Lisans mezunu memurlar, çalıştıkları kuruma ve pozisyona göre çeşitli görevler üstlenirler. Genel olarak yaptıkları işler şunlardır: Evrak düzenleme ve kayıt işlemleri: Evrakları hazırlamak, kaydetmek, yönlendirmek ve arşivlemek. Vatandaş hizmetleri: Vatandaş başvurularını almak, yönlendirmek ve kamu hizmetlerinin mevzuata uygun şekilde yürütülmesini sağlamak. Raporlama ve veri analizi: İstatistiksel raporlar hazırlamak. Bütçe ve mali işler: Bütçe ve mali süreçleri yürütmek. Teknik destek: Kurumun ihtiyaçlarına göre değişen teknik destek sağlamak. Lisans mezunu memurların görev yaptığı bazı kurumlar: bakanlıklar; valilikler ve kaymakamlıklar; belediyeler; adliyeler; üniversiteler.