• Buradasın

    Öğrencilerin öğrenme kazanımlarına ilişkin eksikliklerin planlanması nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrencilerin öğrenme kazanımlarına ilişkin eksikliklerin planlanması, salgın gibi nedenlerle oluşan öğrenme eksikliklerinin giderilmesi için tamamlayıcı eğitim programlarının tasarlanmasını ifade eder 14. Bu süreç, şu adımları içerir:
    • Kazanımların belirlenmesi 3. Öğrencilerin eğitim dönemi sonunda neleri bilmesi, anlaması veya yapabilmesi gerektiği tanımlanır 3.
    • Planlama 4. Eksik kazanımların derslerle ilişkisi göz önünde bulundurularak, bu kazanımları telafi edecek bir plan oluşturulur 4.
    • Uygulama 1. Planlanan telafi eğitimleri gerçekleştirilir 1.
    Bu süreçte, öğrenme kazanımları ile öğretim süreçleri ve değerlendirme yöntemleri arasında uyum sağlanması önemlidir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kazanım Değerlendirme Ölçekleri hangi derslerde kullanılır?

    Kazanım değerlendirme ölçekleri, ilkokul 1, 2, 3 ve 4. sınıfların tüm derslerinde kullanılabilir. Ayrıca, 4. sınıf düzeyinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Sosyal Bilgiler derslerinde de kazanım değerlendirme ölçekleri uygulanabilir.

    Meb kazanımları nasıl belirlenir?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) kazanımları, eğitim politikaları ve müfredatın şekillendirilmesi süreciyle belirlenir. Bu süreçte dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: Öğrenci profili. Toplumsal değerler. Bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişim. Dijital okuryazarlık, eleştirel düşünme ve yenilikçilik. MEB kazanımları ayrıca, uzaktan eğitim süreçlerinde öğrencilerin kazanım edinme düzeylerini belirleme gibi uygulamalarla da değerlendirilebilir.

    Etkinlik planında kaç kazanım olmalı?

    Etkinlik planında yer alacak kazanım sayısı, o ay için belirlenen kazanım ve göstergelerin sayısına bağlıdır. Okul Öncesi Eğitim Programına göre, aylık plan hazırlanırken her gelişim alanından kazanım ve gösterge seçilmelidir. Öğretmen, aylık plan hazırlarken yer vereceği kazanım ve göstergeleri, grubundaki çocukların yaş ve gelişim düzeylerine göre ilgili tablolardan belirlemelidir.

    Öğrenme etkinliği nedir?

    Öğrenme etkinliği, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılım sağladığı bir yöntemdir. Bazı öğrenme etkinliği türleri: Oyun tabanlı öğrenme: Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir. Etkinlik temelli öğretim: Öğrencilerin gözlem yapmalarını, hataları fark etmelerini ve eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlar. Not tutma ve özet çıkarma: Konuları daha iyi anlamaya ve bilgiyi hatırlamaya yardımcı olur. Soru-cevap tekniği: Bilgiyi pekiştirir ve sınavlara hazırlığı kolaylaştırır. Zihin haritaları ve kavram haritaları: Bilgiyi görselleştirerek daha kolay anlamayı sağlar. Tekrar ve test çözme: Bilgiyi kalıcı hale getirir.

    Aylık plan hazırlarken hangi kazanım ve göstergeler dikkate alınır?

    Aylık plan hazırlarken dikkate alınması gereken kazanım ve göstergeler şunlardır: Çocukların yaş ve gelişim düzeyleri. Her gelişim alanından kazanım ve göstergeler. Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki kazanımlar ve göstergeler. O aya ait belirli gün ve haftalar. Ayrıca, aylık planda yer verilen kazanım, gösterge ve kavramlara çocukların ne derece ve nasıl ulaştıklarının belirlenmesi için o ay hangi gözlem kayıt araçlarının kullanılacağı ve değerlendirmelerin nasıl yapılacağı da yazılmalıdır.

    Etkinlik planlarında kazanım ve göstergelerin altına ne yazılır?

    Etkinlik planlarında kazanım ve göstergelerin altına şu unsurlar yazılabilir: Kavramlar. Materyaller. Değerler. Etkinlik türü ve uygulama şekli. Süre. Eğitmen. Aile katılımı. Uyarlamalar.

    Kazanım değerlendirme etkinlikleri nelerdir?

    Kazanım değerlendirme etkinlikleri çeşitli yöntemlerle gerçekleştirilebilir: Sınavlar ve testler. Gözlem. Performans görevleri. Portfolyo değerlendirmesi. Akran değerlendirmesi. Ayrıca, kazanım değerlendirme etkinliklerine şu sitelerden ulaşılabilir: ogmmateryal.eba.gov.tr. odsgm.meb.gov.tr.