• Buradasın

    Değerler eğitimini kim verir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimini genellikle sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleri verir 12.
    • Sınıf öğretmenleri, okuttukları sınıfın değerler eğitimi yıllık planını oluşturur ve her haftaya en az iki etkinlik içeren uygulamasını yapar 1.
    • Branş öğretmenleri, derslerine girdiği tüm sınıfların değerler eğitimi yıllık planına her değere yönelik en az iki etkinlik ekleyerek bu sürecin yürütülmesine katkı sağlar 1.
    Ayrıca, rehber öğretmenler ve okul müdürleri de değerler eğitimi sürecinde önemli rol oynar 1. Rehber öğretmenler, öğretmenlere ve okul yürütme kuruluna değerler eğitimi konusunda bilgilendirme ve materyal temininde yardımcı olur 1. Okul müdürleri ise değerlerin etkin bir şekilde planlanması, yürütülmesi ve denetlenmesini sağlar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimi ve kök değerler aynı mı?

    Değerler eğitimi ve kök değerler aynı değildir, ancak birbiriyle ilişkilidir. Değerler eğitimi, bireylerin ahlaki ve etik değerleri öğrenmesini, karakter gelişimini ve sosyal becerilerini güçlendirmesini amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Kök değerler ise, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen ve öğretim programlarında yer alan 10 temel değeri ifade eder. Bu değerler: adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverliktir. Dolayısıyla, kök değerler değerler eğitiminin bir parçasıdır, ancak değerler eğitimi daha geniş bir kavramı kapsar.

    Değerler eğitimi sevgi nasıl anlatılır?

    Değerler eğitimi kapsamında sevgi şu şekillerde anlatılabilir: Sevgi örnekleri: Allah sevgisi, anne sevgisi, vatan sevgisi gibi farklı sevgi türleri açıklanabilir. Sevgi ve davranışlar: Sevgi, insan davranışlarının bir yansıması olarak ele alınabilir. Sevgi gösterileri: İnsanların sevgi göstermek için yaptıkları davranışlar örneklendirilebilir; örneğin, bir kedinin sahibine olan sevgisini nasıl gösterdiği veya bir çocuğun büyükanne ve büyükbabasına sevgisini nasıl ifade ettiği anlatılabilir. Sevgi ve diğer değerler: Sevgi ile dostluk, şefkat, yardımlaşma ve paylaşmanın ilişkisi kurulabilir. Ayrıca, "Sevgi Okuldur!" adlı Bandırma Ticaret Odası İlkokulu öğretmen ve öğrencilerinin hazırladığı kısa film de sevgi değerlerini anlatmak için kullanılabilir. Değerler eğitimi için "Sevgiyi Görmek" gibi sevgi temalı hikâye setleri de kullanılabilir.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: Rol yapma oyunları. Hikaye anlatımı. Grup çalışmaları. Değerler panosu. Drama ve canlandırmalar. Ayrıca, beklemeyi öğreten oyunlar, bulmaca çözme aktiviteleri ve ödül sistemleri sabrı geliştirmeye yardımcı olabilir.

    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?

    Değerler eğitimi aylık plan yaparken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi: Kazandırılacak değerler ve bu değerlerle ilişkili nitelikler belirlenir. 2. Materyallerin Hazırlanması: Ders ve çalışma kitapları, etkinlik formları, Kur’an-ı Kerim, hikaye kitapları gibi gerekli materyaller hazırlanır. 3. Etkinliklerin Planlanması: Değer analizi veya bütüncül yaklaşım gibi yöntemlerle etkinlikler planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler aylık süreçte uygulanır. 5. Değerlendirme: Süreç ve sonuçlar değerlendirilir, gerektiğinde düzenlemeler yapılır. Örnek bir değerler eğitimi aylık planı için Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Değerler Eğitimi Aylık Çalışma Planları" veya Multibem Değerler Eğitimi Programı incelenebilir. Ayrıca, sosyalbilgiler.biz sitesinde CEDES'e uygun değerler kulübü yıllık çalışma planı örneği bulunmaktadır. Değerler eğitimi aylık plan yapımı için bir uzmana danışılması önerilir.

    Değerler eğitimi dersi hangi sınıflara zorunlu?

    Değerler eğitimi dersi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın uygulamasına göre ilkokul 4. sınıftan itibaren zorunlu olarak okutulmaktadır.

    Değerler Eğitim Merkezi ne iş yapar?

    Değerler Eğitimi Merkezi (DEM), değerlerin eğitimi konusunda teorik ve pratik çalışmalar yapmak, proje ve atölye tabanlı eğitim faaliyetleri düzenlemek gibi amaçlarla kurulmuş bir araştırma merkezidir. DEM'in bazı faaliyetleri: Eğitim programları düzenlemek. Bilimsel çalışmalar yürütmek. Öğretim malzemeleri hazırlamak. Bilimsel toplantılar tertip etmek. Kütüphane oluşturmak.

    Değerler eğitimi içerik analizi nedir?

    Değerler eğitimi içerik analizi, değerlerin öğrencilere nasıl kazandırıldığını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri inceleyen bir analiz türüdür. Değerler eğitimi içeriği genellikle aşağıdaki konuları kapsar: - Temel değerler: Başarı, özgürlük, eşitlik gibi nihai değerler. - Araç değerler: Temel değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış tarzları (cesaret, sorumluluk, gerçeklik gibi). Değerler eğitimi yaklaşımları arasında ise şunlar yer alır: - Telkin yaklaşımı: Öğretmenlerin değerleri sözleriyle, davranışlarıyla ve ödül-ceza sistemleriyle öğrencilere aktarması. - Değer analizi yaklaşımı: Sosyal problemleri içeren olayların analiz edilerek öğrencilere mantıksal ve bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılması. - Ahlaki ikilem yaklaşımı: Öğrencilere ahlaki yargılarını ortaya çıkarmaları için ikilemlerin sunulması ve bu ikilemler üzerinden empati kurma, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi.