Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Okul kantinlerinin kiralanması, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) yönergeleri doğrultusunda, genellikle Okul Aile Birlikleri tarafından yürütülür 25.
Kiralama süreci şu adımları içerir:
- Şartların Sağlanması: Kantin ihalelerine girebilmek için, kantincilik alanında ustalık belgesine sahip olmak veya belirli durumlarda işyeri açma, kalfalık veya kurs bitirme belgelerinden en az birine sahip olmak gerekir 25. Ayrıca, ilgili esnaf odasından okul kantin işletmesi olmadığına ve ihalelerden yasaklama kararı bulunmadığına dair belge sunulmalıdır 2.
- İhale: Devlet İhale Kanunu'nun ilgili maddelerine göre pazarlık usulü ile yapılır ve ihale komisyonu tarafından gerçekleştirilir 25. Komisyon, il/ilçe millî eğitim müdür yardımcısı veya şube müdürü başkanlığında oluşturulur 2.
- Sözleşme: Kira sözleşmesi en fazla 5 yıllık olur 4. İlk yıl kira bedeli ihale bedeli olarak belirlenir ve sonraki yıllar için Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) yayımladığı Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) oranında artış yapılır 4.
İhale duyuruları, okulların bağlı olduğu ilçe veya il MEB internet sayfasından veya okulun kendi sayfasından duyurulur 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: