• Buradasın

    Aylık plan hazırlarken hangi kazanım ve göstergeler dikkate alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aylık plan hazırlarken dikkate alınması gereken kazanım ve göstergeler şunlardır:
    • Çocukların yaş ve gelişim düzeyleri 13. Öğretmen, aylık planda yer vereceği kazanım ve göstergeleri grubundaki çocukların yaş ve gelişim düzeylerine göre belirlemelidir 13.
    • Her gelişim alanından kazanım ve göstergeler 13. Aylık plan hazırlanırken her gelişim alanından kazanım ve gösterge seçilmelidir 13.
    • Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki kazanımlar ve göstergeler 13. Aylık eğitim planı yaparken bu programdaki kazanım ve göstergeler temel alınmalıdır 13.
    • O aya ait belirli gün ve haftalar 13. Öğretmen, belirlediği aya ait belirli gün ve haftaları aylık planına yerleştirmelidir 13.
    Ayrıca, aylık planda yer verilen kazanım, gösterge ve kavramlara çocukların ne derece ve nasıl ulaştıklarının belirlenmesi için o ay hangi gözlem kayıt araçlarının kullanılacağı ve değerlendirmelerin nasıl yapılacağı da yazılmalıdır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aylık plan çizelgesi ne zaman hazırlanır?

    Aylık plan çizelgesi, her ayın başında hazırlanır. Aylık plan çizelgesinde genellikle şu unsurlar yer alır: özel günler ve doğum günleri; aile ziyaretleri ve arkadaş buluşmaları; spor takvimi; doktor randevuları ve cilt bakımı takvimi; film ve kitap listeleri; alışveriş planı; boş geçirilen günler.

    Aylık plan değerlendirmesi nasıl yapılır?

    Aylık plan değerlendirmesi, çocuk, program ve öğretmen boyutlarında yapılır. Değerlendirme adımları: 1. Çocuklar: Ay sonunda "Gelişim Gözlem Formu"na kaydedilen gözlemler dikkate alınarak değerlendirilir. 2. Program: Kazanım ve göstergeler, materyaller, kavramlar, aile katılımı ve uyarlamalar gibi tüm boyutlarıyla incelenir. 3. Öğretmen: Kendi planını, tüm boyutlarıyla dikkate alarak değerlendirir. Değerlendirme yöntemleri: Çalışma sayfaları veya bellek kartları kullanma; Resim yaptırma veya afiş/poster hazırlattırma; Etkinlik hakkında sohbet etme. Ayrıca, aylık planların değerlendirilmesi, bir sonraki yılın eğitim planlarının hazırlanmasına da ışık tutar.

    Kazanım ve göstergeler son hafta yapılır mı?

    Kazanım ve göstergeler, eğitim sürecinin son haftasında da yapılabilir. Kazanımlar, çocukların ulaşması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlar ve bu, sürecin her aşamasında hedeflenmelidir. Örneğin, "Nesne/durum/olaya dikkatini verir" gibi bir bilişsel gelişim kazanımı, son hafta yapılacak bir etkinlikte "Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır" ve "Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar" gibi göstergelerle değerlendirilebilir.

    Okul öncesi kazanım ve göstergeler kaç tane?

    Okul öncesi kazanım ve göstergeler 5 ana kola ayrılır: 1. Motor Gelişim: Koşma, zıplama, tutma, topa vurma gibi kaba ve ince motor becerilerin gelişimi. 2. Bilişsel Gelişim: Düşünce süreçleri, hafıza kapasitesi ve problem çözme becerilerinin gelişimi. 3. Dil Gelişimi: Sesleri tanıma, kelimeleri ve sembolleri öğrenme, dili düzgün kullanma becerilerinin gelişimi. 4. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Duyguları anlama, ifade etme, diğer insanlarla anlamlı ilişkiler geliştirme becerilerinin gelişimi. 5. Öz Bakım Gelişimi: Beslenme, giyinme, temizlik ve bakım becerilerinin gelişimi.

    36-48 ay kazanım ve göstergeler nelerdir?

    36-48 ay arasındaki çocuklar için bazı kazanım ve göstergeler şunlardır: Bilişsel gelişim: Zıt kavramları ayırt eder. 1’den 10’a kadar sayar. Üç küple köprü yapar. Renkleri tanır ve eşleştirir. Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirir. Dil gelişimi: 3-4 sözcüklü cümleler kurar. Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar. Geçmiş zaman ifadelerini kullanır. Konuşmalarında sıfat kullanır. Art arda verilen üç yönergeyi yerine getirir. Sosyal-duygusal gelişim: Grup oyunlarına katılır. Sırasını bekler. Duygularını ifade eder. Başkalarının duygusal ifadelerini fark eder. Yetişkin denetiminde kurallara uyar. Kaba motor gelişim: Çift ayakla yerinde sıçrar. Tek ayak üzerinde sıçrar. Durduğu noktadan çift ayak öne doğru atlar. Topu iki eliyle hedefe atar. Durduğu yerde ayakla sabit topa vurur. İnce motor gelişim: Sıvıları kaptan kaba boşaltır. Yumuşak malzemeleri kullanarak şekiller oluşturur. Baskı ve yapıştırma işlerini yapar. Daire şeklini çizer. Sekiz küple kule yapar.

    Kazanım ve göstergeler nasıl belirlenir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek amacıyla belirlenir. Bu süreçte şu adımlar izlenir: Çocukların gelişim düzeylerinin belirlenmesi. İlgi ve gereksinimlerin dikkate alınması. Hedeflerin belirlenmesi. Göstergelerin oluşturulması. Kazanım ve göstergeler, farklı eğitim programları ve yaş gruplarına göre değişiklik gösterebilir. Kazanım ve göstergeler hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: milliyet.com.tr. acevokuloncesi.org. youtube.com.

    Aylık plan değerlendirme ne yazılır?

    Aylık plan değerlendirmesine yazılabilecek bazı unsurlar: Çocuklar: Ay sonunda "Gelişim Gözlem Formu"na kaydedilen gözlemler dikkate alınarak çocukların genel değerlendirmesi yapılır. Program: Kazanım ve göstergeler, materyaller, kavramlar, aile katılımı ve uyarlamalar gibi tüm boyutlarıyla incelenir. Öğretmen: Öğretmen, o ay planladığı programın tüm boyutlarını dikkate alarak kendini değerlendirir. Uygulamada ortaya çıkan sorunlar ve gereksinimler: Aylık planda, uygulamada karşılaşılan sorunlar ve sonraki dönemlerde giderilmesi gereken ihtiyaçlar belirtilir. Aylık plan değerlendirme örnekleri için Pinterest gibi kaynaklar kullanılabilir.