• Buradasın

    Milli eğitim şurasında kimler yer alır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Millî Eğitim Şûrası'nda yer alanlar:
    • Tabii üyeler:
      • Türkiye Büyük Millet Meclisi Millî Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı ve üyeleri 245;
      • Bakan Yardımcısı, Müsteşar ve Bakanlık merkez teşkilatı birim amirleri 245.
    • Davetli üyeler:
      • Bakanlık, bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, üniversiteler ile yurtiçi ve yurtdışından meslek odaları, sivil toplum kuruluşları, özel sektör, basın ve yayın kuruluşları, öğrenci ve veli temsilcileri 24;
      • Eğitim alanında şura konusuyla ilgili çalışmalarıyla tanınmış uzmanlar 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli Eğitim Şurası'nda neler yapılır?

    Milli Eğitim Şurası'nda yapılan bazı faaliyetler şunlardır: Eğitim ve öğretimle ilgili konuları incelemek. Öneri niteliğinde kararlar almak. Eğitim politikalarına yön vermek. Komisyonlar oluşturmak. Geçmiş şuralarda tartışılan ve karara bağlanan bazı konular ise şunlardır: köy ilkokullarının 3 yıldan 5 yıla çıkarılması; ilköğretimin 8 yıl, zorunlu ve kesintisiz olması; 4+4+4 olarak bilinen kesintili 12 yıl zorunlu eğitim.

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri nelerdir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri 1739 sayılı kanunun 4 ila 17. maddeleri arasında 14 madde halinde ifade edilmiştir. Bu ilkeler şunlardır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Fırsat ve imkan eşitliği. Süreklilik. Atatürk inkılap ve ilkeleri. Laiklik. Bilimsellik. Planlılık. Karma eğitim. Okul ile ailenin işbirliği. Her yerde eğitim.

    Milli Eğitim Şurası Yönetmeliği Nedir?

    Millî Eğitim Şûrası Yönetmeliği, Millî Eğitim Şûrası'nın teşkili ile çalışma esas ve usullerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Şûranın Teşkili: Bakan, Şûranın tabii üyesi ve başkanıdır. Gündem ve Toplanma: Şûranın gündemi ve toplantı tarihi, doğrudan Bakan tarafından tespit edilebilir veya Kurul tarafından belirlenerek Bakana sunulabilir. Kararların Kabulü ve Yayımlanması: Kararlar, toplantıya katılan üyelerin oy çokluğu ile alınır ve Bakan oluru ile Tebliğler Dergisinde yayımlanır. Kararların Uygulanması: Şûra kararları tavsiye niteliğindedir ve Genel Sekreterlik tarafından ilgili birimlere gönderilir.

    En önemli milli eğitim şurası hangisi?

    En önemli Milli Eğitim Şurası olarak değerlendirilebilecek bir şura bulunmamaktadır. Ancak, bazı şuraların aldığı kararlar ve ele aldığı konular açısından öne çıktığı görülmektedir. Örneğin, 7. Milli Eğitim Şurası'nda üniversitelerin idari ve bilimsel bağımsızlığa sahip olması kararı alınmıştır. Milli Eğitim Şuraları, Türkiye'deki eğitim politikalarının belirlenmesi, mevcut durumun değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik stratejilerin oluşturulması amacıyla toplanır ve tavsiye kararları açıklar.

    Milli Eğitim Şurası'nda alınan kararlar nelerdir?

    20. Milli Eğitim Şurası'nda alınan bazı kararlar şunlardır: Okul öncesi eğitim: Beş yaş okullaşma oranının kısa vadede %100'e ulaştırılması ve 3-4 yaş için de eğitime erişim imkanlarının artırılması kararlaştırılmıştır. Dezavantajlı öğrenciler: Risk altındaki ve dezavantajlı öğrencilerin eğitime erişimi ve devamını sağlamaya yönelik düzenlemeler iyileştirilecektir. Ücretsiz kaynaklar: Tüm öğrencilere ders kitaplarının yanında yardımcı kaynaklar ve tamamlayıcı materyaller ücretsiz verilecektir. Öğretmenlerin mesleki gelişimi: Öğretmenlerin mesleki gelişim programları yeniden yapılandırılacak ve yetişkin eğitim ilkelerine uygun hale getirilecektir. Sözleşmeli ve ücretli öğretmenlik: Sözleşmeli öğretmenlik kaldırılacak, ücretli öğretmenlik koşulları iyileştirilecektir. 3600 ek gösterge: Emekli ve görevde olan öğretmenlere 3600 ek gösterge verilecektir. Toplamda 128 maddede tavsiye kararı alınmıştır; bu kararların 119'u oy birliği, 19'u ise oy çokluğuyla kabul edilmiştir.

    Milli Eğitim Şuraları üzerine literatür taraması nedir?

    Milli Eğitim Şuraları üzerine literatür taraması, bu şuralarda alınan kararların eğitim politikalarına etkilerini eğitim felsefesi açısından incelemeyi amaçlayan bir araştırma yöntemidir. Bu tür bir literatür taraması genellikle şu adımları içerir: 1. Araştırma sorusunun belirlenmesi: Milli Eğitim Şuraları'nın hangi yönleriyle ilgilenileceği ve bu şuraların eğitim sistemine nasıl katkı sağladığı. 2. Anahtar kelimelerin belirlenmesi: "Eğitim felsefesi", "eğitim politikaları", "eğitim hedefleri" gibi. 3. Kaynakların toplanması: 1946'dan itibaren gerçekleştirilen Milli Eğitim Şuraları'na ait resmi kayıtlar, Milli Eğitim Bakanlığı tebliğler dergileri ve milli eğitim sistemi ile ilgili güncel araştırma raporları. 4. Kaynakların değerlendirilmesi ve analizi: Bulunan kaynakların metodolojisinin, sonuçlarının ve literatüre katkılarının değerlendirilmesi. 5. Bulguların sentezlenmesi: Farklı çalışmalar arasındaki benzerlik ve farklılıkların analiz edilerek literatürdeki boşlukların belirlenmesi.

    Milli Eğitim Şûrası'nın amacı nedir?

    Millî Eğitim Şûrası'nın amacı, Türk millî eğitim sistemini geliştirmek ve niteliğini yükseltmek için eğitim ve öğretimle ilgili konuları tetkik ederek tavsiye kararları almaktır.