• Buradasın

    Eğitsel değerlendirmenin ilk adımı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitsel değerlendirmenin ilk adımı, "ilk belirleme" sürecidir 13.
    Bu aşamada, engelli veya risk durumunda olduğundan şüphe edilen çocukları belirlemek için genel eğitim okullarında/sınıflarında tarama yapılır 13. İlk belirleme, informal bir süreçtir ve gözlem, görüşme, kontrol listesi gibi araçlar kullanılarak gerçekleştirilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu hangi durumlarda istenir?

    Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu, aşağıdaki durumlarda istenir: Özel eğitime ihtiyaç olduğu düşünülen öğrenciler için. Özel eğitim öğrencisinin kademe değişikliği durumlarında. Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu kararına itiraz amacıyla. Form, okul rehberlik öğretmeni, derse giren öğretmenler ve velinin görüşü alınarak sınıf/şube öğretmeni tarafından doldurulur.

    Eğitsel değerlendirme isteği formu nasıl doldurulur?

    Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu şu şekilde doldurulur: 1. Genel Bilgiler: - Öğrencinin adı, soyadı, doğum tarihi/yeri, sınıfı/şubesi, T.C. kimlik numarası, okulu, devam durumu ve e-posta adresi yazılır. - Velinin adı, soyadı ve iletişim bilgileri eklenir. 2. Eğitsel Değerlendirme İsteği Nedeni: - Öğrencinin tıbbi tanısının olup olmadığı, yerleştirme kararı alınıp alınmadığı veya bu karara itiraz durumu belirtilir. 3. Yetersizlik Alanı: - Bilişsel beceriler, özel öğrenme güçlüğü, görme yetersizliği gibi öğrencinin ihtiyaç duyduğu alan işaretlenir. 4. Kazanımlara/Becerilere Yönelik Değerlendirme: - Her bir madde için öğrencide o kazanım veya beceri varsa (evet), ara sıra varsa (bazen), hiç yoksa (hayır) veya gözlenemediyse (gözlem yapılamadı) sütununa (X) işareti konur. 5. Diğer Açıklamalar: - Öğretmen, gerekli gördüğü ek bilgileri bu bölümde belirtir. Form, okul idaresi tarafından Döküman Yönetim Sistemi (DYS) üzerinden veya kapalı zarf içinde RAM'a gönderilir.

    Eğitsel değerlendirmenin aşamaları nelerdir?

    Eğitsel değerlendirme süreci, şu aşamalardan oluşur: 1. İlk Belirleme: Akademik ve sosyal yönden akranlarından farklı, çeşitli uyarlamalara ve desteğe gereksinim duyan öğrencilerin belirlenmesi. 2. Gönderme Öncesi Süreç: Öğrencinin genel eğitim sınıfında eğitim görmesi için sınıf öğretmeninin eğitim yöntemlerinde, materyallerinde ve fiziksel çevrede uyarlamalar yapması. 3. Gönderme: Öğrencinin ayrıntılı değerlendirme için Rehberlik Araştırma Merkezlerine (RAM) gönderilmesi. 4. Ayrıntılı Değerlendirme: Formal değerlendirme araçları kullanılarak öğrencinin özel eğitim hizmetlerine uygun olup olmadığına karar verilmesi. 5. Özel Eğitim Hizmetleri İçin Uygunluğuna Karar Verme: Öğrencinin özel eğitim desteği alıp almayacağına karar verilmesi. 6. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama: Öğrencinin ailesi ve uzmanlarla birlikte BEP'in hazırlanması. 7. Değerlendirme ve İzleme: BEP'in uygulanmasının izlenmesi ve değerlendirilmesi.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Eğitimin değerlendirilmesinde hangi ölçütler kullanılır?

    Eğitimin değerlendirilmesinde kullanılan bazı ölçütler şunlardır: Performans ölçütleri. Mutlak ölçüt. Bağıl ölçüt. Eğitimin değerlendirilmesinde kullanılan bazı yöntemler ise şunlardır: Gözlemler. Anketler ve soru formları. Derecelendirme ölçekleri ve dereceli puanlama anahtarları (rubrik). Portfolyolar.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme güvenirlik belirleme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirmede güvenirlik belirleme yöntemleri şunlardır: 1. Soru Sayısını Artırma: Soru sayısının artırılması, ölçme aracının güvenilirliğini artırır. 2. Soruların Açık ve Anlaşılır Olması: Soruların net ve anlaşılır bir şekilde ifade edilmesi gereklidir. 3. Puanlamanın Objektif Olması: Puanlama sürecinde yanlılığın önlenmesi için puanlayıcının öğrencinin kim olduğunu bilmemesi sağlanmalıdır. 4. Sınav Ortamının Uygun Olması: Sınav ortamının sessiz, rahat ve dikkat dağıtıcı unsurlardan arındırılmış olması önemlidir. 5. Tekrar Uygulama: Aynı ölçme aracının farklı zamanlarda aynı gruba uygulanması, güvenirlik katsayısını belirler. Bu yöntemler, ölçme aracının her seferinde aynı özelliği aynı şekilde ölçebilme derecesini artırır.

    Eğitim akışında genel değerlendirme nedir?

    Eğitim akışında genel değerlendirme, bir eğitim programının etkisini ve verimliliğini analiz etme sürecidir. Genel değerlendirme, eğitim akışında şu şekillerde yapılabilir: Öğrenci açısından değerlendirme. Program açısından değerlendirme. Öğretmen açısından değerlendirme. Genel değerlendirme, aynı zamanda bir eğitim programının taslak, uygulama ve ürün olarak hedeflenen düzeye ne kadar ulaştığını belirlemeye de yardımcı olur.