• Buradasın

    Eğitimde kullanılan ölçme araçları kaça ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitimde kullanılan ölçme araçları, geleneksel ve tamamlayıcı (alternatif) ölçme araçları olarak ikiye ayrılır 5.
    Geleneksel ölçme araçları:
    • yazılı testler 13;
    • sözlü sınavlar 13;
    • objektif testler (çoktan seçmeli, doğru-yanlış, eşleştirmeli testler) 13.
    Tamamlayıcı (alternatif) ölçme araçları:
    • performans görevleri 15;
    • projeler 15;
    • portfolyo değerlendirme 15;
    • akran ve öz değerlendirme 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim ve ölçme değerlendirme geçerlilik nedir?

    Eğitim ve ölçme değerlendirmede geçerlilik, bir testin veya ölçüm aracının, ölçmeyi amaçladığı kavram veya yapı ile ne kadar doğru bir ilişki kurduğunu ifade eder. Geçerliliğin iki ana türü vardır: 1. Eşzamanlı Geçerlilik: Test sonuçlarının aynı anda alınan bir dış ölçütle olan ilişkisini değerlendirir. 2. Yordama Geçerliliği: Test sonuçlarının gelecekteki bir performans veya ölçütle olan ilişkisini inceler. Geçerlilik, testlerin doğruluğunu ve güvenilirliğini sağlamak için kritik öneme sahiptir ve korelasyon analizi gibi yöntemlerle ölçülür.

    Okuma yazma sürecinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçları nelerdir?

    Okuma yazma sürecinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçları şunlardır: 1. Yazılı Yoklamalar: Öğrencilerin soruların cevaplarını yazılı olarak verdiği araçlardır. 2. Kısa Cevaplı Testler: Cümle tamamlamak, kısa tanım yapmak gibi durumlarda kullanılır. 3. Doğru-Yanlış Testleri: Doğru-yanlış önermelerinin yer aldığı testlerdir. 4. Çoktan Seçmeli Testler: Soru kök ve alternatif seçeneklerden oluşan testlerdir. 5. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin öğrenmelerini göstermek için farklı türde çalışmalarını ve projelerini içeren derlemedir. 6. Sözlü Geri Bildirim: Öğrencilerin sınıf içindeki katkıları, ödevleri veya sunumları hakkında doğrudan sözlü geri bildirim. 7. Quiz ve Sınavlar: Öğrencilerin öğrendikleri bilgiyi ölçmek için kullanılır. 8. Performans Görevleri ve Proje Değerlendirmeleri: Öğrencilerin belirli bir konuyu öğrenmek veya bir beceri geliştirmek için gerçek dünya uygulamalarını kullanmalarını gerektiren görevler. 9. Öz Değerlendirme: Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri.

    Ölçme bilgisi dersinde neler işlenir?

    Ölçme bilgisi dersinde işlenen bazı konular: Ölçme ve değerlendirme kavramları. Ölçme türleri. Ölçme hataları. Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler. Yeryüzünün şekli ve ölçülmesi. Arazi ve büro çalışmaları. Ölçü birimleri.

    Okul öncesinde hangi ölçme araçları kullanılır?

    Okul öncesinde kullanılan bazı ölçme araçları şunlardır: Gözlem Formları: Çocukların sınıf içinde ve dışında, eğitim faaliyetleri süresince ve serbest zaman etkinliklerindeki gelişimleri gözlemlenir. Portfolyo: Çocukların dönem boyunca gelişim sürecinde meydana gelen değişimleri sergilemek amacıyla kullanılır. Gelişimsel Kontrol Listeleri: Öğrencilerin çeşitli gelişim alanlarında nasıl geliştiğini, neler yapabildiklerini/yapamadıklarını ölçmek için kullanılır. Performans Görevleri: Çocukların kazanım ve göstergelere yönelik olarak gerçekleştirdiği etkinlikler ve bu etkinliklerin sonuçları değerlendirilir. Standart Testler: Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE), Denver II Gelişim Testi, Gessell Gelişim Figürleri Testi gibi geçerliği ve güvenirliği kanıtlanmış ölçme araçları kullanılır. Ayrıca, etkinliklere dayalı yansıtma ve değerlendirme soruları, öğretmen ve çocuk gözlem formları, sosyal beceri gelişim gözlem formları ve derecelendirilmiş puanlama anahtarları gibi araçlar da kullanılır.

    Meb ölçme ve değerlendirme yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan merkezî sistem sınavları, ulusal/uluslararası izleme araştırmaları, okul öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda akademik ve sosyal gelişimin takibi, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarındaki ortak yazılı sınav faaliyetlerinin usul ve esaslarını düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Ölçme ve değerlendirme ilkeleri. Yazılı ve uygulamalı sınavlar. Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim gören öğrenciler. Sınav süreleri. Yönetmeliğin tamamına mevzuat.gov.tr veya resmigazete.gov.tr sitelerinden ulaşılabilir.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme örnek sorular nelerdir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme için örnek sorular şunlardır: 1. Doğrudan Ölçme Örnekleri: - "Bir masanın uzunluğunu cetvel ile ölçmek". - "Öğrencilerin cinsiyetlerini kız-erkek sembolleri ile eşleştirmek". 2. Dolaylı Ölçme Örnekleri: - "Havanın sıcaklığını termometre ile ölçmek". - "Öğrencinin matematik dersindeki başarısını ölçmek" (matematik başarısı doğrudan gözlemlenemez, sorularla ölçülür). 3. Değerlendirme Örnekleri: - "Bitirme sınavları", "uzmanlık sınavları", "sertifika sınavları" gibi düzey belirleme ve değer biçme amaçlı sorular. - "Quizler", "ünite testleri", "tarama testleri" gibi biçimlendirme ve yetiştirme amaçlı sorular.

    Süreç odaklı ölçme araçları nelerdir?

    Süreç odaklı ölçme araçlarından bazıları şunlardır: Performans değerlendirme. Öğrenci günlükleri. Rubrik ölçekler. Gözlem formları. Görüşme. Öğrenci ürün dosyası (Portfolyo). Kavram haritaları. Proje. Poster. Akran/Grup ve Öz değerlendirme. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan "Biçimlendirici Değerlendirme Etkinlik Örnekleri" de süreç odaklı ölçme araçları arasında yer alır.