rehberlik dönem sonu raporu nasıl hazırlanır?

    1. sınıf rehberlik dönem sonu raporu hazırlamak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: Terapötik Akademi sitesinde, tüm kademelere uygun sınıf rehberlik çalışmaları 1. dönem sonu faaliyet raporu bulunmaktadır. Mustafa Turan sitesinde, ilkokul 1., 2., 3. ve 4. sınıflar için rehberlik hizmetleri yıl sonu faaliyet raporları mevcuttur. Rehberlik Servisim sitesinde, sınıf rehberlik hizmetleri dönem sonu faaliyet raporları indirilebilir. Sınıf Öğretmeniyiz sitesinde, 1. sınıf rehberlik 1. dönem sonu faaliyet raporu dosyası yer almaktadır. Ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, sınıf rehber öğretmenlerinin, sınıflarıyla birlikte dönem boyunca gerçekleştirdikleri rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda okul müdürüne sunmaları gerekmektedir.

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliği nasıl daha güçlü hale getirilebilir?

    Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri arasındaki iş birliğinin daha güçlü hale getirilmesi için şu yöntemler uygulanabilir: Ortak hedefler ve amaçlar belirlemek: Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, öğrencilerin gelişimsel ihtiyaçlarını karşılamak için ortak hedefler ve amaçlar belirlemelidir. Bilgi ve deneyim paylaşımı: Öğretmenler, bilgi ve deneyimlerini birbirlerine paylaşarak öğrencilerin daha iyi anlaşılmasına ve onlara daha etkili bir şekilde destek olunmasına yardımcı olmalıdır. Birlikte çalışmak: Okul PDR servisi ve sınıf rehber öğretmenleri, öğrencilerin gelişimleri için birlikte çalışmalıdır. Düzenli iletişim: Öğretmenler, düzenli olarak iletişim kurarak öğrencilerin gelişimi hakkında bilgi alışverişinde bulunmalı, ortak çalışmalar yapmalı ve olası sorunları erkenden tespit etmelidir. Eğitim desteği: Öğretmenler, birbirlerine eğitim vererek birbirlerinin becerilerini geliştirmelerine ve ortak çalışmaları daha etkili bir şekilde yürütmelerine yardımcı olmalıdır.