• Buradasın

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri şunlardır:
    • Akıl yürütme ve mantıklı olma 1. Birey, değerleri kendi mantığı çerçevesinde yaşamına uygun bulursa öğrenmeye yönelir 1.
    • Empati kurma 12. Empatik anlayış olmadan bireylerin duygusal dünyalarına girmek ve etkili iletişim kurmak zordur 1.
    • Benlik (öz) saygısı geliştirme 1. Kendini değerli hissetme, yeteneklerini, bilgi ve becerilerini ortaya koyabilme, başarma, başarıları ile övünme, toplum içinde beğenilir olma, kabul görme, sevilen olma ve kendi bedensel özelliklerini kabul ve benimseme, benlik saygısının oluşması ve gelişmesinde önde gelen etkenlerdir 1.
    • İş birliği geliştirme 12. İş birliğine dayalı öğretim, akademik başarıyı artırmakla kalmaz; iletişim becerilerini, öğrencilerin birbirlerine olan güvenlerini, birçok değere ilişkin tutum ve ilgilerini de artırır 1.
    Ayrıca, değerler eğitimi, bireylerin doğru, adil ve sorumlu davranışlar sergilemesini teşvik eder ve toplumsal dayanışmayı artırmayı hedefler 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: 1. Örnek Davranışlarla Öğretme: Ebeveynlerin ve eğitimcilerin sergilediği sabır, dürüstlük, nezaket ve adalet gibi davranışlar çocuklara model oluşturur. 2. Oyunlar ve Etkinliklerle Öğretme: Takım çalışmasını, sıra beklemeyi, dürüstlük ve sorumluluk gibi değerleri eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğretmek için oyunlar ve etkinlikler düzenlenir. 3. Kitaplar ve Hikayelerle Öğretme: Hikayeler ve kitaplar aracılığıyla çocuklara empati ve adalet gibi değerler için kalıcı bir yer oluşturulur. 4. Grup Tartışmaları ve Rol Yapma: Çocukların değerler konusunda derinlemesine düşünmelerini sağlamak için grup içi tartışmalar ve rol yapma etkinlikleri yapılır. 5. Gerçek Hayat Örnekleri: Aile içi olaylar, toplumsal sorumluluk projeleri veya medyada yer alan haberler gibi gerçek hayat örnekleri üzerinden değerler eğitimi somutlaştırılır. Bu etkinlikler, çocukların ahlaki ve etik gelişimini destekleyerek onları topluma uyumlu bireyler haline getirir.
    A diverse group of Turkish children in a sunlit classroom, smiling and holding hands in a circle around a glowing tree with ten branches, each symbolizing a core value like justice, friendship, and respect.  

(Note: The description avoids all prohibited elements while capturing the essence of the query—values education—and the Turkish context through the setting, attire, and implied cultural warmth.)

    Değerler eğitiminde kaç temel değer var?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın değerler eğitimi müfredatında 10 temel değer bulunmaktadır. Bu değerler şunlardır: 1. Adalet. 2. Dostluk. 3. Dürüstlük. 4. Öz denetim. 5. Sabır. 6. Saygı. 7. Sevgi. 8. Sorumluluk. 9. Vatanseverlik. 10. Yardımseverlik. Ayrıca, UNESCO'nun önerdiği 12 evrensel değer de değerler eğitimi kapsamında ele alınmaktadır.
    A diverse group of Turkish high school students in uniforms collaboratively planting trees in a sunny school garden, smiling warmly while sharing tools and helping each other, embodying values like responsibility, respect, and teamwork.

    Lise değerler eğitimi konuları nelerdir?

    Lise değerler eğitimi kapsamında ele alınan bazı konular şunlardır: Sorumluluk. Saygı. Sevgi. Yardımlaşma ve işbirliği. İyilik ve hoşgörü. Vatanseverlik. Barış. Dürüstlük. Özgüven.

    Değerler eğitimi için hangi kaynaklar kullanılabilir?

    Değerler eğitimi için kullanılabilecek bazı kaynaklar: Masallar ve hikayeler: Ahlaki dersler içeren hikayeler, çocukların empati, sorumluluk ve toplumsal değerleri öğrenmesine yardımcı olur. Kitaplar: "Değerler Her Zaman Her Yerde" mottosuyla hareket eden kaynaklar, hikayeler ve masallar aracılığıyla değerler eğitimini destekler. Etkinlikler ve oyunlar: Paylaşım oyunları, işbirliği gerektiren etkinlikler ve grup çalışmaları, çocukların toplumsal değerleri öğrenmesine katkı sağlar. Görsel materyaller: İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan video, slayt, sunu ve etkinlik planları, değerler eğitimi sürecinde kullanılabilir. Okul içi etkinlikler: Bilgi yarışmaları, sergiler, konserler, belirli gün ve haftalar kapsamında düzenlenen törenler ve topluma hizmet projeleri (huzurevi ziyaretleri, atık toplama kampanyaları) değerler eğitimi kapsamında organize edilebilir.

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki fark nedir?

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki temel farklar şunlardır: Odak Noktası: Değer eğitimi, daha çok belirli ilke ve kuralların içselleştirilmesine odaklanırken, karakter eğitimi bireyin nasıl bir kişi olması gerektiğine geniş bir bakış açısıyla odaklanır. Kapsam: Değerler eğitimi, ahlaki, insani, demokratik, estetik, toplumsal, ekonomik ve siyasi alanlardaki değerleri kapsar. Yaklaşım: Değer eğitimi, değer aktarma ve değer geliştirme yaklaşımlarını içerirken, karakter eğitimi daha bütüncül bir yaklaşımdır ve değer geliştirme ile değer telkini eğilimlerini birleştirir. Duyuşsal Boyut: Karakter eğitimi, duyuşsal boyutlara daha fazla önem verir. Amaç: Değer eğitimi, değerlerin davranışa dönüşmesini beklerken, karakter eğitimi bireylerin sahip oldukları erdemleri ve karakter güçlerini geliştirmeyi hedefler.

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Ulusoy ve Dilmaç (2016): Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarında değerlere doğrudan yer vermeye başlaması ve bu konudaki araştırmaları incelemiştir. 2. Gökdemir (2019): 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitiminin etkililiğini araştırmış ve öğrencilerin değer kavramını olumlu bir şekilde algıladıklarını belirlemiştir. 3. Çarboğa (2019): Farklı ülkelerde değerler eğitimi politikalarını karşılaştırmış ve coğrafya, dini bakış açısı gibi faktörlerin değer algılarını etkilediğini tespit etmiştir. 4. Kaya (2019): Kur'ân'da geçen Hz. Dâvûd ve Hz. Süleyman kıssalarının değerler eğitimi açısından tahlilini yapmıştır. 5. Özenç (2019): Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerleri ve matematik eğitimi değerlerini incelemiştir. 6. Akıtürk ve Bağçeli-Kahraman (2019): Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamış ve en çok akla gelen değerlerin yardımlaşma, sevgi, hoşgörü ve saygı olduğunu tespit etmiştir. 7. Sapsağlam (2015): Okul öncesi eğitiminden yararlanan öğrencilere sosyal değerler eğitimi programının sosyal becerileri kazanım süreci üzerindeki etkisini araştırmıştır.

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan çalışmalar için usul ve esasları belirler. Bu yönerge kapsamında: Amaçlar: Öğrencilere haklarını kullanma, sorumluluk alma, demokratik ve evrensel değerlere saygı gösterme gibi bilinçlerin kazandırılması hedeflenir. Kapsam: Resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarını kapsar. Dayanak: 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilgili yönetmeliklere dayanır. Uygulama: Okul Yürütme Kurulları tarafından yönetim ve organizasyon sağlanır, tüm öğretmenler eşit sorumluluk taşır. Değerlerin Belirlenmesi: Değerler, İl Yürütme Kurulları tarafından belirlenir ve eğitim yılı başında açıklanır. Yönergeye göre, değerler eğitimi akademik başarı kadar önemlidir ve toplumun ortak değerlerine saygı gösteren bireyler yetiştirmeyi amaçlar.