• Buradasın

    Engellere yönelik eğitim hizmet uygulamaları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Engellere yönelik eğitim hizmet uygulamaları şunlardır:
    1. Kaynaştırma Eğitimi: Engelli bireylerin, genel eğitim veren okullarda akranlarıyla birlikte eğitim alması 24. Bu süreçte bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır 4.
    2. Özel Eğitim Sınıfları: Engelli bireylerin, engel durumlarına uygun özel sınıflarda eğitim görmesi 35.
    3. Ayrıştırılmış Eğitim Kurumları: Görme, işitme, zihin engellilere, otizmli bireylere ve süreğen hastalığı olanlara yönelik özel eğitim okulları 5.
    4. Mesleki Eğitim Kursları: Türkiye İş Kurumu, Mesleki Eğitim Merkezleri ve Halk Eğitim Merkezleri gibi kurumlar tarafından düzenlenen mesleki eğitim programları 1.
    5. Psikolojik Destek Hizmetleri: Engelliler Müdürlüğü tarafından sunulan bireysel ve grupla psikolojik danışmanlık, aile eğitimi ve seminer çalışmaları 1.
    6. Yaz Okulları: Örgün eğitime devam eden ancak yeterli eğitim desteği alamayan çocuklar için destek eğitimleri 1.
    7. Türk İşaret Dili Eğitimleri: İşitme engelli bireylerin iletişim kurabilmesi için verilen eğitimler 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitim ve rehberlik hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesini düzenleyen usül ve esasları belirler. Yönetmeliğin bazı temel maddeleri: Özel Eğitim Hizmetleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, akranları ile birlikte eğitilmelerine öncelik verilir ve bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. Rehberlik Hizmetleri: Okullarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve ahlaki gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür. Yerleştirme ve Tanılama: Bireylerin eğitsel performansları dikkate alınarak en uygun eğitim ortamına yerleştirilmeleri sağlanır. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin kesintisiz sürdürülebilmesi için rehabilitasyon hizmetleri ile diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılır. Aile Katılımı: Ailelerin özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif olarak katılmaları ve eğitilmeleri sağlanır.

    Engelli eğitim hakkı nasıl kullanılır?

    Engelli bireylerin eğitim hakkını kullanması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Rehberlik ve Araştırma Merkezine (RAM) Başvuru: Engelli bireyler veya aileleri, ikamet edilen ilçede bulunan MEB’e bağlı Rehberlik Araştırma Merkezi'ne (RAM) başvuruda bulunarak bireyin eğitsel tanılamasının yapılmasını sağlamalıdır. 2. Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu: RAM'da oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu, bireyin eğitsel değerlendirmesi ve tanılamasını yapar. 3. Uygun Eğitim Ortamına Yönlendirme: Kurulun hazırladığı rapor doğrultusunda birey, uygun eğitim ortamına ve özel eğitim hizmetine yönlendirilir. 4. Eğitim Hakkı Kullanımı: Engelli bireyler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi eğitim kurumlarında veya özel eğitim kurumlarında eğitim-öğretimden yararlanabilirler. Ayrıca, engelli çocukların genel eğitim sisteminden etkili biçimde yararlanabilmeleri için makul uyumlaştırmaların yapılması ve gerekli destek hizmetlerinin sağlanması yasal zorunluluktur.

    Kapsayıcı eğitim uygulamaları nelerdir?

    Kapsayıcı eğitim uygulamaları, tüm öğrencilerin eğitim almasını ve başarılı olmasını sağlamak için çeşitli dijital araçlar ve yöntemler kullanır. İşte bazı kapsayıcı eğitim uygulamaları: 1. Engelli Öğrenciler İçin Eğitim Teknolojileri: - Ekran Okuyucular ve Metin Konuşma (TTS) Sistemleri: Görme engelli öğrenciler için dijital metinleri sesli olarak okur. - Alternatif Giriş Cihazları: Fiziksel engelli öğrencilerin bilgisayar ve diğer dijital cihazları kullanmasını sağlar. 2. Farklı Öğrenme Stilleri İçin Dijital Araçlar: - Multimedya İçerik: Videolar, animasyonlar ve interaktif simülasyonlar, görsel ve işitsel öğrenme stillerine sahip öğrencilere fayda sağlar. - Kişiselleştirilmiş Öğrenme Platformları: Her öğrencinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim içerikleri sunar. 3. Erişilebilirlik Standartları ve Uygulamaları: - Web İçeriği Erişilebilirlik Standartları (WCAG): Eğitim materyallerinin dijital ortamda erişilebilir olmasını sağlar. - Mobil Uygulamalar: Mobil cihazların erişilebilir hale getirilmesi için çeşitli araçlar sunar. 4. Öğretmen Eğitimi ve İşbirliği: - Öğretmenlerin kapsayıcı eğitim konusunda eğitilmesi ve uzmanlarla iş birliği yapılması. - Kapsayıcı eğitim politikalarının ve uygulamalarının geliştirilmesi.

    Destek eğitimde amaç nedir?

    Destek eğitimde amaç, yaş sınırı olmadan bireylerin yaşamlarını bağımsız sürdürebilmeleri, gelişim alanlarında ve akademik becerilerde desteklenmeleri, ihtiyaç duyan bireylerin rehabilitasyonu için hem ailelere hem de bireylere hizmet sunulmasıdır. Destek eğitimin diğer amaçları şunlardır: Özel gereksinimli bireylerin dil ve iletişim, öz bakım ve günlük yaşam, bedensel, bilişsel, sosyal ve duygusal alanlarda gelişimlerini desteklemek; Özel gereksinimli bireylere günlük yaşamlarında ihtiyaç duyacakları temel akademik becerileri kazandırmak ve bunları etkin bir şekilde kullanan bağımsız bireyler olmalarını desteklemek; Millî ve manevi değerleri benimsemiş olan özel gereksinimli bireylerin toplumla etkileşimini ve bütünleşmesini sağlamak. Ayrıca, destek eğitim odasında sunulan eğitim hizmetinin temel amacı, öğrencinin dil becerilerini geliştirmek, akademik yönden destek verip, davranışsal ve sosyal sorunlarını engelleyerek genel sınıf ortamına başarıyla katılmasını sağlamaktır.

    Hizmet-içi eğitim türleri nelerdir?

    Hizmet içi eğitim türleri şunlardır: 1. Oryantasyon Eğitimi: Kuruma yeni gelen personelin kurumun amaç ve politikasını, yapısını, görev, yetki ve sorumluluklarını tanıması için yapılan eğitim. 2. Temel Eğitim: İşe başlayacak personele, yapacağı işin gerektirdiği temel bilgi, beceri ve tutumları kazandırmak üzere yapılan eğitim. 3. Geliştirme Eğitimi (Retraining): Personelin kendi alanı ile ilgili gelişmeler ve yenilikler hakkında yetiştirilmesi ve yeteneklerini geliştirmesi için uygulanan eğitim. 4. Tamamlama Eğitimi (Additional Training): Görev değişikliği yapması gereken personel için yeni görevinin gerektirdiği yeterlilikleri kazanması için uygulanan program. 5. Yükseltme Eğitimi (Further Training): Kurum yapısındaki kadrolama ve personelin yükseltme ihtiyacını karşılamak üzere hazırlanan program. 6. Özel Alan Eğitimi: Personeli özel hizmetler için çeşitli alanlarda yetiştirmek üzere uygulanan programlar. Ayrıca, hizmet içi eğitimler iş başında veya iş dışında da gerçekleştirilebilir.

    Hizmet içi eğitim nedir?

    Hizmet içi eğitim, bir iş yerindeki çalışanların çeşitli sebeplerle eğitilmesidir: 1. İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim: - Hizmet öncesi eğitim; - İşi tanıtma ve uyum eğitimi; - İş başında yetiştirme. 2. Meslek kazandırma eğitimi: - Meslek becerileri kazandırma; - Temel meslek eğitimi. 3. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim: - Teknolojiye uyum eğitimi; - Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi. 4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler: - Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi; - Ar-Ge, sorun çözme vb. konularda eğitim.