• Buradasın

    Ezilenler pedagojisini kim yazdı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ezilenlerin Pedagojisi, Brezilyalı eğitimci, eleştirel pedagog ve felsefeci Paulo Freire tarafından yazılmıştır 123. Kitap, ilk olarak 1968 yılında Portekizce olarak yayımlanmış, 1970 yılında İngilizceye çevrilmiş ve 1991 yılında Türkçe'ye çevrilmiştir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ezilenler pedagojisi ne anlatıyor?

    Ezilenlerin Pedagojisi, Brezilyalı eğitim filozofu Paulo Freire tarafından yazılmış bir kitap olup, ezilenlerin eğitimine ve özgürleşme siyasetine odaklanır. Kitapta ele alınan bazı konular: Bankacı eğitim modeli: Bu modelde öğrenciler pasif, bilgi yüklenen nesneler olarak görülür; diyalog yerine tek yönlü bir dayatma söz konusudur. Problem tanımlayıcı eğitim: Freire, ezilenlerle diyalog içinde oluşturulan bir pedagoji önerir; bu modelde insanlar kendilerini yaratma sürecinde dünyayı bir malzeme olarak görürler. Özgürleşme: Freire'ye göre özgürleşme, ezilenlerin kendi mücadeleleriyle kazanılır; onlara armağan edilecek bir şey değildir. Ezen-ezilen ilişkisi: Ezilenlerin insanlaşma süreci, ezenlerin baskısı nedeniyle engellenir. Kitap, özellikle yetişkin eğitimcileri için bir rehber niteliğindedir.

    Pedagoji nedir kısaca?

    Pedagoji, çocukların eğitimi ve gelişimi ile ilgilenen bilim dalıdır.

    Ezilenlerin konusu ne?

    "Ezilenler" romanının konusu, Fyodor Dostoyevski tarafından 1861 yılında yazılmış, toplumda aşağılanan ve hor görülen insanların, nüfuzlu kimselerin bencilce hesapları arasında ezilişini ve sarsılışını işlemektedir. Baş karakter Vanya (İvan Petroviç), para kazanmak için yazı yazan yoksul bir yazardır ve beraber büyüdüğü Nataşa'ya aşıktır. Roman, sosyal adaletsizlik, yoksulluk ve insan onurunun ihlali gibi temaları da ele almaktadır.

    Paulo Freire'nin ezilenlerin pedagojisi nedir?

    Paulo Freire'nin "Ezilenlerin Pedagojisi", sadece belirli eğitim merkezlerinde uygulanacak alternatif bir pedagoji değil, amaçları kadar kullandığı araçlar da özgürlükçü olan bir özgürleşme siyasetidir. Freire, "bankacı eğitim modeli"ni reddeder. Freire'ye göre eğitim, içerik olarak ezilenlerle diyalog kurularak ve onların "konusal evren"i dikkate alınarak belirlenmelidir. Freire, ezilenlerin kendilerini ezen ve bilinçlenmelerini engelleyen içsel ve dışsal yapıların üstesinden gelebilmeleri için bir "eylem teorisine" gereksinimleri olduğunu savunur.

    Paulo Freire Ezilenlerin pedagojisini neden yazdı?

    Paulo Freire, ezilenlerin pedagojisini, ezilenlerin kendilerini ezen ve bilinçlenmelerini engelleyen içsel ve dışsal yapıların üstesinden gelebilmeleri için yazdı. Freire'nin temel amacı, ezilenlerin kendi durumlarını içinden çıkılamaz bir durum olarak görmek yerine, kısıtlayıcı ancak dönüştürülebilecek bir durum olarak değerlendirmelerini sağlamaktı. Freire, bankacı eğitim modelini reddedip, problem tanımlayıcı eğitim modelini önerdi. Freire, ezilenlerin bilinçlenmesinin, toplumsal, politik ve ekonomik çelişkilerin farkına varmaları ve bu gerçekliğin baskıcı öğelerine karşı eyleme geçmeleriyle mümkün olduğunu savundu.