• Buradasın

    Lise değerler eğitimi konuları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A diverse group of Turkish high school students in uniforms collaboratively planting trees in a sunny school garden, smiling warmly while sharing tools and helping each other, embodying values like responsibility, respect, and teamwork.
    Lise değerler eğitimi kapsamında ele alınan bazı konular şunlardır:
    • Sorumluluk 234. Kendine, aileye, topluma, doğaya karşı sorumluluk gibi çeşitli sorumluluk türleri 24.
    • Saygı 234. Kendine, anne-babaya, büyüklere, öğretmenlere, çevreye, Atatürk'e ve bayrağa saygı gibi farklı saygı türleri 24.
    • Sevgi 234. Başkalarını, doğayı, farklılıkları, Atatürk'ü sevmek gibi çeşitli sevgi türleri 24.
    • Yardımlaşma ve işbirliği 2. Dayanışma, komşuluk ilişkileri, misafirperverlik, paylaşım, imece, empati ve iletişim 2.
    • İyilik ve hoşgörü 2. Merhamet, cömertlik, olumlu düşünme ve öfke kontrolü 2.
    • Vatanseverlik 23. Milli, manevi ve kültürel değerleri benimseme, vatandaşlık sorumluluklarını ve haklarını bilme 23.
    • Barış 2. Arkadaşlarla, insanlarla ve doğa ile barış 2.
    • Dürüstlük 23. Doğruluk ve cesaret 23.
    • Özgüven 2. Girişimcilik, hakkını savunma, haksızlıklara karşı durabilme ve hayır diyebilme 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri şunlardır: Akıl yürütme ve mantıklı olma. Empati kurma. Benlik (öz) saygısı geliştirme. İş birliği geliştirme. Ayrıca, değerler eğitimi, bireylerin doğru, adil ve sorumlu davranışlar sergilemesini teşvik eder ve toplumsal dayanışmayı artırmayı hedefler.

    Değerler eğitimi içerik analizi nedir?

    Değerler eğitimi içerik analizi, değerlerin öğrencilere nasıl kazandırıldığını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri inceleyen bir analiz türüdür. Değerler eğitimi içeriği genellikle aşağıdaki konuları kapsar: - Temel değerler: Başarı, özgürlük, eşitlik gibi nihai değerler. - Araç değerler: Temel değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış tarzları (cesaret, sorumluluk, gerçeklik gibi). Değerler eğitimi yaklaşımları arasında ise şunlar yer alır: - Telkin yaklaşımı: Öğretmenlerin değerleri sözleriyle, davranışlarıyla ve ödül-ceza sistemleriyle öğrencilere aktarması. - Değer analizi yaklaşımı: Sosyal problemleri içeren olayların analiz edilerek öğrencilere mantıksal ve bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılması. - Ahlaki ikilem yaklaşımı: Öğrencilere ahlaki yargılarını ortaya çıkarmaları için ikilemlerin sunulması ve bu ikilemler üzerinden empati kurma, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi.

    Değerler eğitimi on kök değer hangi ders kitabında?

    Değerler eğitimi on kök değer, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ders kitaplarında yer almaktadır. Bu kök değerler şunlardır: adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik. Bazı ders kitapları: 4. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabı. İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitapları (1., 2., 3. ve 4. sınıflar). Ayrıca, bu kök değerlere yönelik etkinlikler içeren "Değerler Eğitimi Etkinlik Kitabı" da OGM Materyal platformunda yayımlanmıştır.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan çalışmalar için usul ve esasları belirler. Bu yönerge kapsamında: Amaçlar: Öğrencilere haklarını kullanma, sorumluluk alma, demokratik ve evrensel değerlere saygı gösterme gibi bilinçlerin kazandırılması hedeflenir. Kapsam: Resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarını kapsar. Dayanak: 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilgili yönetmeliklere dayanır. Uygulama: Okul Yürütme Kurulları tarafından yönetim ve organizasyon sağlanır, tüm öğretmenler eşit sorumluluk taşır. Değerlerin Belirlenmesi: Değerler, İl Yürütme Kurulları tarafından belirlenir ve eğitim yılı başında açıklanır. Yönergeye göre, değerler eğitimi akademik başarı kadar önemlidir ve toplumun ortak değerlerine saygı gösteren bireyler yetiştirmeyi amaçlar.

    Değerler Eğitiminde 4+4+4 programı nedir?

    4+4+4 eğitim programı, Türkiye'de 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran bir sistemdir. Bu sistem, eğitimi üç kademeye ayırır: 1. İlkokul: 4 yıl (1, 2, 3, 4. sınıflar). 2. Ortaokul: 4 yıl (5, 6, 7, 8. sınıflar). 3. Lise: 4 yıl (9, 10, 11, 12. sınıflar). Değerler eğitimi bağlamında, bu sistemde ortaokul ve liselerde Kur'an-ı Kerim ve Hz. Peygamber'in Hayatı gibi derslerin seçmeli olarak sunulması öngörülmüştür.

    Değerler eğitimi dersi hangi sınıflara zorunlu?

    Değerler eğitimi dersi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın uygulamasına göre ilkokul 4. sınıftan itibaren zorunlu olarak okutulmaktadır.