• Buradasın

    Milli Eğitim Şurası'nda neler yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Şurası'nda aşağıdaki faaliyetler gerçekleştirilir:
    1. Gündem Belirleme: Şura'nın gündemi, Talim ve Terbiye Dairesi tarafından belirlenir ve eğitim çalışmaları konusunda öneri ve karar tasarıları hazırlanır 25.
    2. Komisyon Çalışmaları: "Temel Eğitimde Fırsat Eşitliği", "Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi" ve "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi" gibi özel ihtisas komisyonları kurulur ve çalışmalar yapılır 14.
    3. Tavsiye Kararları: Komisyonlarda sunulan teklifler değerlendirilerek tavsiye kararları alınır ve bu kararlar Bakanlığa sunulur 13.
    4. Paydaş Görüşleri: Öğretmen, öğrenci, veli, eğitim yöneticisi, sendika, vakıf, dernek ve diğer sivil toplum kuruluşlarının görüşleri dikkate alınır 1.
    5. Ulusal İzleme ve Değerlendirme: Öğrencilerin akademik ve sosyal-duygusal gelişimlerini izlemek için ulusal izleme ve değerlendirme çalışmaları yapılır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin eğitim ve öğretimin temel ilkeleri şunlardır: 1. Genellik ve Eşitlik: Eğitim kurumları herkese açıktır ve hiçbir kişiye, aileye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. 2. Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları: Milli eğitim hizmeti, vatandaşların istek ve kabiliyetleri ile toplumun ihtiyaçlarına göre düzenlenir. 3. Yöneltme: Fertler, ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilir. 4. Eğitim Hakkı: İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır ve vatandaşlar, ilgi ve kabiliyetleri ölçüsünde diğer eğitim kurumlarından yararlanır. 5. Fırsat ve İmkan Eşitliği: Eğitimde kadın ve erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. 6. Süreklilik: Fertlerin genel ve mesleki eğitimleri hayat boyunca devam eder. 7. Atatürk İnkılap ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği: Eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliği temel olarak alınır. 8. Bilimsellik: Ders programları ve eğitim metotları, bilimsel ve teknolojik esaslara göre sürekli olarak geliştirilir. 9. Planlılık: Milli eğitim, kalkınma hedeflerine uygun olarak planlanır ve gerçekleştirilir.

    Milli eğitim şuralarının önemi nedir?

    Milli Eğitim Şuralarının önemi şu noktalarda ortaya çıkar: 1. Eğitim Politikalarının Belirlenmesi: Şuralar, Türkiye'deki eğitim politikalarının belirlenmesi, mevcut durumun değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik stratejilerin oluşturulması amacıyla toplanır. 2. Tavsiye Kararları: Aldıkları kararlar, Milli Eğitim politikalarına yön vermenin yanı sıra hangi eğitim anlayışlarının benimseneceğine, hangi alanlarda değişikliklerin yapılacağına dair bir kılavuz niteliği taşır. 3. Eğitim Sorunlarının Çözümü: Şuralar, eğitim sisteminin sorunlarını tartışarak bu sorunları çözecek kararların alınmasını sağlar. 4. Paydaşların Katılımı: Eğitimin farklı paydaşlarının (öğretmenler, akademisyenler, sivil toplum kuruluşları) politika süreçlerine katılımını artırarak daha kapsayıcı ve demokratik bir yapı sunar.

    Milli Eğitim Şuraları kaç tane?

    2021 yılı itibarıyla Milli Eğitim Şurası'nın 20 tanesi gerçekleştirilmiştir.

    En önemli milli eğitim şurası hangisi?

    En önemli Milli Eğitim Şurası olarak değerlendirilebilecek birkaç şuradan bahsedilebilir: 1. Birinci Milli Eğitim Şurası (1939): Bu şurada, nüfusu 400'den az olan köylerde üç yıllık ilköğretim veren eğitmenli okulların, 400'den fazla nüfuslu köylerde ise beş yıllık ilköğretim veren öğretmenli okulların açılması kararı alınmıştır. 2. Üçüncü Milli Eğitim Şurası (1946): Teknik ve mesleki eğitim ile okul-aile işbirliği konuları bu şurada ele alınmıştır. 3. Beşinci Milli Eğitim Şurası (1953): Bu şurada, okul öncesi eğitim, ilkokullarda sağlık sorunları ve özel eğitim konuları tartışılmıştır. 4. Onuncu Milli Eğitim Şurası (1988): Türk eğitim sistemi, yükseköğretim, öğretmen yetiştirme ve eğitimde yeni teknolojiler gibi konular bu şurada ele alınmıştır.

    Milli Eğitim Şuraları üzerine literatür taraması nedir?

    Milli Eğitim Şuraları üzerine literatür taraması, bu şuralarda alınan kararların eğitim politikalarına etkilerini eğitim felsefesi açısından incelemeyi amaçlayan bir araştırma yöntemidir. Bu tür bir literatür taraması genellikle şu adımları içerir: 1. Araştırma sorusunun belirlenmesi: Milli Eğitim Şuraları'nın hangi yönleriyle ilgilenileceği ve bu şuraların eğitim sistemine nasıl katkı sağladığı. 2. Anahtar kelimelerin belirlenmesi: "Eğitim felsefesi", "eğitim politikaları", "eğitim hedefleri" gibi. 3. Kaynakların toplanması: 1946'dan itibaren gerçekleştirilen Milli Eğitim Şuraları'na ait resmi kayıtlar, Milli Eğitim Bakanlığı tebliğler dergileri ve milli eğitim sistemi ile ilgili güncel araştırma raporları. 4. Kaynakların değerlendirilmesi ve analizi: Bulunan kaynakların metodolojisinin, sonuçlarının ve literatüre katkılarının değerlendirilmesi. 5. Bulguların sentezlenmesi: Farklı çalışmalar arasındaki benzerlik ve farklılıkların analiz edilerek literatürdeki boşlukların belirlenmesi.

    Milli Eğitim Şûrası'nın amacı nedir?

    Millî Eğitim Şûrası'nın amacı, Türk millî eğitim sistemini geliştirmek ve niteliğini yükseltmek için eğitim ve öğretimle ilgili konuları tetkik ederek tavsiye kararları almaktır.

    Milli Eğitim Şurası'nda alınan kararlar nelerdir?

    Milli Eğitim Şurası'nda alınan bazı önemli kararlar şunlardır: 1. Öğretmenlik Mesleği: Öğretmenlerin niteliklerinin artırılması, öğretmenlik mesleğinin kariyer mesleği olarak düzenlenmesi ve özlük haklarının iyileştirilmesi. 2. Okul Öncesi Eğitim: Okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması, beş yaş okullaşma oranının %100'e ulaştırılması ve 3-4 yaş için de eğitime erişim imkanlarının artırılması. 3. Eğitim Teknolojileri: Teknolojinin eğitime entegrasyonunun sağlanması, iyi örneklerin ve uygulamaların paylaşılması. 4. Eğitim Programları: Müfredat ve haftalık ders çizelgelerinin güncellenmesi, düşünme becerilerinin geliştirilmesi için etkinliklerde bulunması. 5. Öğrenci Destek Hizmetleri: Öğrencilere ücretsiz yardımcı kaynaklar ve tamamlayıcı materyaller verilmesi, sağlık taramaları ve spor alanlarının oluşturulması.