• Buradasın

    Meb ölçme değerlendirme yönetmeliği değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, MEB Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği değişti. 9 Eylül 2023 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan yeni yönetmelik ile birlikte aşağıdaki değişiklikler yapıldı 12:
    • Sınav Haftası Uygulaması: Okullarda sınav haftası yapılacak ve sınav tarihleri öğretim yılı başında ilan edilecek 14.
    • Yazılı Sınav Sayısı: Haftalık ders saat sayısı altı ve üzeri olan derslerde üçüncü yazılı sınav yapılabilecek 14.
    • Ortak Yazılı Sınavlar: Birden fazla şubede okutulan derslerin sınavları ortak olarak yapılacak 14.
    • Ölçme Yöntemleri: Türkçe/Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçmek için yazılı ve uygulamalı olarak yapılacak 14.
    • ABİDE Araştırması: Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini edinme seviyelerinin izlenmesi için iki yıllık döngüler halinde ABİDE araştırması yapılacak 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb ders değerlendirme ölçekleri nasıl yapılır?

    MEB ders değerlendirme ölçekleri, iki ana kategoride yapılabilir: proje ve performans ödevleri için ve yazılı sınavlar için. Proje ve Performans Ödevleri İçin Değerlendirme Ölçeği: Bu ölçek, ödevin çeşitli kriterlere göre değerlendirilmesini içerir. Bazı kriterler şunlardır: Ödevin bilimsel olması; Resim, şema ve tablolarla desteklenmesi; Ders öğretmeni ile diyalog kurulması; Kaynakların analiz edilip sentezlenerek özgün bir ödev ortaya çıkarılması; Yazım, dilbilgisi ve dersin özel kurallarına uygun hazırlanması. Yazılı Sınavlar İçin Değerlendirme Ölçeği: MEB, öğretmenlerin uyguladıkları her yazılı sınav için sınav analizi ve başarı değerlendirme ölçeği hazırlamalarını zorunlu kılmıştır.

    Meb'in yayınladığı örnek ölçme ve değerlendirme araçları nasıl kullanılır?

    MEB tarafından yayınlanan örnek ölçme ve değerlendirme araçları, yeni müfredata uygun olarak aşağıdaki şekillerde kullanılabilir: 1. Çalışma Kağıtları: Öğrencilerin belirli konulardaki bilgilerini uygulama fırsatı sunar. 2. Açık Uçlu Sorular: Öğrencilerin düşünme becerilerini ve yaratıcılıklarını değerlendirmek için kullanılır. 3. Tanılayıcı Dallanmış Ağaçlar: Öğrencilerin bilgi düzeylerini ve kavrama yeteneklerini detaylı bir şekilde ölçmeyi amaçlar. 4. Yapılandırılmış Gridler: Öğrencilerin belirli kriterlere göre değerlendirilmesine olanak tanır. 5. Performans Görevleri: Öğrencilerin belirli bir alandaki becerilerini pratikte gösterme fırsatı sunar. Ayrıca, öğretmenlere öğrenci performansını ölçmek ve geliştirmek amacıyla ödevler, projeler, öğrenci portfolyoları, sunumlar ve gözlem formları gibi ek araçlar da önerilmektedir.

    Eğitim ve ölçme değerlendirme geçerlilik nedir?

    Eğitim ve ölçme değerlendirmede geçerlilik, bir testin veya ölçüm aracının, ölçmeyi amaçladığı kavram veya yapı ile ne kadar doğru bir ilişki kurduğunu ifade eder. Geçerliliğin iki ana türü vardır: 1. Eşzamanlı Geçerlilik: Test sonuçlarının aynı anda alınan bir dış ölçütle olan ilişkisini değerlendirir. 2. Yordama Geçerliliği: Test sonuçlarının gelecekteki bir performans veya ölçütle olan ilişkisini inceler. Geçerlilik, testlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini sağlamak için kritik öneme sahiptir ve korelasyon analizi gibi yöntemlerle ölçülür.

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri şunlardır: 1. Amaç Odaklılık: Değerlendirme faaliyetleri, önceden belirlenen öğrenme hedefleri ve öğrenci ihtiyaçlarına hizmet etmelidir. 2. Öğrenci Merkezlilik: Öğrencilerin bireysel öğrenme yolları, ilgi alanları ve öğrenme stilleri göz önünde bulundurulmalıdır. 3. Çeşitlilik: Yazılı sınavlar, proje tabanlı ödevler, gözlem ve sunumlar gibi çeşitli değerlendirme araçları kullanılmalıdır. 4. Geri Bildirim: Öğrencilere, hangi konularda başarılı oldukları ve hangi alanlarda kendilerini geliştirmeleri gerektiği hakkında düzenli geri bildirim verilmelidir. 5. Şeffaflık: Öğrenciler, değerlendirme kriterlerini ve beklentileri önceden bilmelidir. 6. Devamlılık: Öğrencinin akademik başarısı, sisteme girdiği andan itibaren sürekli olarak izlenmelidir.

    Sınıf içi ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    Sınıf içi ölçme ve değerlendirme çeşitli yöntemlerle yapılır: 1. Performans Değerlendirmeleri: Öğrencilerin belirli görevleri gerçekleştirme becerilerini ölçmek için proje, deney veya sunum gibi görevler verilir. 2. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin yıl boyunca ürettikleri çalışmaların toplanması ve ilerlemelerinin gözlemlenmesi. 3. Gözlem: Öğretmenlerin, öğrencilerin sınıf içi davranışlarını ve katılımlarını gözlemleyerek değerlendirme yapması. 4. Anketler ve Soru Formları: Öğrenci görüşleri ve geri bildirimlerinin toplanması. 5. Öz Değerlendirme: Öğrencilere kendi öğrenmelerini değerlendirme fırsatı verilmesi. 6. Geleneksel Testler: Çoktan seçmeli, yazılı cevap gibi standart testler kullanılarak bilgi ve anlayışın ölçülmesi. Bu yöntemler, öğrencilerin başarısını izlemek, eğitim programlarını iyileştirmek ve öğretim stratejilerini düzenlemek için kullanılır.

    Meb ortak sınav yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Ortak Sınav Yönetmeliği, merkezî sistem sınavları, ulusal/uluslararası izleme araştırmaları ve okullardaki ortak yazılı sınavların usul ve esaslarını düzenler. Yönetmeliğe göre ortak sınavlarla ilgili bazı temel esaslar şunlardır: Sınavların kapsamı: İlçe, il veya ülke genelinde ortak yazılı sınavlar yapılabilir. Sınav takvimi: Sınav tarihleri öğretim yılı başında okullar tarafından e-Okul üzerinden ilan edilir. Soruların hazırlanması: Ortak yazılı sınavların soruları, konu soru dağılım tablosuna göre hazırlanır ve bu tablo il sınıf/alan zümreleri ile ölçme değerlendirme merkezi müdürlüğü tarafından oluşturulur. Sınav türleri: Uygulamalı sınavlar hariç, yazılı sınavlar cevaplarını öğrencilerin oluşturduğu ve farklı bilişsel düzeyde kazanımları ölçen maddelerden oluşur. Değerlendirme: Sınavların değerlendirilmesi, öğretmenlerin ortak değerlendirmesi ile yapılır ve şube/sınıf bazında analizler gerçekleştirilir. Özel durumlar: Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim gören öğrencilerin değerlendirilmesinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) esas alınır.

    Meb ortak sınav ölçme değerlendirme nasıl yapılır?

    MEB ortak sınavlarının ölçme ve değerlendirmesi şu şekilde yapılır: 1. Soruların Hazırlanması: Ortak yazılı sınavların soruları, ders kitapları ve kazanımlara göre hazırlanır. 2. Sınav Uygulaması: Sınavlar, okulda görevli öğretmenler tarafından uygulanır. 3. Değerlendirme: Sınavların değerlendirilmesi, okul veya Ölçme Değerlendirme Merkezi Müdürlükleri tarafından yapılır. 4. Puanlama: Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemez ve her sınav 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. 5. Geri Bildirim: Sınav analizleri yapılarak öğrenci, sınıf ve okul genelinde ortak öğrenme eksiklikleri belirlenir ve öğrencilere geri bildirim verilir.