• Buradasın

    Milli eğitim şurasında kimler yer alır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Şurası'nda yer alanlar:
    1. Tabii Üyeler: Milli Eğitim Bakanı, Bakan Yardımcıları, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı ve Bakanlık merkez teşkilatı birim amirleri 12.
    2. Davet Edilecek Üyeler:
      • Türkiye Büyük Millet Meclisi Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı ve üyeleri 12.
      • Bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, üniversiteler 12.
      • Meslek odaları, sivil toplum kuruluşları, özel sektör, basın ve yayın kuruluşları 12.
      • Öğrenci ve veli temsilcileri 12.
      • Eğitim alanında şura konusuyla ilgili çalışmalarıyla tanınmış uzmanlar 12.
    Ayrıca, şura komisyonlarında da belirli konularda uzmanlaşmış çalışma grupları yer alır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri nelerdir?

    Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri şunlardır: 1. Genellik ve eşitlik. 2. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. 3. Yöneltme. 4. Eğitim hakkı. 5. Fırsat ve imkan eşitliği. 6. Süreklilik. 7. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. 8. Laiklik. 9. Bilimsellik. 10. Karma eğitim.

    Milli Eğitim Şurası'nda neler yapılır?

    Milli Eğitim Şurası'nda aşağıdaki faaliyetler gerçekleştirilir: 1. Gündem Belirleme: Şura'nın gündemi, Talim ve Terbiye Dairesi tarafından belirlenir ve eğitim çalışmaları konusunda öneri ve karar tasarıları hazırlanır. 2. Komisyon Çalışmaları: "Temel Eğitimde Fırsat Eşitliği", "Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi" ve "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi" gibi özel ihtisas komisyonları kurulur ve çalışmalar yapılır. 3. Tavsiye Kararları: Komisyonlarda sunulan teklifler değerlendirilerek tavsiye kararları alınır ve bu kararlar Bakanlığa sunulur. 4. Paydaş Görüşleri: Öğretmen, öğrenci, veli, eğitim yöneticisi, sendika, vakıf, dernek ve diğer sivil toplum kuruluşlarının görüşleri dikkate alınır. 5. Ulusal İzleme ve Değerlendirme: Öğrencilerin akademik ve sosyal-duygusal gelişimlerini izlemek için ulusal izleme ve değerlendirme çalışmaları yapılır.

    Milli Eğitim Şuraları üzerine literatür taraması nedir?

    Milli Eğitim Şuraları üzerine literatür taraması, bu şuralarda alınan kararların eğitim politikalarına etkilerini eğitim felsefesi açısından incelemeyi amaçlayan bir araştırma yöntemidir. Bu tür bir literatür taraması genellikle şu adımları içerir: 1. Araştırma sorusunun belirlenmesi: Milli Eğitim Şuraları'nın hangi yönleriyle ilgilenileceği ve bu şuraların eğitim sistemine nasıl katkı sağladığı. 2. Anahtar kelimelerin belirlenmesi: "Eğitim felsefesi", "eğitim politikaları", "eğitim hedefleri" gibi. 3. Kaynakların toplanması: 1946'dan itibaren gerçekleştirilen Milli Eğitim Şuraları'na ait resmi kayıtlar, Milli Eğitim Bakanlığı tebliğler dergileri ve milli eğitim sistemi ile ilgili güncel araştırma raporları. 4. Kaynakların değerlendirilmesi ve analizi: Bulunan kaynakların metodolojisinin, sonuçlarının ve literatüre katkılarının değerlendirilmesi. 5. Bulguların sentezlenmesi: Farklı çalışmalar arasındaki benzerlik ve farklılıkların analiz edilerek literatürdeki boşlukların belirlenmesi.

    En önemli milli eğitim şurası hangisi?

    En önemli Milli Eğitim Şurası olarak değerlendirilebilecek birkaç şuradan bahsedilebilir: 1. Birinci Milli Eğitim Şurası (1939): Bu şurada, nüfusu 400'den az olan köylerde üç yıllık ilköğretim veren eğitmenli okulların, 400'den fazla nüfuslu köylerde ise beş yıllık ilköğretim veren öğretmenli okulların açılması kararı alınmıştır. 2. Üçüncü Milli Eğitim Şurası (1946): Teknik ve mesleki eğitim ile okul-aile işbirliği konuları bu şurada ele alınmıştır. 3. Beşinci Milli Eğitim Şurası (1953): Bu şurada, okul öncesi eğitim, ilkokullarda sağlık sorunları ve özel eğitim konuları tartışılmıştır. 4. Onuncu Milli Eğitim Şurası (1988): Türk eğitim sistemi, yükseköğretim, öğretmen yetiştirme ve eğitimde yeni teknolojiler gibi konular bu şurada ele alınmıştır.

    Milli Eğitim Şurası Yönetmeliği Nedir?

    Milli Eğitim Şurası Yönetmeliği, Milli Eğitim Şurası'nın teşkili ve çalışma esas ve usullerini belirleyen yönetmeliktir. Bu yönetmelik, 8 Temmuz 2014 tarihinde yayımlanmış ve 23 Mart 2024 tarihinde yürürlükten kaldırılmıştır. Milli Eğitim Şurası ise, Türk milli eğitim sistemini geliştirmek ve niteliğini yükseltmek amacıyla eğitim ve öğretimle ilgili konuları tetkik eden ve tavsiye kararları alan en yüksek danışma kuruludur.

    Milli Eğitim Şûrası'nın amacı nedir?

    Millî Eğitim Şûrası'nın amacı, Türk millî eğitim sistemini geliştirmek ve niteliğini yükseltmek için eğitim ve öğretimle ilgili konuları tetkik ederek tavsiye kararları almaktır.

    Milli Eğitim Şurası'nda alınan kararlar nelerdir?

    Milli Eğitim Şurası'nda alınan bazı önemli kararlar şunlardır: 1. Öğretmenlik Mesleği: Öğretmenlerin niteliklerinin artırılması, öğretmenlik mesleğinin kariyer mesleği olarak düzenlenmesi ve özlük haklarının iyileştirilmesi. 2. Okul Öncesi Eğitim: Okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması, beş yaş okullaşma oranının %100'e ulaştırılması ve 3-4 yaş için de eğitime erişim imkanlarının artırılması. 3. Eğitim Teknolojileri: Teknolojinin eğitime entegrasyonunun sağlanması, iyi örneklerin ve uygulamaların paylaşılması. 4. Eğitim Programları: Müfredat ve haftalık ders çizelgelerinin güncellenmesi, düşünme becerilerinin geliştirilmesi için etkinliklerde bulunması. 5. Öğrenci Destek Hizmetleri: Öğrencilere ücretsiz yardımcı kaynaklar ve tamamlayıcı materyaller verilmesi, sağlık taramaları ve spor alanlarının oluşturulması.