• Buradasın

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri 1739 sayılı kanunun 4 ila 17. maddeleri arasında 14 madde halinde ifade edilmiştir 3. Bu ilkeler şunlardır:
    • Genellik ve eşitlik 123. Eğitim kurumları herkese açıktır ve hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz 123.
    • Ferdin ve toplumun ihtiyaçları 123. Milli eğitim hizmeti, bireylerin istek ve kabiliyetleri ile toplumun ihtiyaçlarına göre düzenlenir 123.
    • Yöneltme 123. Bireyler, ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yönlendirilir 123.
    • Eğitim hakkı 124. Temel eğitim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır 124.
    • Fırsat ve imkan eşitliği 125. Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır 125.
    • Süreklilik 245. Fertlerin genel ve mesleki eğitimleri hayat boyunca devam eder 245.
    • Atatürk inkılap ve ilkeleri 235. Eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılap ve ilkeleri ile Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliği esas alınır 235.
    • Laiklik 134. Türk milli eğitiminde laiklik esastır 134.
    • Bilimsellik 134. Ders programları ve eğitim metotları bilimsel esaslara göre sürekli geliştirilir 134.
    • Planlılık 134. Milli eğitim, kalkınma hedeflerine uygun olarak planlanır 134.
    • Karma eğitim 2.
    • Okul ile ailenin işbirliği 2.
    • Her yerde eğitim 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Milli eğitim temel kanunu ve Türk eğitim sistemi arasındaki ilişki nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 sayılı), Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesini oluşturur. Türk eğitim sistemi, bu kanun temelinde örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını içerir. Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç katılmamış ya da herhangi bir kademesinde bulunan bireylere, bu sistemin dışında veya yanında sunulan eğitim faaliyetlerini kapsar.

    Milli eğitim temel kanununa göre eğitim hakkı nedir?

    Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim hakkı, şu şekilde özetlenebilir: İlköğretim hakkı: İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır. Fırsat ve imkan eşitliği: Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. İlgi, istidat ve kabiliyete göre eğitim: Bireyler, eğitimleri süresince ilgi, istidat ve kabiliyetleri ölçüsünde ve doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilirler. Süreklilik: Fertlerin genel ve mesleki eğitimlerinin hayat boyunca devam etmesi esastır.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeleri, eğitim sisteminin genel yapısını, öğretmenlik mesleğini, okul bina ve tesislerini, eğitim araç ve gereçlerini ve devletin eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını kapsayan temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde düzenler. Kanunun bazı maddeleri: Eğitim hakkı. Fırsat ve imkan eşitliği. Bilimsellik. Planlılık. Karma eğitim. Kanun, 14/6/1973 tarihinde kabul edilmiş ve 24/6/1973 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

    1789 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu nedir?

    1789 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, 14/6/1973 tarih ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'dur. Bu kanun, Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeler, eğitim sisteminin genel yapısı, öğretmenlik mesleği, okul bina ve tesisleri, eğitim araç ve gereçleri ve devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumluluğu ile ilgili temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde kapsar.

    Türk milli eğitim sistemi kaça ayrılır?

    Türk milli eğitim sistemi, örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölüme ayrılır. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar. Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç katılmamış ya da herhangi bir kademesinde bulunan bireylere, örgün eğitim yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerini içerir.

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununa göre temel eğitim nedir?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre temel eğitim, genel olarak 7-14 yaşlarındaki çocukların eğitimini kapsar ve iki kademeden oluşur. Temel eğitimin amaçları: Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak ve onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek. Her Türk çocuğunu ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda hayata ve üst öğrenime hazırlamak. Temel eğitim, örgün eğitim sisteminin bir parçasıdır ve okul öncesi eğitimi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar.

    Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı nedir?

    Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı, örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Örgün eğitim, okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarını kapsar. Okul öncesi eğitim, mecburi ilköğrenim çağına gelmemiş çocukların eğitimini kapsar ve isteğe bağlıdır. İlköğretim, 6-14 yaş grubundaki çocukların eğitim ve öğretimini kapsar, zorunlu ve devlet okullarında parasızdır. Ortaöğretim, ilköğretime dayalı, dört yıllık zorunlu örgün veya yaygın öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumları ile mesleki eğitim merkezlerinin tümünü kapsar. Yükseköğretim, ortaöğretime dayalı, en az dört yarı yılı kapsayan eğitim öğretimin tümüdür. Yaygın eğitim, örgün eğitim yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerinin tümünü kapsar.