• Buradasın

    Meb ders değerlendirme ölçekleri nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB ders değerlendirme ölçekleri, iki ana kategoride yapılabilir: proje ve performans ödevleri için ve yazılı sınavlar için.
    Proje ve Performans Ödevleri İçin Değerlendirme Ölçeği: Bu ölçek, ödevin çeşitli kriterlere göre değerlendirilmesini içerir 1. Bazı kriterler şunlardır:
    • Ödevin bilimsel olması 1;
    • Resim, şema ve tablolarla desteklenmesi 1;
    • Ders öğretmeni ile diyalog kurulması 1;
    • Kaynakların analiz edilip sentezlenerek özgün bir ödev ortaya çıkarılması 1;
    • Yazım, dilbilgisi ve dersin özel kurallarına uygun hazırlanması 1.
    Yazılı Sınavlar İçin Değerlendirme Ölçeği: MEB, öğretmenlerin uyguladıkları her yazılı sınav için sınav analizi ve başarı değerlendirme ölçeği hazırlamalarını zorunlu kılmıştır 2. Bu ölçek, öğrencilerin aldıkları puanlara göre toplam puanlarını, sınıf başarı yüzdelerini ve puan ortalamalarını otomatik olarak hesaplar 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme örnek sorular nelerdir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme için örnek sorular şunlardır: 1. Doğrudan Ölçme Örnekleri: - "Bir masanın uzunluğunu cetvel ile ölçmek". - "Öğrencilerin cinsiyetlerini kız-erkek sembolleri ile eşleştirmek". 2. Dolaylı Ölçme Örnekleri: - "Havanın sıcaklığını termometre ile ölçmek". - "Öğrencinin matematik dersindeki başarısını ölçmek" (matematik başarısı doğrudan gözlemlenemez, sorularla ölçülür). 3. Değerlendirme Örnekleri: - "Bitirme sınavları", "uzmanlık sınavları", "sertifika sınavları" gibi düzey belirleme ve değer biçme amaçlı sorular. - "Quizler", "ünite testleri", "tarama testleri" gibi biçimlendirme ve yetiştirme amaçlı sorular.

    Ders içi katılım ölçeği nasıl hazırlanır?

    Ders içi katılım ölçeği hazırlamak için aşağıdaki adımları izlemek mümkündür: 1. Ölçütlerin Belirlenmesi: Katılım ölçeği, öğrencilerin ders ve etkinliklere devamlılık, odaklanma, aktif katılım ve etkinliklerden yararlanma gibi ölçütleri dikkate almalıdır. 2. Soruların Oluşturulması: Ölçek soruları, öğrenci seviyesine uygun ve anlaşılır olmalıdır. 3. Uygulama Yönteminin Seçilmesi: Öğretmen gözlemi, öğrenci anketi veya birebir görüşmeler gibi yöntemlerden biri seçilerek uygulama yapılabilir. 4. Ölçeğin Formatının Belirlenmesi: Ölçek, otomatik dağılımlı veya manuel doldurulabilir bir formatta hazırlanabilir. 5. Örnek Ölçeklerin İncelenmesi: Mevcut ölçek örneklerinden yararlanarak kendi ölçeğinizi geliştirebilirsiniz. Hazırlanan ölçek, öğrencilerin ders ve etkinliklere katılımlarını değerlendirmek ve bu katılımları geliştirmek için kullanılabilir.

    Eğitimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Eğitimde değerlendirme, öğrencilerin başarılarını ve öğrenme süreçlerini çeşitli yöntemlerle analiz etme sürecidir. Bazı değerlendirme yöntemleri şunlardır: 1. Geleneksel Sınavlar: Kalem-kağıt üzerinde yapılan sınavlar, bilgi düzeyini ölçer. 2. Proje Tabanlı Değerlendirme: Öğrencilerin gerçek dünya problemleri üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler üretmelerini teşvik eder. 3. Performans Görevleri: Öğrencilerin sunum yapma, proje geliştirme veya deney gerçekleştirme gibi görevleri tamamlamasıyla değerlendirme yapılır. 4. Portfolyo Değerlendirme: Öğrencilerin dönem boyunca yaptıkları çalışmaları bir araya getirerek ilerlemelerini ve yeteneklerini değerlendirme. 5. Kavram Haritaları: Öğrencilerin kavramları hiyerarşik bir yapı içinde göstererek anlamalarına ve ilişkilendirmelerine yardımcı olur. 6. Gözlem: Öğrencilerin sınıf içi davranışlarını ve katılımlarını gözlemleyerek değerlendirme. 7. Anketler ve Soru Formları: Öğrenci görüşleri ve geri bildirimleri toplanarak ders materyali ve öğretmen performansı değerlendirilir. Bu yöntemler, öğrencilerin farklı öğrenme stillerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak daha kapsamlı ve adil bir değerlendirme sağlar.

    Meb ölçme değerlendirme anketi nasıl yapılır?

    MEB ölçme değerlendirme anketi iki farklı şekilde yapılabilir: 1. Sınav Analizi ve Başarı Değerlendirme Ölçeği Kullanarak: Öğretmenler, uyguladıkları her yazılı sınav için sınav analizi ve başarı değerlendirme ölçeği hazırlamalıdır. Bu süreçte: - Öğrenci listesi ve okul bilgileri "Liste" sekmesine girilir. - Her yazılı sınavın ait olduğu sekmede soruların ilgili olduğu kazanımlar ve puanları yazılır. - Öğrencilerin her soru için aldığı puanlar aynı sayfaya girilir. - Girilen puanlara göre öğrencinin toplam puanı, geçip kalma durumu, sınıf başarı yüzdesi, puan ortalaması ve başarı grafiği otomatik olarak oluşturulur. 2. Zümre Veri Girişi Anketi Kullanarak: Öğretmenler, sınıf/alan zümrelerinde bir araya gelerek, öğretim programları ve ders kitapları hakkında değerlendirmelerini yapmak için MEB'in Zümre Veri Girişi Anketini doldururlar.

    Meb ortak sınav ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    MEB ortak sınavlarının ölçme ve değerlendirmesi şu şekilde yapılır: 1. Sınavların Uygulanması: Ortak yazılı sınavlar, Bakanlık veya il millî eğitim müdürlüğünce belirlenen tarih ve saatlerde sınıf/alan öğretmenlerince uygulanır. 2. Soruların Hazırlanması: Sınav soruları, il sınıf/alan zümreleri ve Ölçme Değerlendirme Merkezi Müdürlüğü ile birlikte oluşturulan konu soru dağılım tablosuna göre hazırlanır. 3. Puanlama: Cevap kâğıtlarının puanlanması, eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerince veya okuldaki ilgili dersin öğretmenlerince yapılır. 4. Değerlendirme: Sınavların analizleri yapılarak konu ve kazanım eksikliği görülen öğrenciler için gerekli iyileştirici önlemler alınır. 5. Sonuçların Duyurulması: Ortak yazılı sınavların sonuçlarına göre öğrenci toplu listeleri yayımlanmaz ve okullar arası karşılaştırmalı veri çıkarılmaz.

    Meb ölçme ve değerlendirme yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan merkezî sistem sınavları, ulusal/uluslararası izleme araştırmaları ve okullardaki ortak yazılı sınavların usul ve esaslarını düzenler. Yönetmeliğin bazı ana maddeleri: Ölçme ve değerlendirme ilkeleri. Sınav uygulama esasları. Ortak yazılı sınavlar [6]: Hangi sınıf düzeyinde ve derslerde ortak yazılı sınav yapılacağına İlçe Millî Eğitim Müdürleri Kurulu karar verir [6]. Ölçme değerlendirmede özel durumlar [7]: Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim gören öğrenciler için Bireysel Eğitim Planı (BEP) esas alınır [7]. Sınavların güvenilirliği [8]: Sınavlar, güvenirlik, gizlilik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapılır [8].

    Meb ölçme değerlendirme yönetmeliği değişti mi?

    Evet, MEB Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği değişti. 9 Eylül 2023 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan yeni yönetmelik ile birlikte aşağıdaki değişiklikler yapıldı: Sınav Haftası Uygulaması: Okullarda sınav haftası yapılacak ve sınav tarihleri öğretim yılı başında ilan edilecek. Yazılı Sınav Sayısı: Haftalık ders saat sayısı altı ve üzeri olan derslerde üçüncü yazılı sınav yapılabilecek. Ortak Yazılı Sınavlar: Birden fazla şubede okutulan derslerin sınavları ortak olarak yapılacak. Ölçme Yöntemleri: Türkçe/Türk dili ve edebiyatı ile yabancı dil derslerinin sınavları dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçmek için yazılı ve uygulamalı olarak yapılacak. ABİDE Araştırması: Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini edinme seviyelerinin izlenmesi için iki yıllık döngüler halinde ABİDE araştırması yapılacak.