Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
"Ezilenlerin Pedagojisi", Paulo Freire'nin eğitim ve toplumsal adalet üzerine düşüncelerini içeren bir eserdir 13. Kitapta anlatılan ana konular şunlardır:
- Geleneksel Eğitim Eleştirisi: Freire, geleneksel eğitim sistemini egemen sınıfların çıkarlarına hizmet eden ve ezilenlerin pasifleşmesine yol açan bir sistem olarak eleştirir 12.
- Diyalojik Eğitim Modeli: Freire, karşılıklı etkileşim üzerine kurulu bir eğitim modelini savunur; bu modelde öğretmen ve öğrenci birlikte öğrenir, birlikte sorgular ve birlikte dönüşür 12.
- Özgürleşme ve Eleştirel Düşünme: Eğitim, öğrencilerin eleştirel düşünme yetilerini geliştirerek kendi kaderlerini tayin etmelerini sağlayan bir özgürleşme aracı olarak görülür 13.
- Problem Tanımlayıcı Eğitim: Freire, ezilenlerin problemlerini tanımlamalarına ve dünyayı insanın kendini yaratma görevi için bir malzeme olarak görmelerine olanak tanıyan bir eğitim modeli önerir 2.
- Toplumsal Değişim: Kitap, sadece bireysel değil, kolektif bir bilinçlenmeyi ve eylemi teşvik eder; bu, toplumsal değişim için bir manifesto olarak da okunabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: