• Buradasın

    Meb ölçme ve değerlendirme yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan merkezî sistem sınavları, ulusal/uluslararası izleme araştırmaları, okul öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda akademik ve sosyal gelişimin takibi, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarındaki ortak yazılı sınav faaliyetlerinin usul ve esaslarını düzenler 135.
    Yönetmeliğin bazı maddeleri:
    • Ölçme ve değerlendirme ilkeleri 135. Öğrencilerin başarısı, öğretim programındaki kazanımlar esas alınarak yapılan ölçme uygulamaları neticesinde alınan puanlara göre tespit edilir 135.
    • Yazılı ve uygulamalı sınavlar 135. Bir dönemde her dersten iki yazılı sınav yapılır, ancak haftalık ders saat sayısı altı ve üzeri olan derslerde il sınıf/alan zümrelerince karar alınması durumunda üçüncü sınav yapılabilir 135.
    • Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim gören öğrenciler 135. Bu öğrencilere yönelik ölçme değerlendirmede BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) esas alınır 135.
    • Sınav süreleri 2. Ulusal/uluslararası izleme araştırmaları ile merkezî sınavlar haricinde zorunlu hâller dışında yazılı sınav süresi bir ders saatini aşamaz 2.
    Yönetmeliğin tamamına mevzuat.gov.tr veya resmigazete.gov.tr sitelerinden ulaşılabilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb izleme ve Değerlendirme Raporu Nedir?

    MEB İzleme ve Değerlendirme Raporu, Millî Eğitim Bakanlığı'nın 01 Ocak - 31 Aralık 2024 tarihleri arasındaki çalışmalarını kapsayan bir rapordur. Ayrıca, MEB tarafından öğretim programlarının ve ders kitaplarının etkililiğini izlemek ve değerlendirmek için TTKB-İDES (İzleme ve Değerlendirme Sistemi) adında bir platform geliştirilmiştir. Bunun yanı sıra, Eğitim-Bir-Sen tarafından her yıl düzenli olarak hazırlanan "Eğitime Bakış: İzleme ve Değerlendirme Raporu" da mevcuttur.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Meb ortak sınav ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    MEB ortak sınav ölçme ve değerlendirme süreci şu şekilde yapılır: Sınavların Uygulanması: Ülke, il ve ilçe geneli ortak yazılı sınavlar millî eğitim müdürlükleri tarafından yürütülür. Diğer yazılı sınavlar, aynı sınıf düzeyinde birden fazla şube bulunan okullarda ortak yapılır. Okul geneli ortak yazılı sınavlar okul müdürlükleri tarafından yürütülür. Sınavların Değerlendirilmesi: Bakanlıkça yapılacak ortak yazılı sınavların değerlendirilmesi Genel Müdürlük tarafından yapılır. İlçe geneli ortak yazılı sınavların değerlendirilmesi eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerince veya ilçe millî eğitim müdürlüklerince oluşturulan komisyonlarca yapılır. Okul geneli sınavların cevap kâğıtları eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerince puanlanır. Öğrenci cevaplarının puanlanmasından sonra cevap kâğıtları öğrencilere gösterilir. Puanlama Yöntemleri: Öğrenci cevap kâğıtları, eğitim kurumu sınıf/alan zümresi, okuldaki ilgili dersin öğretmenleri, komşu okuldaki eğitim kurumu sınıf/alan zümresi veya çift puanlama yöntemi ile puanlanabilir. Elektronik ortamda yapılan sınavlarda veya cevap kâğıtları dijital ortama aktarıldığında açık uçlu sorular çift puanlama yöntemi ile değerlendirilir. Sınavların İçeriği: Türkçe, Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları yazılı ve uygulamalı olarak yapılır. Uygulamalı sınavların süresi ve hangi kazanımlara göre yapılacağı ders öğretmenlerince belirlenir.

    Sınıf içi ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    Sınıf içi ölçme ve değerlendirme çeşitli yöntemlerle yapılır: 1. Performans Değerlendirmeleri: Öğrencilerin belirli görevleri gerçekleştirme becerilerini ölçmek için proje, deney veya sunum gibi görevler verilir. 2. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin yıl boyunca ürettikleri çalışmaların toplanması ve ilerlemelerinin gözlemlenmesi. 3. Gözlem: Öğretmenlerin, öğrencilerin sınıf içi davranışlarını ve katılımlarını gözlemleyerek değerlendirme yapması. 4. Anketler ve Soru Formları: Öğrenci görüşleri ve geri bildirimlerinin toplanması. 5. Öz Değerlendirme: Öğrencilere kendi öğrenmelerini değerlendirme fırsatı verilmesi. 6. Geleneksel Testler: Çoktan seçmeli, yazılı cevap gibi standart testler kullanılarak bilgi ve anlayışın ölçülmesi. Bu yöntemler, öğrencilerin başarısını izlemek, eğitim programlarını iyileştirmek ve öğretim stratejilerini düzenlemek için kullanılır.

    Meb ölçme değerlendirme yönetmeliği değişti mi?

    Evet, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği değişmiştir. 9 Eylül 2023 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik ile birlikte: Sınav Haftası Uygulaması: Sınavlar, ülke genelinde aynı tarihlerde yapılarak birliktelik sağlanması amacıyla sınav haftası uygulamasına geçilmiştir. Konu Soru Dağılım Tabloları: Her sınavda hangi konu veya kazanımdan kaç soru sorulacağının önceden öğrencilere duyurulması için konu soru dağılım tabloları hazırlanmıştır. Ortak Yazılı Sınavlar: Farklı sınıf ve ders düzeylerinde ülke geneli ortak yazılı sınavlar yapılmıştır. Ayrıca, 25 Aralık 2024 tarihinde yürürlüğe giren "Milli Eğitim Bakanlığı Merkezî Sistem Sınav Yönergesi" ile sınav türlerinde ve elektronik sınavların yaygınlaşmasında düzenlemeler yapılmıştır.

    Meb ölçme değerlendirme ne iş yapar?

    MEB Ölçme Değerlendirme Merkezleri, eğitim öğretim faaliyetlerinin geliştirilmesine yönelik çeşitli görevler üstlenir. Bu görevler arasında: Ortak sınavların koordinasyonu: Okul, ilçe, il ve ülke genelinde yapılacak ortak sınavlar için koordinasyon sağlamak. Ulusal ve uluslararası izleme araştırmaları: Ulusal ve uluslararası izleme araştırmalarını il düzeyinde yürütmek. Soru hazırlama ve sınav uygulamaları: Sınav sorularının hazırlanması, dizgisinin yapılması, sınav evrakının basımı ve dağıtımı, sınavın uygulanması, değerlendirilmesi ve sonuçlarının duyurulması işlemlerini gerçekleştirmek. Öğretmen eğitimleri: Ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda öğretmen ve okul yöneticilerini bilgilendirmek ve ilgili eğitimlerin ilde yaygınlaştırılmasını sağlamak. Analiz çalışmaları: Sınav sonuçlarına yönelik analiz çalışmaları yapmak. Ayrıca, merkezler eğitim ve öğretimi etkileyen faktörleri tespit etmek amacıyla anketler geliştirebilir ve genel müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yerine getirebilir.

    Meb ders değerlendirme ölçekleri nasıl yapılır?

    MEB ders değerlendirme ölçekleri, iki ana kategoride yapılabilir: proje ve performans ödevleri için ve yazılı sınavlar için. Proje ve Performans Ödevleri İçin Değerlendirme Ölçeği: Bu ölçek, ödevin çeşitli kriterlere göre değerlendirilmesini içerir. Bazı kriterler şunlardır: Ödevin bilimsel olması; Resim, şema ve tablolarla desteklenmesi; Ders öğretmeni ile diyalog kurulması; Kaynakların analiz edilip sentezlenerek özgün bir ödev ortaya çıkarılması; Yazım, dilbilgisi ve dersin özel kurallarına uygun hazırlanması. Yazılı Sınavlar İçin Değerlendirme Ölçeği: MEB, öğretmenlerin uyguladıkları her yazılı sınav için sınav analizi ve başarı değerlendirme ölçeği hazırlamalarını zorunlu kılmıştır.