• Buradasın

    Maarif modeli erdem-değer-eylem tabloları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli'nde yer alan Erdem-Değer-Eylem tabloları, öğrencilerin ahlaki ve manevi gelişimini desteklemek amacıyla tasarlanmıştır 23. Bu tablolarda yer alan bazı değerler ve eylemler şunlardır:
    1. Adalet: Hak ve özgürlükleri bilmek, hakkaniyetli davranmak, ölçülü ve dengeli olmak 23.
    2. Saygı: Doğayı ve canlıları korumak, millî ve manevi değerlere duyarlı davranmak 23.
    3. Sorumluluk: Görev ve sorumlulukları yerine getirmek, emeğe, başarıya ve fedakârlığa değer vermek 23.
    4. Sevgi: Ailesine, dostlarına ve ülkesine karşı vefalı olmak, barışçıl bakış açısına sahip olmak 23.
    5. Tasarruf: Kaynakları verimli kullanmak, israftan kaçınmak 4.
    6. Merhamet: İnsanlara ve diğer canlılara yardım etmek, doğal yaşamı korumak 34.
    Bu değerler, öğretim programlarının bir parçası olarak öğrencilerin gelişim süreçlerinde bütüncül bir şekilde ele alınmaktadır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli süreç değerlendirme nedir?

    Maarif modeli süreç değerlendirmesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yapılan eğitim programlarının süreç temelli değerlendirilmesini ifade eder. Bu değerlendirme yaklaşımı, aşağıdaki unsurları içerir: Tamamlayıcı değerlendirme: Öğrencilerin öğrenmelerindeki eksiklerin belirlenmesi ve giderilmesi. Sürekli geri bildirim: Öğrencilerin gelişim süreçlerinin izlenmesi ve iyileştirmeye yönelik geri bildirim sağlanması. Aktif katılım: Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerinde aktif rol almaları ve performanslarını değerlendirmeleri. Bu süreç, öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerini desteklemeyi ve öğrenme hedeflerine ulaşma düzeylerini nesnel bir şekilde belirlemeyi amaçlar.

    Maarif Modelinde ortak metinde kaç ilke var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ortak metninde 20 ilke bulunmaktadır. Bu ilkeler arasında adil, başkalarının haklarına saygı duyan, bayrağını seven, Türkçeye sahip çıkan, vatanını ve milletini seven, güvenilir, saygılı, doğru ve dürüst gibi özellikler yer almaktadır. Özetle: - 20 ilke - Adil, saygılı, doğru, güvenilir gibi özellikler - Karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri - Empati, sorumluluk, girişkenlik gibi sosyal eğilimler

    Maarif Modelini kim hazırladı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmıştır. Modelin hazırlanmasında büyük bir ekip görev almıştır: Akademisyenler. Öğretmenler. Diğer paydaşlar.

    5. sınıf Türkçe maarif modeli nasıl değerlendirilecek?

    5. sınıf Türkçe Maarif Modeli'nin nasıl değerlendirileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu model kapsamında hazırlanan Türkçe dersi öğretim programı ve ders kitabının değerlendirilebileceği bazı kriterler şunlardır: Üst düzey düşünme becerileri: Karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme gibi becerilerin gelişimi açısından incelenebilir. Kültürel okuryazarlık: Ders kitabında yer alan kültürel öğelerin, öğrencilerin kültürel aidiyetlerini geliştirme ve kültür okuryazarlığına katkı sağlama açısından değerlendirilebilir. Değer eğitimi: Ders kitabında yer alan metin ve görsellerin, programda belirtilen erdem, değer ve eylemleri öğrenciye kazandırma açısından incelenebilir. Bu değerlendirmeler, doküman analizi ve betimsel analiz gibi yöntemlerle yapılabilir.

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı değerler: Çatı değerler: Saygı, sorumluluk, adalet. İnsan alanında yer alan değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam, çalışkanlık. Aile ve toplum alanında yer alan değerler: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik, aile bütünlüğü. Çevre alanında yer alan değerler: Duyarlılık, estetik, merhamet, temizlik. Modelde değerler, "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum" ve "yaşanabilir çevre" olmak üzere üç ana boyutta sınıflandırılmıştır.

    Maarif modeli doğru mu?

    Maarif Modeli'nin doğruluğu konusunda farklı görüşler bulunmaktadır. Destekleyen görüşler: Yetkin ve erdemli birey yetiştirme: Model, yetkin ve erdemli bireyleri merkeze alan bir öğrenci profili oluşturmayı hedefler. Beceri temelli program: Teknoloji ve iletişim imkanlarına uygun olarak bilgiyi kullanma ve yorumlama becerilerini kazandırmayı amaçlar. Eleştirel görüşler: Karmaşık yapı: Modelin karmaşık, telkinci ve buyurgan bir yapıya sahip olduğu belirtilmiştir. Değerlerin işleniş biçimi: Değerlerin öğretiminde sadece ders anlatımıyla yetinilmesi ve değerlerin uygulanarak kazandırılmaması eleştirilmiştir. Otoriter yaklaşım: Modelin, siyasal iktidarın bakış açısıyla neo-liberal ve otoriter bir eğitim anlayışını yansıttığı ifade edilmiştir. Modelin etkinliği ve uygunluğu, uygulama sürecinde daha iyi değerlendirilecektir.

    Maarif Modeli'nde hangi konular değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değişen bazı konular: Öğrenci Profili: Model, ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için faydalı olanı yapmayı ideal edinen nesiller yetiştirmeyi hedefler. Beceriler: Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri tanımlanmıştır. Eğitim Yaklaşımı: Bütüncül eğitim yaklaşımı benimsenmiş, insanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimi hedeflenmiştir. Ölçme ve Değerlendirme: Performansa dayalı değerlendirme modeli getirilmiştir. Ders İçerikleri: Türkçe: Okuma, yazma ve dil bilgisi becerileri geliştirilmiştir. Fen Bilimleri: Deneysel öğrenme ve bilimsel düşünme becerileri teşvik edilmiştir. Sosyal Bilgiler: Sosyal sorumluluk bilinci geliştirilmiştir. Matematik: Analitik düşünme ve problem çözme becerileri ön planda tutulmuştur. Yabancı Dil: Konuşma, dil bilgisi, okuma becerileri ve kültürel farkındalık üzerinde durulmuştur.