• Buradasın

    Geleneksel ve alternatif ölçme yöntemleri arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geleneksel ve alternatif ölçme yöntemleri arasındaki temel farklar şunlardır:
    Geleneksel Ölçme Yöntemleri:
    • Standartlaştırılmış testler kullanılarak uygulanır 13.
    • Çoktan seçmeli sorular, kısa cevaplı sorular, doğru-yanlış soruları gibi belirli soru türlerini içerir 13.
    • Nota odaklanır ve öğrencinin genel sıralamasını hızlıca verir 2.
    • Üst düzey zihinsel becerileri yeterince ölçemez 13.
    Alternatif Ölçme Yöntemleri:
    • Öğrencilerin gerçek yaşamla bağlantılı becerilerini ve bilgilerini ölçer 45.
    • Performans görevleri, öğrenci ürün dosyası (portfolyo), projeler gibi çeşitli teknikler kullanılır 14.
    • Esnektir ve farklı sunum şekillerine olanak tanır 23.
    • Özgün düşünce yeteneklerini bastırmadan, öğrenme sürecine uygun süreçleri içerir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ölçme değerlendirmede temel kavramlar nelerdir?

    Ölçme değerlendirmede temel kavramlar şunlardır: Ölçme: Bir değişkenin gözlenip, gözlem sonuçlarının sayı veya sembolle ifade edilmesi. Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının bir ölçüt ile karşılaştırılarak karara varılması. Ölçüt: Bir yargıya varmak veya değer belirlemek için kullanılan ilke veya kriter. İki tür ölçüt vardır: Mutlak ölçüt: Önceden belirlenmiş, her bireyin değerlendirme sonucunu bağımsız kılan kriter. Bağıl ölçüt: Ölçme sonuçlarına göre sonradan belirlenen kriter. Doğrudan Ölçme: Ölçülmek istenen özelliğin doğrudan gözlenmesi veya ilgili bir ölçme aracıyla yapılması. Dolaylı Ölçme: Özelliğin doğrudan ölçülemeyip, başka bir özellik yardımıyla ölçülmesi. Türetilmiş Ölçme: Özelliğin, farklı iki veya daha fazla özelliğin matematiksel bağıntısı ile ölçülmesi.

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri şunlardır: Amaçlar ilkesi: Ölçme ve değerlendirme, öğretim hedefleri doğrultusunda yapılmalıdır. Devamlılık ilkesi: Öğrencinin akademik başarısı, sisteme girdiği andan itibaren çıkışına kadar ve sonrasında izleme çalışmalarıyla sürekli değerlendirilmelidir. Genişlik-kapsamlılık ilkesi: Değerlendirme, öğrencinin akademik başarısını etkileyen tüm faktörler (öğrenme tarzı, çalışma alışkanlıkları, ilgi ve tutumları) göz önünde bulundurularak yapılmalıdır. Kendi kendini değerlendirme ilkesi: Öğrencilere, derslerdeki başarı durumlarını ve öğrenmelerinin niteliğini değerlendirme fırsatı verilmelidir. Ölçme araçlarında çeşitlilik ilkesi: Öğretmenler, isabetli değerlendirme yapabilmek için farklı ölçme tekniklerini bir arada kullanmalıdır. İşbirliği ilkesi: Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri, öğretmen ve öğrenci iş birliğine dayalı olarak planlanıp uygulanmalıdır. Planlama ilkesi: Ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin hangi aşamalarda ve yöntemlerle gerçekleştirileceği, dönem başında planlanmalıdır. Bireysel farklılıklar ilkesi: Eğitimde amaç, birey içi ve bireylerarası farklılıkları geçerli ve güvenilir şekilde ortaya koyarak, bu farklılıkları öğrencilerin başarısını artırmak için kullanmaktır.

    Ölçme teknikleri kaça ayrılır?

    Ölçme teknikleri iki ana kategoriye ayrılır: 1. Doğrudan Ölçme: Ölçülen özellik başka bir şeye gerek kalmadan doğrudan gözlenebiliyorsa yapılır. 2. Dolaylı Ölçme: Ölçülen özellik doğrudan gözlenerek elde edilemediğinde, başka bir özelliğe dayalı olarak ölçme yapılır.

    Alternatif değerlendirme yöntemleri hangi derslerde kullanılır?

    Alternatif değerlendirme yöntemleri, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde uygulanan programların yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak benimsenmeye başlanmasıyla daha yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Alternatif değerlendirme yöntemlerinin kullanıldığı derslerden bazıları: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Arapça, Hitabet ve Mesleki Uygulama. Tüm dersler. Alternatif değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin bilgi ve becerilerini ortaya koyarak oluşturdukları çalışma, ürün ya da etkinliklerin değerlendirilmesi sürecinde kullanılır. Alternatif değerlendirme yöntemleri, yaratıcılığa, eleştirel düşünmeye, problem çözme becerilerine, iş birliğine ve gerçek dünya uygulamalarına değer veren derslerde daha fazla tercih edilir.

    Alternatif ne demek?

    Alternatif, bir şeyin yerine geçebilecek veya seçenek olarak kullanılabilecek başka bir şeyi ifade eder. Türk Dil Kurumuna göre alternatif kelimesinin diğer anlamları: seçenek; değişik, farklı; almaşık (fizik alanında); dalgalı (akım, fizik alanında).

    Ölçme araç ve yöntemlerinin nitelikleri nelerdir?

    Ölçme araç ve yöntemlerinin nitelikleri şunlardır: Geçerlik. Güvenirlik. Kullanışlılık. Ayrıca, ölçme araçlarında aranan diğer nitelikler: Kapsam geçerliği. Görünüş geçerliği. Ayırt edicilik.

    Değer eğitiminde geleneksel yaklaşım nedir?

    Değer eğitiminde geleneksel yaklaşım, belirli ahlaki değerlerin doğrudan öğretilmesi ve öğrencilerin bu değerlere göre davranmasının beklenmesine dayanır. Geleneksel yaklaşım iki yönteme ayrılır: 1. Değer telkini. 2. Davranış değiştirme. Bu yaklaşım, özellikle ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine değerler öğretimi sürecinde kullanılır.